1. leht 2-st

M: mootor 1,3 46kW 1994

Postitatud: 21 Apr 2008, 15:00
Postitas Jaan
Tere!

Uuriksin esialgu kas kellegil oleks huvi üldse selle mootori vastu? Mootor on ise äsja läbi teinud suuremat sorti värskenduse: Lihvitud plokikaas ja klapid sooveldatud, vahetatud sidur ja enamus tihendeid ja kõik simmerid, lisaks on mootor veel korralikult läbi pestud ja läikima löödud seestpoolt. Peale on pandud uued küünlad ja õhufilter no ja ära on ta ka värvitud. Rohkem midagi olulist välja vahetamist ei vajanudki.
Kui ma ta eest näiteks 10 toina tahan, kas siis selle hinnaga läheks loosi?

Manev
521 7344

Postitatud: 21 Apr 2008, 15:12
Postitas Mehis
Ei vasta küll küsimusele aga mis mootorit siis mõtteis mõlgutad sinna panna? Legaalne piir Eestis on ju +/- 30 % kwdes ja 20% kubatuuris.

Postitatud: 21 Apr 2008, 15:21
Postitas Octavianus
ma pakun et põhiliseks raskuseks pole mitte maksta 10K vaid saada mootor ilusti aiste vahele toimima. kui keegi sellist teenust pakub siis andke aga märku.

Postitatud: 21 Apr 2008, 16:26
Postitas Jaan
Ah, siin on paar varjanti, esialgu ei pasundaks sellest, kui mootor käes siis kuulete sellest niiet vähe pole;)
Aa Octavianus, mis sa mõtled selle all, et mootori ilusti käima saaks? Kas seda, et kui ma mootori näiteks Sulle müüks, et siis selle mootori enda minil korralikult käima saaks?

Manev

Postitatud: 21 Apr 2008, 16:30
Postitas Octavianus
ära ütle et sa hakkad VTECit või Hayabusat peale aretama :):)

jah, ma pidasin silmas, et kes mu enda mootori uue vastu vahetab kapoti all.

Postitatud: 21 Apr 2008, 17:36
Postitas Kristjan
Kui VTeci või Hayabusa lähevad peaasjlikult ikka tagumisele teljele. See eeldab raskemat ümberehiust.

Ehk siiski midagi kergemat :)

Postitatud: 21 Apr 2008, 18:53
Postitas Octavianus
VTECi osas ei ole nõus, kuigi sa võid selle muidugi yxkõik kuhu panna :D
Isegi V8 on pandud esiosasse, kuigi see oli rõve (mingid lisarattad nurkades).

Postitatud: 21 Apr 2008, 20:58
Postitas Kristjan
Noooooh.... eks kõike pannakse igalepoole. Aga noh selleks , et rahulikult v-tec esiossa panna on clubmani otsa vaja. Muidu läheb ikka pornoks.

Postitatud: 22 Apr 2008, 12:18
Postitas Octavianus
ei tea, kas seda Clubmanni ika on vaja:

http://musclemini.com/build.html

Postitatud: 22 Apr 2008, 12:43
Postitas Mehis
Nii palju kui mina olen väljamaa foorumitest välja lugenud siis laheda äramahutamise huvides on esiosa tehtud pikemaks ehk siis jupp vahele pandud. Siin on küsimus rohkem selles kuidas hiljem mootorile ligi pääseb, ilma et esiotsa eemaldada. Minu arust need plastist esiotsad on täielik porno ruudus.

Postitatud: 22 Apr 2008, 13:45
Postitas Jaan
Oioioioiiii, mis elevus:) VETEC-i panekuga on meie maal vähe keeruline, arvestades, et kW võivad erineda 30% ja liitrid 20% siis nendest parameetritest lähtudes võib peale panna maksimaalselt 1,6 liitrise ja 91kW-ise mootori, aga sellel VETEC-il on rohkem kui 91 kw ja seega eeldab see juba ümberehitusluba ja jubedat paberimäärimist ja muid jamasid. Tegelikult on kaalupiirang ka (võib erineda 10%) aga ark-i mehed tunnistasid selle suhteliseks suuruseks, et oleneb komplektsusest ja nii ja naa ja hindavad seda nii silma järgi. Kui võtta siin palju kära teinud honda siis sellel on kaas ja plokk alumiinium, minil aga malm seega ark-i mehed selles osas probleeme ei näinud.
Siin on tegelt veel selline varjant, et peale panna tavaline honda 1,6 mootor ja sellega arvele võtta ning kohe kui pabereid vormistamast oled ära sõitnud viskad sinna 1,6 dohoh kaane selga, aga ma pole veel nii targaks saanud, et kas neil mootoritel on plokid samad ja kas seda dohoh kaant annab sinna selga nii lihtsalt visata. Muidu oleks elu ikka jube lihtne, teha 91 kw-st 118 kw-d lihtsalt kaane vahetusega, tõenäoliselt see niilihtsalt ei käi:)
Selle nina kohapealt niipalju, et flipfrondi teeksin ma niikuinii, isegi siis kui mini enda mootori peale jätaksin, see ei vaja samuti ümberehituslubasid ega muud säärast jama.
Octavianusele: selle mootori maha/peale panekuga probleeme pole, selle teeks ära, aga see on juba selline pikem ja omavahelisem jutt.

Manev

Postitatud: 22 Apr 2008, 13:59
Postitas Mehis
Kuidas sa said 46 kw mootorist 91 kw? 46+30%=59.8kw

Postitatud: 22 Apr 2008, 14:15
Postitas Jaan
Vaadatakse konkreetsele mudelile käivaid mootoreid, näiteks on sellele kerele tehase poolt kõige kangemaks mootoriks peale pandud 1,3 liitrine 70kW-ine turbo mootor, seega kui tahta panna peale veidi suuremat mootorit siis võetakse ülempiiri arvutamisel aluseks suurim tehase poolt pandud mootor, kui tahta panna veidi väiksem siis on alampiiriks jälle kõige väiksem tehase mootor. Niisiis kui ma tahan panna peale kõige suuremat võimalikku siis saame 70kW-ile 30% juurde pannes 91kW ja juba näiteks 95kW nõuab ümberehitusluba.

Manev

Postitatud: 22 Apr 2008, 14:30
Postitas Mehis
Kas selline info pärineb kelleltki ARKist? Mulle nii detailselt küll keegi ei viitsinud seletada.

Postitatud: 22 Apr 2008, 14:55
Postitas Jaan
See info pärineb ark-ist, alul ei viitsinud minuga ka tegeleda keegi, vaadati sellise näoga, et mingi rullnokk vä. Siis ma otsisin ark-i lehelt üles nende tehnilised eksperdid ja muud säärased spezid, võtsin ühega neist ühendust ja tema suunas mind kohe mingi õige tegelase juurde ning temalt kuulasin ma pool tundi loengut teemal kuidas ja mismoodi mootorit vahetada ja millevastu ja mis võimalused ja kohustused mul sellega seoses on. Kui ma saan omade asjadega ühelepoole jutustan ma siin pikemalt, et kuidas asi oli.

Manev