Pika sõidu paremaks nautimiseks soovitan vahelduseks kasutada kõrvalteid või planeerida mingeid vaatamisväärsusi. Viimaste leidmine kohapeal võib osutuda omaette seikluseks ja koht ise planeeritust ajamahukamaks. Kõik see lisab reisile omajagu aega, aga teeb selle palju meeldivamaks ja meeldejäävamaks.
Suurlinna vales servas ööbimist olen ise praktiseerinud ja kui eesmärk on kiirelt edasi liikuda, siis seda tõesti ei soovita

Tegin kiired ja meelevaldsed (ei pruugi sisaldada kõiki kulusid) arvutused.
1. Sõit Tallinnast Duisburgi (Saksamaal) läbi Rootsi ja Taani:
Tallinki Tallinn – Stockholmi autopaketi hind alates 160€ (sõiduauto hind alates 52€ + reisijapiletid)
http://www.tallinksilja.com/et/web/ee/a ... -stockholm
Øresundi sild 46€
http://uk.oresundsbron.com/page/948
Storebalti sild 33€ (autod 3-6m), minu kollane on ilma kaitseraudadeta ja seega passis 2,95m ning sillaületus oleks 18€)
http://www.storebaelt.dk/english/toll-charges
Stockholm – Duisburg kokku 1492 km ~1500 km, u 4 tankimist (25L ja maks 400 km üks tankimine), kokku 106€
Kokku 160 + 46 + 33 + 106 = 345€
Lisaks 1 ööbimine Taanis
2. Tallinn – Duisburg läbi Poola ~2050 km, vahe Rootsiga ~550 km, u 5 tankimist, kokku 151€
Lisaks 2 ööbimist (Poola ja Saksamaa)
Isegi kui keegi heategija maksaks kinni Tallinn – Stockholmi laevapiletid ja ise regaks Mini alla-kolme-meetri-meheks, siis jääksid kulud 106 + 18 + 46 = 170€, e 20€ kallim kui Poola kaudu. Ainuke kasu vast selles, et auto enda kulumine on poole tuhande km võrra väiksem ja ehk mõni närvirakk ida-euroopa vältimisest rohkem alles.
Seega kui väga mõjuvat põhjust ei ole, siis mina eelistaks Poola kaudu minekut.
Kütusekulu arvutamisel kasutasin:
http://www.fuel-prices-europe.info/
tänaseid hindu ja püüdsin arvutada tankimisi selliselt, et võimalikult palju tankimisi oleks odavamates riikides.
Selle lehe järgi on täna, IMMi trajektoorile jäävates riikides bensiini hinnavahe pea 50 senti liitri kohta, mis nii pikal reisil on arvestatav vahe. Õnneks on hetkel kalleim hind Hollandis ja veidi planeerides annab sealset tankimist vältida. Samas IMMini on üle poole aasta ja praegused arvutused ei pruugi juuli lõpul/augusti algul enam midagi tähendada ja tankimised peaks ümber arvutama.