1. leht 2-st

mini proovisõit

Postitatud: 09 Sept 2007, 23:27
Postitas kaaler
vajan teie kui miniomanike abi ja hüva nõu. nimi kaarel mul, tere.

esiteks on mul tahtmine (mitte vajadus:) võtta uueks pereliikmeks mini. tõenäoliselt vahemikus 92-96, hinnaklassis 3-4 tuh EUR. peale 1.3 mootori, puitsisu ja korraliku välimuse ei oska midagi muud vaadata/tahta. siinkohal oskate ehk nõu anda, mida oleks oluline silmas pidada. ilmselgelt plaan siis saksast vmt välja otsida ja ära tuua, kohalik järelturg pea olematu...

ja teine jutt oli veel. enne kui ma peaees minimaailma sukeldun, tahaksin ja peaksin tegema proovisõitu. to get the feeling. olen kohalikke foorumeid pisut lugenud ja tean ning aiman, mis rõõmud miniomanikke ees ootavad (eelkõige investeerimise, remondi- ja kui hästi läheb, siis ka sõidurõõm). seega oleks eeldusena hea läbida esimene tutvus ja sõidukogemus, mis mul "vana" miniga senimaani puudub..

Oleksin hirmus rõõmus, kui keegi kellelgi teist on võimalus mind esmamulje saamisel aidata. ma saan väga hästi aru, et pruuti, piipu, autot ja hambaharja ei laenata välja, aga..

mul peres hetkel 2 autot, neist ühest plaanis mini kasuks loobuda. ja proovisõidul ei teki ka probleemi, saan testimise ajaks asendusauto anda, kui peaks vajadus tekkima.

mul kiiret ei ole, võtan asja rahulikult (juba terve aasta:). Kui on mahti, andke märku. või saatke kuu peale.

kaarel
5116555
kaarel@division.ee

Postitatud: 10 Sept 2007, 09:59
Postitas Janno
Tere Kaarel.

Nagu ma aru saan on Sinu soov Mini proovida midagi natuke pikemat kui pooletunnine sõit.

Kui nii on siis kahjuks vist ei saa aidata, sest plaanin enda oma homme laiali võtma hakata-keretööd.

3-4 tuh € on päris palju selle kohta kui kirjutad, et oled arvestanud remondi ja investeerimisega. Peaksid ehk paari 2-2,5k €-ga ka hakkama saama. Aga eks sa ise tead.

Nähes kõrvalt Marguse ponnistusi ja olles kuulnud tema sajatusi "OLEKS KARPAGA MOOTOR!!" julgeks kah ehk soovitada sellist isendit. Ehk teeb mõne asja lihtsamaks (pritsungi mehed vaielge vastu :) )

Piltide pealt roostet otsida on teinekord suht raske, kui pildi kvaliteet on jama.Enda omal eriti piltidelt aru ei saanud. Seetõttu ongi plaanis ette võtta keretööd.


Loodame,et teised ka midagi lisavad :)

Edu isendi otsimisel!


Janno

Postitatud: 10 Sept 2007, 16:07
Postitas Octavianus
1 lähenemine on just risti vastupidine, et võta 1-1.5 kEURiga isend mida pole vuntsitud, pole värvitud, kus on rooste näha seal kus ta esineb.
Ja pane ülejäänud planeeritud raha kohe remondi alla.
Peaasi et mootor korras ja veermik, kere osas ma ei usu et sa renoveeritud isendi leiad Saksast selle rahaga, hinnatõus on olnud Minide osas üleüldine.
UK-st saaks kyll selle raha eest "poest" restaureeritud massina", a parempoolne rool jms...

Postitatud: 10 Sept 2007, 17:30
Postitas kaaler
eks ta ole nii, et eesmärk on leida isend, millega vähemalt aasta-paar saaks muretult liigelda, sealt edasi võib ka kapremont kõne alla tulla. seepärast ka selline hinnaskaala. ei tahaks kohe päris alguses selle lammutamisega pihta hakata. saksast jäi silma nt selline tegelane

3500? > http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1277083755&

või odavam 2990? > http://www.mobile.de/cgi-bin/da.pl?bere ... 1277160635&

ja endiselt ripub õhus veel küsimus, kas õnnestub kuidagi mini kodumaa pinnal proovida enne ostu...

Postitatud: 10 Sept 2007, 18:14
Postitas mikk
Küll sa saad proovida. Aga ega seda küll ei maksa loota, et keegi sulle päevaks-paariks oma auto lihtsalt kätte annab. Mina küll ei annaks. Ma lihtsalt tean, et ahvatlus kõiki võimalusi proovida on OI-OI-OI kui suur. Pigem nii, et järelevalve all (omanik kõrvalistmel või nägemisulatuses) saad pea kõik ära proovida. Näiteks kui on teada, et keegi mingi sõidu ette võtab ja reisiseltskonda vajab, siis saad vahetustega sõita pealinnast Vana-Vigalasse ja tagasi või-umbes-midagi-sellist. Kuigi huviliste horde, kes sulle oma autot pakuks, pole ka mina praegu märganud ...

