tsiteerin:
for now to save changing waterpump again so soon, you could remove the thermostat and drill 6 small holes around the flat perimeter of it, so that water can travel up through and past before the stat opens, i have done this before and had no problems at all
Jessus, no see on klassikaline interneti tuuningu BS.

Termostaat ju selleks ongi, et ta SULGEKS suure veeringi (e. vesi ei käi läbi jahutusradiaatori) ja kui termostaat on kinni, siis käib vesi ainult läbi mootori ja läbi salongiradiaatori. Termostaat peab hoidma mootorit õiges temperatuurivahemikus ja vajalik on, et mootor soojeneks võimalikult ruttu. Kui mootori "õigest" temperatuurist on kas või 10C puudu, siis juba kasvab kütusekulu ja heitgaaside hulk ning väheneb võimsus. Rääkimata ebaefektiivsest salongi soojendamisest. Augu võimalikust vajalikusest ja mõõtmetest kirjutasin ma oma eelmises postis.
Eriti oluline on see õige temperatuuri jutt pritsega mootoritel, sest seal määrab aju kütuse segu koostist mootori temperatuuri jälgides.