Rääkigem sidurist
Nüüd siis asi nii kaugel, et nädalavahetusel kaevasin auto hangest välja, oli teisti kohati ikka pool meetrit autole kogunenud.
Aku muidugi end mingil moel tõhjaks tõmmanud ja ... nüüd siis kõige ebameeldivam pool ... SIDUR ... esimene vajutus kõik korras ja enam pedaal alla ei läinud. Totaalselt kinni jäi teine ja lahutatud asendisse. Töötava mootoriga uha käike sisse ja ei midagi.
Et äkki kellelgi samasugune üllatus olnud!?
Kas jäi äkki silinder kinni? Targast raamatust nagu sellekohast ei leinud, nüüd ainult üle saksa keelne variant, enne peab aga natuke teist studeerima.
Aku muidugi end mingil moel tõhjaks tõmmanud ja ... nüüd siis kõige ebameeldivam pool ... SIDUR ... esimene vajutus kõik korras ja enam pedaal alla ei läinud. Totaalselt kinni jäi teine ja lahutatud asendisse. Töötava mootoriga uha käike sisse ja ei midagi.
Et äkki kellelgi samasugune üllatus olnud!?
Kas jäi äkki silinder kinni? Targast raamatust nagu sellekohast ei leinud, nüüd ainult üle saksa keelne variant, enne peab aga natuke teist studeerima.
kas pedaal jäi alla või tuli üles tagasi?
kui alla kinni jäi, siis ei oska muud arvata, et kas töösilinder kiilus kinni, või hoovastikus läks midagi katki (näiteks tuli lahti se plaat, millele kinnitub töösilinder (asub sidurikoja juures))
kui vaja, võin ehk õhtupoole läbi joosta ja pilgu pääle visata.
e.
kui alla kinni jäi, siis ei oska muud arvata, et kas töösilinder kiilus kinni, või hoovastikus läks midagi katki (näiteks tuli lahti se plaat, millele kinnitub töösilinder (asub sidurikoja juures))
kui vaja, võin ehk õhtupoole läbi joosta ja pilgu pääle visata.
e.
Ja nüüd väike mõttetera MINIomanikele:
Korras autoga on hea sõõõõõita
Korras autoga on hea sõõõõõita
Re: Rääkigem sidurist
Oskate juhendada või pakkuda välja vea, nimelt sidur ei lase hästi käike vahetada. Seisva mootoriga pole mingi probleem, aga käivitades 1. käiku sisse saada suht võimatu?! Pidurivedelikku oli üsna vähe, seda valasin juurde, kuidagi siit foorumist jäi mulje, et need omavahel seotud... ja et äkki aitab õhutamine, aga kuidas seda teha?
Muidu olukord selline, et kui käik sees auto käivitan, sidurit loomulikult all hoides, siis auto hakkab sellest hoolimata kohe liikuma.
Muidu olukord selline, et kui käik sees auto käivitan, sidurit loomulikult all hoides, siis auto hakkab sellest hoolimata kohe liikuma.
Re: Rääkigem sidurist
Sel teemal võid ehk Margo käest abi saada, kui ta on antud hetkeks targemaks saanud.Tal oli sama mure.
Cooper Sport
Re: Rääkigem sidurist
OK, tänud, uurin asja. Õhutamise osas leidsin foorumist ja google'st vastuse, aga seda niplit ei leia, kust õhk välja lasta, üks joonis on, aga 1,0 mootoriga autost ja seal teistmoodi, mul 1,3 39kw.
Re: Rääkigem sidurist
Õhutamise nippel nagu ka teistel seal mootori sidurkorvi küljes oleva "slave" silindri peal.
Re: Rääkigem sidurist
Tundub, et sai korda
Tänud abi eest!

Re:
Argo kirjutas:Nüüd siis asi nii kaugel, et nädalavahetusel kaevasin auto hangest välja, oli teisti kohati ikka pool meetrit autole kogunenud.
Aku muidugi end mingil moel tõhjaks tõmmanud ja ... nüüd siis kõige ebameeldivam pool ... SIDUR ... esimene vajutus kõik korras ja enam pedaal alla ei läinud. Totaalselt kinni jäi teine ja lahutatud asendisse. Töötava mootoriga uha käike sisse ja ei midagi.
Et äkki kellelgi samasugune üllatus olnud!?
Kas jäi äkki silinder kinni? Targast raamatust nagu sellekohast ei leinud, nüüd ainult üle saksa keelne variant, enne peab aga natuke teist studeerima.
Hei Argo. Mul juhtus täpselt samasugune asi. Käivitasin auto peale 2a kestnud seisimist. Ja peale esimest vajutust sidur kinni lahutatud olekus. On sul meeles, mis sinu siduriga oli ja kust otsast sellele mõtekas läheneda oleks?
