
Minide starteritest, kojamehe ja soojendusmootoritest.......
Minide starteritest, kojamehe ja soojendusmootoritest.......
Isetegemistest rääkidest tuleb meelde, et olen neli aastat leiba teeninud autode elektriosas sisalduvate servomootorite remondiga. Nende asjade alla kuuluvad: Starter, kojamehe mootor,salongi soojendusmootor,generaator,klaasipesuri mootor....rohkem ei tule meelde. Kui pole tahtmist kohe uut tellida siis võib mulle mootorikese remondihinna teadasaamiseks lauapeale anda. Klubiliikmete Minide puhul ei küsi ma selle töö eest midagi, iseasi on varuosad mis tuleb vajadusel tellida või osta.... 

Hm, minu salongimootor lendas tema mürateguri tõttu prügikasti, aga tal olid need võlli puksid läbi... vaevalt sa neid vist taastanud oleks... Kuidas kontrollida geneka olukorda? Sügisel tundus, et kiirendades / gaasi andes tõmbas geneka vilisatama ja ka tuliseks. Samas pinguldatus oleks nagu normis ja loksu ei tundu...
Tegelikult on võimalik suhteliselt vähese vaevaga servomootorite puksid taastada. Treisin neid teiste autode (varuosade poest hangitud ) grafiitpronksist puksidest mis hõõritsetakse mõõtu. Praegu saan kasutada kahte treipinki milledest üks paikneb maal mu oma garaazis ja teine endises töökohas. Vilistama hakkab generaatori puhul vahel rihm kui ta on juba vana ja oma trapetsikujulise profiili kaotanud. See,et ta on pingutatud,näeb suht hea välja ei ole viimane tõde. Kui rihma vahetus ei aita siis vahetada või määrida laagrid ( kui on silmnähtavalt kuivad,tegu on kaetud laagritega ) harjad vahetada kui on juba lahti võetud ( harjad on mõtekas mingid odavad vene omad osta ning käia või viiliga mõõtu ajada ) Ühesõnaga , peale hooldust jääb see generaator igatahes vaikseks
Pst. Näiteks minu Citroenile küsiti starteri harjade eest 500 eeku ja vene autojuppide poest sain samad asjad mis vajasid 60 sek viiliga kohendamist 15 kr eest . Starter töötab viimased kaks kuud nagu kell
Ma ei ole uurinud palju näiteks Mini generaatori või starteri orginaalharjade eest küsitakse.....

Pst. Näiteks minu Citroenile küsiti starteri harjade eest 500 eeku ja vene autojuppide poest sain samad asjad mis vajasid 60 sek viiliga kohendamist 15 kr eest . Starter töötab viimased kaks kuud nagu kell


Viimati muutis ranno, 06 Jaan 2005, 14:03, muudetud 1 kord kokku.
Sain siis esimesed Minile kuuluvad mootorikesed putitatud. Streikiv starter tahtis ainult hooldamist ja hetkeseisuga pole tagasisidest kas ka tööle jäi.
Üks tuksis Mini salongi soojendusmootor tahtis ühe puksi vahetust. Puksi asemele sobis suurepäraselt 6mm-i võlli peale käiv väike laager. Mul neid veneajast karpides oma kolm tükki. Tunnike putitamist,tükike plekki, kaks tõmbeneeti ja puksi asemel laager paigas.
Ma ei saanud mahti uurida mida võiks selline mootorike uuest peast maksta,MiniWordi ajakirja pakkumistest ei leidnud... ja lammarist samasugust otsida.......VALEO kaubamärgi toode oli.
Üks tuksis Mini salongi soojendusmootor tahtis ühe puksi vahetust. Puksi asemele sobis suurepäraselt 6mm-i võlli peale käiv väike laager. Mul neid veneajast karpides oma kolm tükki. Tunnike putitamist,tükike plekki, kaks tõmbeneeti ja puksi asemel laager paigas.

Suurimad tänud Harryle, kes mu kojamehemootorlie uue elu sisse puhus.
Kuigi mootor töötab, on seal veel ikkagi üks probleem, Kuna kojameeste stardiasend on nüüd millegipärast üleval. Ei aidanud ka Harry soovitus vahetada ringi pluss ja miinus, et mootor hakkaks teistpidi tööle., algasend jäi samaks. Ühesõnaga kojamehed hakkavad pühkima ülevalt alla mitte alt ülesse. Kas keegi oskab soovitada mida teha sellisel juhul? Kas võtta mootor uuesti lahti ja see väntvõlli osa keerata 180 kraadi? või on veel mineid nippe?
Täheldasin, et Kasparil on ka kojamehed puhkeasendis valesti? Või on see lihtsalt minu luulu?
Kuigi mootor töötab, on seal veel ikkagi üks probleem, Kuna kojameeste stardiasend on nüüd millegipärast üleval. Ei aidanud ka Harry soovitus vahetada ringi pluss ja miinus, et mootor hakkaks teistpidi tööle., algasend jäi samaks. Ühesõnaga kojamehed hakkavad pühkima ülevalt alla mitte alt ülesse. Kas keegi oskab soovitada mida teha sellisel juhul? Kas võtta mootor uuesti lahti ja see väntvõlli osa keerata 180 kraadi? või on veel mineid nippe?
Täheldasin, et Kasparil on ka kojamehed puhkeasendis valesti? Või on see lihtsalt minu luulu?
Kui sa oled ise selle korra lahti võtnud, siis saad aru, et seal ei saa valesti kokku panna. Olen selle korduvalt legoks võtnud.
Üks võimalus on veel see, et lasin mootori korra lühisesse kuna panin kvalesti kokku kojameeste juhtimishoova. Alguses käisid kojamehed valesti , siis õieti ja pärast valesti. Ühesõnaga elektrivärk on võõras ja aru ma sellest loost ei saanud.
Harri anna nõu, kas selline lühise asi võis mootori lolliks ajada?
Üks võimalus on veel see, et lasin mootori korra lühisesse kuna panin kvalesti kokku kojameeste juhtimishoova. Alguses käisid kojamehed valesti , siis õieti ja pärast valesti. Ühesõnaga elektrivärk on võõras ja aru ma sellest loost ei saanud.

Harri anna nõu, kas selline lühise asi võis mootori lolliks ajada?
Seal kuskil on lüliti, mis fikseerib selle nn 0 asendi, see on vist nüüd paigast ära, miski hoob valepidi peal, lülitab vale nuki otsast vma.mart kirjutas:Kui sa oled ise selle korra lahti võtnud, siis saad aru, et seal ei saa valesti kokku panna. Olen selle korduvalt legoks võtnud.
Üks võimalus on veel see, et lasin mootori korra lühisesse kuna panin kvalesti kokku kojameeste juhtimishoova. ?
Null lüliti saab ainult vales asendis olla kui juhtmete ümbertõstmine ei aidanud....jummala õige....[/quote]Harri kirjutas:Seal kuskil on lüliti, mis fikseerib selle nn 0 asendi, see on vist nüüd paigast ära, miski hoob valepidi peal, lülitab vale nuki otsast vma.
Aga siis seletate mulle lähemalt kus see null lüliti on? Ja mida sellega tegema peab?