kurat, eile kirjutasin pika jutu, aga sis tuli mingi foorumi debug ja kõik läks vastu taevast.
igatahes on kõigi eelkõnelejate juttudes iva sees. selleks et toota nii palju biokütust, et praegune naftatarbimine ära katta, peaks 2 maakera ühtlaselt suhkrurooga katma. teine miinus on see, et kogu see biokütusendus tekitab erinevalt fossiilsetest kütustest ohtralt lämmastikuühendeid, mis on samuti kasvuhoonegaasid. kuid kogu selle viguri idee on see, et hajutada tekkivat saastet. käisin oma metsakohinaga TÜV punktist ka läbi ja heitgaasidest CO2 oli täpselt lubatud normi piires, kuid kõik teised näitajad olid pea olematud ehk siis ta polnud juba ammu nii väikseid gaase näinud. kahjuks unustasin selle graafiku küsida - kuna me panime lihtsalt viguri mõttes seadme mu autole külge, siis oleks väljatrüki pidanud eraldi tegema. kunagi lähen uuesti

täpselt samamoodi on saaste hajutamiseks head ka katalüsaatorid, millise tootmise ja utiliseerimise käigus paisatakse rohkem kõntsa õhku, kui ükski neist oma eluea jooksul ära suudab hävitada. samamoodi on kõik need hübriid ja elektritehnoloogiad looduse killijad. aga seda üksnes senikaua kuni nad on veel pilootprojektid.
mis puutub E85-te, siis tankisin seda eelmisel nädalal paagitäie. tegin järgmised tähelepanekud:
1) mootoril on kõrgetel pööretel jõudu tuntavalt rohkem, teise käiguga võtab alates 4500 ratta igat pidi ringi
2) madalatel pööretel on jõudu nõksa vähem - nt ainult sidurit vabastades ja ilma gaasita kohalt ära minna ei saa
3) kui sõidu pealt käik välja võtta, siis pöörded kukuvad korraks 600 peale, enne kui norm tühikäigu tasemele jäävad. üks kord kolmest juhtub sama ka lihtsalt gaasi vajutades ja lahti lastes
4) kütusekulu linnas suurenes 2 l võrra - endise 10,5 asemel on keskmine nüüd 12,5
5) külma mootoriga käivitub sama hästi kui tavabensiin, aga kui "toorelt" käib, siis on julm viinahais üleval, s.h salongi tuleb
6) summutist tuleb sellist magusat lõhna
Mis puudutab tavaautode ümber ehitamist FFV-iks, siis väidetavalt piisab ainult chipist aju juurde ning pikemaajaline kasutamine sööb erinevaid kummitihendeid (piirituse happelised omadused). kuid kütusena on ta oma 104-se oktaanarvuga eriti magus vesi turbotajate veskile - tänu kõrgemale oktaanarvule kannatab rõhku kõvasti juurde keerata, enne kui sõber detonatsioon külla tuleb. mis puutub tavaautosse, siis see sõidab E85-ga ideaalselt. võiks öelda et paremini ja pehmemalt kui tavabensiiniga, kuid mootor lihtsalt ei suuda sellest viimast võtta. auto ei saa lihtsalt aru, et tal 104 oktaanarv sees on ning sellest tulenevalt ei oska ta süüdet hilisemaks keerata. või siis teine variant, et ta keerab süüte väga hiliseks ja pärast ei oska enam tagasi tuua

minul igatahes sõber detonatsioon külla ei tulnud ning sõita oli tõsiselt mõnus.
siiski tahaksin veel seda öelda, et rootsi on piloot küll teaduse vallas, aga kui loete seda E85 lehte, siis ameerikas on iga 4-s uus auto kohandatud nii metsakohina kui ka tavabensiini jaoks ning kui ma nüüd õigesti mäletan, siis E85 tanklaid oli 260 000 või midagi sellist
ja veel... lõppkokkuvõttes on E85 loodusele ikkagi parem, sest kõik need arenduse ja tootmise ja muud sellised saasted, mis praegu selle kütuse "kahjulikkusesse" sisse arvatakse, on suhteliselt ühekordsed saastamised. samamoodi on ju sisepõlemismootorite arendus ja nafta rafineerimine tohutud saastajad - lihtsalt nafta puhul kasutatakse selleks naftaga kaasas käivat gaasi, mis muidu niisama ära põletataks. kui sama gaas kasutataks ära nt piirituse tootmisel, siis ei oleks need numbrid enam sugugi nii biotehnoloogia kahjuks ja kui maha võtta praegune biokütuste eksperimentaalsus, siis pole see olukord nii hull midagi. fakt on see, et auto heitgaasid on oluliselt puhtamad (üks kaudselt tuttav sai oma vana mitsuga TÜV läbi tänu metsakohinale. muidu oli CO ja NO liiga kõrge, metsakohinaga ei olnud probleeme.
veel: tinglikult on vaja kahte viljapõldu - ühelt saadakse materjal piirituse toormeks ja teisest saadakse energia piirituse tootmiseks. mõlemalt põllult saadakse mingi energia, mille kasutamisel paisatakse kogu see vilja sisse akumuleerunud süsinik atmosfääri tagasi. järgmise aasta viljapöld sööb kõik selle endasse tagasi ja lõppsaldo pärast ühte aastat on ikkagi 0 - ehk siis saastet ei teki. fossiilsete kütustega vabastatakse ka lihtsalt aegade jooksul maapõue salvestatud süsinikku, kuid samal kujul see enam ei salvestu. igasugu biotehnoloogiate vastased tovoad välja, et viljapõllule pannakse väetist, mis on kohutav keskkonnavaen - kuid sama hästi võiks sinna s*tta panna, millega niikuinii tegelema peab;