Mis puudutab karpat ja pritsungit siis mina arvan, et kui sa talvel sõita ei kavatse siis osta karburaatoriga mudel. Ja kuna enamjaolt sõidavad Eestis Minid suvel, et säästa niigi roostealdist tillukest keret soolakahjustustest, siis tundub otsus üsna ühene. Lihtsam konstrui ja odavam ülal pidada-parandada. Äkilisem on ta ka. Ja tagatipuks on jõuallika tuunimine võimalik hoopis suuremas ulatuses ja ilma keerulise=kalli tehnoloogiata. Sissepritsega mootorite KÕIK muude Minidega mitteühilduvad osad on kallimad. Ja palju kallimad. Lisaks veel peotäis andureid igaüks mõnisada EURot tükk.
Sellest johtuvalt soovitaks vaadata mõnda vanemat eksemplari (al 1991 vist kõik sissepritsega). Ja argument, mida tõsiselt arvesse tuleb võtta autot valides, on see, et viimase kümnendi Minid olid väga kõikuva kvaliteediga. Ja seda mitte tehnika poole pealt aga just kere. Ning muidugi kulunud lisand iga jutu juurde - kui valida on siis ikka 1,3 l mootor eksole. Samas - kui on Metro pealt võetud mootor siis ma oleks kõhklev. Erinevused on pisiasjades aga need on piisavalt tüütud, et mina järgmist ostes püüan hoiduda. Ei välistaks aga ei ole ka väga entusiastlik enne kui ei ole konkreetset autot proovinud.

Postitatud: 10 Sept 2007, 21:47
Postitas kobe
Kui pilte ei usalda siis lase treila vennal pilk peale visata ja pidada ühendus nii on kõige parem. Üks soovitus veel päris lõuna saksamaalt ka ei tasu vaatata kuna keegi ei viitsi ja ei taha nii kaugele minna. Edu otsimisel

Postitatud: 11 Sept 2007, 10:26
Postitas Margus
Ühinen Mikuga selles suhtes, et kui ikka talvel pole plaanis kimada siis vali karburaatoriga mootor (kindlasti 1.3), sest see ikka lollikindlam ja remontida kordades lihtsam. Ise oman pritsungit ja olen temaga sõitnud 2 talve, -25 c polnud ka probleemi. Küsimus on jah selles, et mini kere ei pea talvele vastu ja kolmandat talve minu autol arvatavasti enam ei tule.
Mineku suhtes julgen jälle vastu vaielda. Olen sõitnud nii pritsungi ja karpaga ning minu arvates on pritsung erksam ja liigub paremini. Mootor käib nagu ühtlasemalt ja suurematel pööretel on rohkem jõudu, kui karpal.
Mini Cooper 1.3 61bhp @ 5550rpm 82 NM @ 3000rpm 1990-91
Mini Cooper 1.3i 63bhp @ 5700rpm 95 NM @ 3900rpm 1991-1996
Joonele pole küll kahte autot pannud, kuid eks seegi tuleb selgusele jõudmiseks ära teha :) .

Edu auto valimisel ja tere tulemast klubisse.

Postitatud: 11 Sept 2007, 16:08
Postitas t6ksti
Kui pilte ei usalda siis lase treila vennal pilk peale visata ja pidada ühendus nii on kõige parem. Üks soovitus veel päris lõuna saksamaalt ka ei tasu vaatata kuna keegi ei viitsi ja ei taha nii kaugele minna. Edu otsimisel
Treila vend tahab selle eest lisaraha, et läheb eelnevalt masinat üle vaatama...kuid see 500-1000kr, mis ta selle eest juurde küsib, on igatahes parem variant kui see, et pärast saad mingi romu endale tahahoovi.

..ja lõunast toomise kohta nii palju, et enda masin asus edela Saksamaal - peaaegu Saksamaa kõige kaugemas punktis meie suhtes. Selle eest läks veel 1000kr otsa ja nagu Kobe ütles, siis ega need treilerijuhid just väga tormijooksu selle peale ei jooksnud.

..vot aga mina ostsin tegelikult Mini üldse eBay oksjonilt - hind jäi madalaks, kuid kvaliteeti ma ei teadnud(vedas muide ka sellega). Seega kui julged riskida, siis soovitan ka seda:)

Edu!