Re: Rääkigem sidurist
Seda on juhtunud päris tihti, tegemist siis selle silindriga, mis mootori küljes ja lihtsalt pika seismisega jääb kinni. WD40 vahele, paar kolakat hoova pihta ja üldjuhul liigub jälle kenasti.
Re: Rääkigem sidurist
Kohalikus keeles siis töösilinder see asi, mis kipub kinni jääma. Natuke lollis kohas on aga ligi peaks pääsema. Mingi määre jah vahele .. kuigi pikemas perspektiivis oleks mõtekas silinder maha võtta ja ära puhastada. Saadaval on remondi komplektid, kus uus kaitsekumm ja vedru kaasas. Pärast seda peaks kestma küll 

Re: Rääkigem sidurist
(Hee, foorumi otsing näib jälle funkavat, muidu oleks uue teema nii teinud).
Väheke leian, et ka minu masinal käib sidur pisut raskelt. Tunnuseks siis käuksumine ja kiuksumine mõlemal suunal ja teinekord on päris jõuga vaja vajutada, et nõks läbi käiks ja liikuma hakkaks.
Lugesin siin ja saan aru, et peaks seal silindreid ja hoovastikke jms üle vaatama ja õlitama jne. Õhku välja laskma. Vedelikku vahetama/lisama. Kõik ilus ja hea, aga nüüd minu küsimus (tuletagem meelde, et olen väga roheline) - kus need asjandused kõik asuvad? Salongis pedaali juures? Kusagil kapoti all? Või pääseb ainult auto alt ligi? Manuaalidest nagu ei leia ühtegi head kohta kust alustada.
Pole küll pakiline, aga ma koguks teadmisi ja vaikselt tahaks omal jõul ikka ära teha.
Väheke leian, et ka minu masinal käib sidur pisut raskelt. Tunnuseks siis käuksumine ja kiuksumine mõlemal suunal ja teinekord on päris jõuga vaja vajutada, et nõks läbi käiks ja liikuma hakkaks.
Lugesin siin ja saan aru, et peaks seal silindreid ja hoovastikke jms üle vaatama ja õlitama jne. Õhku välja laskma. Vedelikku vahetama/lisama. Kõik ilus ja hea, aga nüüd minu küsimus (tuletagem meelde, et olen väga roheline) - kus need asjandused kõik asuvad? Salongis pedaali juures? Kusagil kapoti all? Või pääseb ainult auto alt ligi? Manuaalidest nagu ei leia ühtegi head kohta kust alustada.
Pole küll pakiline, aga ma koguks teadmisi ja vaikselt tahaks omal jõul ikka ära teha.
with a mini (in pieces!)
Re: Rääkigem sidurist
Kapoti all on siduri töösilinder(slave cylinder) ja ka peasilinder(master cylinder).
Kui kuskilt pildi sebid kapotialusest, siis saaks näidata, niisama kirjeldada suts keeruline vast.
Seal vasakul pool all, mootorit eestpoolt vaadates asub töösilinder ja hoob, peasilinder asub paremal poole eestpoolt vaadates, vastu kabiini seina, seal ka ölitopsik küljes.
Kui kuskilt pildi sebid kapotialusest, siis saaks näidata, niisama kirjeldada suts keeruline vast.
Seal vasakul pool all, mootorit eestpoolt vaadates asub töösilinder ja hoob, peasilinder asub paremal poole eestpoolt vaadates, vastu kabiini seina, seal ka ölitopsik küljes.
Üksiku Riley Elfi klubi
Re: Rääkigem sidurist
Njah, sellel pildil asub töösilinder kuskil seal piduri peasilindri all mootori küljes.
Aga vaata siit:http://www.veetousme.ee/mini/haynes_min ... manual.pdf
1:4, components and locations, mini 1000vms, nr 14 on siduri töösilinder.
Peasilindri leiad oma autol ilmselt ölitopsiku järgi üles sealt paremalt poolt, n.ö juhi vastast.
Aga vaata siit:http://www.veetousme.ee/mini/haynes_min ... manual.pdf
1:4, components and locations, mini 1000vms, nr 14 on siduri töösilinder.
Peasilindri leiad oma autol ilmselt ölitopsiku järgi üles sealt paremalt poolt, n.ö juhi vastast.
Üksiku Riley Elfi klubi
Re: Rääkigem sidurist
Selliste sümptomitega probleem võib olla ka roostes siduriketta nuudis.eero kirjutas:(Hee, foorumi otsing näib jälle funkavat, muidu oleks uue teema nii teinud).
Väheke leian, et ka minu masinal käib sidur pisut raskelt. Tunnuseks siis käuksumine ja kiuksumine mõlemal suunal ja teinekord on päris jõuga vaja vajutada, et nõks läbi käiks ja liikuma hakkaks.