Rääkigem sidurist
Rääkigem sidurist
Jätkates Minilisi heietusi, oleks seekordne teema SIDUR.
Kas keegi oskab kommenteerida, et mis juhtuma hakkab, kui sidur haagib alles siis, kui pedaal pea täiesti üleval on. kas peaksin arvestama kulunud ketta ja selle peatse vahetamisega? Või ehk on tal siduril sarnane süsteem piduritega, kus mõne aja tagant pinget juurde tuleb keerata?
(viimast pole veel ise teinud. uued klotsid ootavad autos ja kui raivo oma mootori asjad tehtud saab, siis võtan pidurid käsile ja uurin, mis ehitusega need seal eespool välja näevad).
Kas keegi oskab kommenteerida, et mis juhtuma hakkab, kui sidur haagib alles siis, kui pedaal pea täiesti üleval on. kas peaksin arvestama kulunud ketta ja selle peatse vahetamisega? Või ehk on tal siduril sarnane süsteem piduritega, kus mõne aja tagant pinget juurde tuleb keerata?
(viimast pole veel ise teinud. uued klotsid ootavad autos ja kui raivo oma mootori asjad tehtud saab, siis võtan pidurid käsile ja uurin, mis ehitusega need seal eespool välja näevad).
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Korras autoga on hea sõõõõõita
paar asja jäid mainimata, nimelt ei lahuta ta alla vajutades 100%, see tähendab, et kui sidur on põhjas, jookseb käigukast ikka pisut kaasa. ja ülevalt alla käike vahetades annab see tunda. (käik läheb sisse ainult antud käigu õigel kiirusel)
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Korras autoga on hea sõõõõõita
Siduri töö/peasilinder vigane, sidurikorvi lamellid kuuma saanud jne.E-riik kirjutas:paar asja jäid mainimata, nimelt ei lahuta ta alla vajutades 100%, see tähendab, et kui sidur on põhjas, jookseb käigukast ikka pisut kaasa. ja ülevalt alla käike vahetades annab see tunda. (käik läheb sisse ainult antud käigu õigel kiirusel)
Katsu siduri süsteemist õhk välja saada...kui ei õnnestu siis pead vahetama siduri töösilindri manseti või kogu töösilindri. Väiksem tõenäosus on ,et siduri peasilindri mansett on ka läbi......Peale seda saad kindlaks teha kas siduriketas on liigselt kulunud või ei. Siduriketta kulumisest annab tunnistust küll libisemine ( mootor jõurab aga auto edasi minna teps ei taha ) ja see kui ta võtab alles väga ülevalt....Sidurit peale keerata ei anna.....Siduriketas asub hooratta taga ja selle vahetamiseks peab mootori maha võtma. Samuti on vajalik spetsiaalse tõmmitsa olemasolu hooratta eemaldamiseks...Loe manualist juurde.....Kui töömehed austini mootori sidurit juhtumisi vahetanud ei ole , peab neile selle tööprotsessi ära kirjeldama , muidu võib juhtutuda ,et lõhutakse sul ära hooratas koos väntvõlli otsaga....
Veidike siduri teemal küsimus ...
Sidur on selline suht raske. Tundub kenasti töötavat jne aga käib raskelt ja kuskil enne üles jõudmist kriuksub, vajutades samuti üleval kriuksub.
Üritasin eile seda pedaali ühendust õlitada aga ei pääse sinna eriti ligi.
Ideid??
Käike vahetab kenasti va. muidugi 2 käik. Esimeselt teisele peab suht ettevaatlikult, muidu teeb käigukast häält. 3-lt teisele sama seis. Arvaks et 2 käiguga mingi jama või mis??
Sidur on selline suht raske. Tundub kenasti töötavat jne aga käib raskelt ja kuskil enne üles jõudmist kriuksub, vajutades samuti üleval kriuksub.
Üritasin eile seda pedaali ühendust õlitada aga ei pääse sinna eriti ligi.
Ideid??
Käike vahetab kenasti va. muidugi 2 käik. Esimeselt teisele peab suht ettevaatlikult, muidu teeb käigukast häält. 3-lt teisele sama seis. Arvaks et 2 käiguga mingi jama või mis??
Igasuguse ligipääsu õlitamiseks tagab apteegist ostetud ühekordne süstal mille õliga lihtsalt ära täidad....Kindlasti on natuke kulunud need puksid mis käivad piduripedaalide külge, vahetamine on võimalik kuid tülikas. Proovi ära õlitada ka hoovastik mis paikneb mootori otsas sidurikorvi küljes. Tegelikult oli juba konstrutsiooni tõttu eriti raske vana tüüpi PreVerto tüüpi sidur aga sinul on ilmselt uuema versiooniga tegemist. Minil on nimelt standardis 2 tüüpi sidurit PreVerto ja Verto sidur ma ei mäleta mis aastast uuendus tehti. Võib olla mõni targem teab öelda või viitsib uurida.
Nii saab tekkida ainult siis kui siduri peasilindri või töösilindri kummimantsetid on kulunud ja annavad natuke õli läbi. Telli mansettide remondikomplektid ning vaheta ära,alumiinium kolvid seal sees on ilmsed veel normaalsed. Probleemi saad unustatudhenry kirjutas:piisab siis aga vaid siduri pumpamisest tühjalt ja elu jälle hoos. mine siis võta kinni milles asi.
