Ühe kubatuuriga mootoreid on palju erinevaid, millel on ka erinevalt jõudu. Seda annavad erinev väljalaskesüsteem, erinev õhufilter, erinev karburaator - midaiganes. Aga reegel on ikka seesama, et mida suurem mootor, seda rohkem jõudu.
Mobile.de ja autoscaut24.de jms portaalid annavad auto müüjale vaikimisi valiku tootja antud andmete järgi s.t. kui on modifitseeritud mootor, siis tehaseandmetest erinevat kW arvu ta ise panna ei saa. Sellest tingitult ka kõigil üks kW arv.
Karpa lollikindlus ei ole midagi absoluutset. See on peenmehhaanika, mis liigub (järelikult ka kulub) pidevalt ja võib samamoodi üles öelda nagu sissepritse elektroonika. Pritsungil on mehaanika osa minimaalne aga on andurid jms.
Bensukulu vahe ei ole märkimisväärne. See sõltub ikka ja eelkõige jala raskusest.
Karbuss ja MPi on äkilisemad kiirendusel kui SPi. Tippkiirusel vahet pole.
Kui talvel tahad sõita siis osta k i n d l a s t i sissepritsega. Käivitub sõltumata ilmast probleemivabalt. Ja talvel tõenäoliselt ka ökonoomsem.
Lühidalt - pritsung on mugavama inimese lahendus. Kui on ikka hobi ja viitsid jännata siis on karpa õige fanaatiku valik. Aga ta nõuab üsna palju aega ja tahtmist tundmaõppimiseks.
Ahjaa. Kõrva taha panemiseks. Cooper tähendab alati seda, et kW peab olema ÜLE 40-ne. Alla selle on wannabe või müüja valetab (tahtmatult või tahtlikult - polegi oluline).
Lisaks veel, et Cooper oli tootmises kuni 1971 aastani aga nende (vanemate) mudelite ostmiseks vaevalt ühelgi eestlasel piisavalt raha või entusiasmi on. Uuesti tuli tootmisesse 1990 ja siis juba ainult 1,3se mootoriga. Ja alates 1994 sissepritsega.
Nii et näiteks
see allolev auto on küll tore (päriselt) aga kuulutuse sisu ei ole õige:
MINI Mini Cooper 1.1 33 kW
Aasta: 1978
Mootor: 1.1 (33 kW)
Vedav sild: esivedu
Käigukast: manuaal
Keretüüp: kupee
Värvus: roheline met.
Soodushind: 39 000.- EEK
2 493.- EUR
Eks see nimi on hästi tuntud ja siis lisatakse kergekäeliselt alati kuulutustele.