Postitatud: 11 Sept 2007, 20:29
Postitas eino
vötan ka vähe söna, uldiselt Mini Roverist alates 1997a soovitan eemale hoida sest tulevikus ulalpidamis kulud lähevad suureks, varuosad on tunduvalt kallimad ja hankimine vötab aega. kui radikas on ees mitte kuljepeal siis siis tasub kaugele hoida.

eino

Postitatud: 13 Sept 2007, 12:37
Postitas mikk
Margus kirjutas: Mineku suhtes julgen jälle vastu vaielda. Olen sõitnud nii pritsungi ja karpaga ning minu arvates on pritsung erksam ja liigub paremini. Mootor käib nagu ühtlasemalt ja suurematel pööretel on rohkem jõudu, kui karpal.
Mini Cooper 1.3 61bhp @ 5550rpm 82 NM @ 3000rpm 1990-91
Mini Cooper 1.3i 63bhp @ 5700rpm 95 NM @ 3900rpm 1991-1996
Põmst on neil raudvara sama. Ja selge see, et elektrooniliselt abistatud sissepritse tagab ühtlasema käigu, parema käivitumise ja mis kõik veel. Sest kogu seda asja, mida karpamees teeb kuulmise, gaasipedaali ja õhuklapi abiga, teeb "ajuga" auto puhul elektroonika. Ei ole väga seksikas. Lisaks, nagu juba öeldud, saab karpast tuunida kümneid hobuseid lisaks. Pritsungil on see võimalus piiratum ja kordi kallim.

Muuseas tasub silmas pidada ka seda, et pritsungiga mootoreid on ka põhimõtteliselt kahte erinevat tüüpi: nö tavamudelitele pandud SPI (single point injection) ja Cooperitele mõeldud MPI (multi point injection). Selgitused on liigsed.

Postitatud: 14 Sept 2007, 19:37
Postitas kaaler
kas selline üldistus oleks õiglane, et kui tahan karpaga autot, siis on see ilmselt 80-date lõpust ning sellega kaasneb päris kindlasti kamaluga roostet (lõpuks kere jmt kapremont). ja kui pritsungiga, siis pigem varasem kui 97 - ja siis lootust ka vähemroostene isend leida?

Postitatud: 17 Sept 2007, 18:14
Postitas mikk
kaaler kirjutas:kas selline üldistus oleks õiglane, et kui tahan karpaga autot, siis on see ilmselt 80-date lõpust ning sellega kaasneb päris kindlasti kamaluga roostet (lõpuks kere jmt kapremont). ja kui pritsungiga, siis pigem varasem kui 97 - ja siis lootust ka vähemroostene isend leida?
HÄSTE laias laastus võib vist nii öelda jah. Kuigi siin võib olla ka vastuvaidlejaid. 80ndate auto üliroostes kere legend on tekkinud pigem sellest, et Eestimaale ostetakse reeglina ju ikka odavamaid autosid ning enamasti maksavad ostes vähe raha just ussitanud eksemplarid. Pärast maetakase sinna ikka hulk raha jälle sisse aga eks tegemise rõõm ole ka midagi väärt.

Minu praegune kollane Clubman on näituseks tootmisaastaga 1980 ja rooste on selle aja peale läbi läinud vaid salongi vendi avade ümbrusest ja juhi jalgealusest (õigemini seal on lapitud kuid mai tea mis seal all enne juhtunud oli). Mujal on enamjaolt tegu pinnakahjustustega. Aga näituseks olen kuulnud ka, et selle konkreetse pruuni värvi keemiline koostis (minu Mini originaalvärv) olevat üldse väga hea roostekindlusega. Et muud tooni analoogsed autod roostetavat hoopis jõudsamalt. Minul puudub võrdlusmoment ja seepärast lähemalt kommenteerida ei oska. Siiski pakun ma, et veidi kannatust ja sa leiad ka 1990ndate algupoole karpaga Cooperite hulgast mõne väga kõva korpusega eksemplari.

Postitatud: 21 Sept 2007, 12:29
Postitas Argo
Roostet nüüd kindla aastaga küll seostada vast ei saa. Mõni 85 väljalase võidi 2003 täielikult üle käia ja samas 96 võib väga kehvas seisukorras olla. Et siis vali välja ja uuri lähemalt rooste mahtu.

Postitatud: 21 Sept 2007, 21:12
Postitas Kristjan
Minul on hetkel üks 90a. auto millel ei ole absolutuselt, ausõna ei liialda absoluutselt mitte kusagil roostet. Või siis ainul natukene :lol: TEgemist sisi karpaga. Samas sai kunagi Tallinnas nähtud ühte , arvan , et 97a masinat mis oli no nii läbi , et me kõik arutasime , et ju ta oli kuskil mere ääres elanud ja tõusu alla jäänud.

Ära kindlasti osta noort ja odavat autot. Õudus !

mini mootori maht

Postitatud: 25 Sept 2007, 12:33
Postitas kaaler
võhiklik küsimus: milliseid erinevaid (tehase)mootori valikuid 1985-1995 autodel esineb? mobile.de kuulutustel vaid hobused ja kilovatid kirjas, mootori mahtu tuleb siis nende pealt vaid aimata?