Minide starteritest, kojamehe ja soojendusmootoritest.......

Õpetused kuidas teha peedist pesumasinale trumlit!
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Minide starteritest, kojamehe ja soojendusmootoritest.......

Postitus Postitas Harri » 09 Dets 2004, 15:52

Isetegemistest rääkidest tuleb meelde, et olen neli aastat leiba teeninud autode elektriosas sisalduvate servomootorite remondiga. Nende asjade alla kuuluvad: Starter, kojamehe mootor,salongi soojendusmootor,generaator,klaasipesuri mootor....rohkem ei tule meelde. Kui pole tahtmist kohe uut tellida siis võib mulle mootorikese remondihinna teadasaamiseks lauapeale anda. Klubiliikmete Minide puhul ei küsi ma selle töö eest midagi, iseasi on varuosad mis tuleb vajadusel tellida või osta.... :(
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 14 Dets 2004, 16:59

Hm, minu salongimootor lendas tema mürateguri tõttu prügikasti, aga tal olid need võlli puksid läbi... vaevalt sa neid vist taastanud oleks... Kuidas kontrollida geneka olukorda? Sügisel tundus, et kiirendades / gaasi andes tõmbas geneka vilisatama ja ka tuliseks. Samas pinguldatus oleks nagu normis ja loksu ei tundu...
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 14 Dets 2004, 17:54

Tegelikult on võimalik suhteliselt vähese vaevaga servomootorite puksid taastada. Treisin neid teiste autode (varuosade poest hangitud ) grafiitpronksist puksidest mis hõõritsetakse mõõtu. Praegu saan kasutada kahte treipinki milledest üks paikneb maal mu oma garaazis ja teine endises töökohas. Vilistama hakkab generaatori puhul vahel rihm kui ta on juba vana ja oma trapetsikujulise profiili kaotanud. See,et ta on pingutatud,näeb suht hea välja ei ole viimane tõde. Kui rihma vahetus ei aita siis vahetada või määrida laagrid ( kui on silmnähtavalt kuivad,tegu on kaetud laagritega ) harjad vahetada kui on juba lahti võetud ( harjad on mõtekas mingid odavad vene omad osta ning käia või viiliga mõõtu ajada ) Ühesõnaga , peale hooldust jääb see generaator igatahes vaikseks :D

Pst. Näiteks minu Citroenile küsiti starteri harjade eest 500 eeku ja vene autojuppide poest sain samad asjad mis vajasid 60 sek viiliga kohendamist 15 kr eest . Starter töötab viimased kaks kuud nagu kell :D Ma ei ole uurinud palju näiteks Mini generaatori või starteri orginaalharjade eest küsitakse.....
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 15 Dets 2004, 14:43

8) No mul on raske leida asja, mis poleks vahetatud k.a. rihm, aga vot eks ma kisu ta siis mingi moment laiali ja vaatame, mis me sealt seest poolt leiame..
Viimati muutis ranno, 06 Jaan 2005, 14:03, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 05 Jaan 2005, 18:03

Sain siis esimesed Minile kuuluvad mootorikesed putitatud. Streikiv starter tahtis ainult hooldamist ja hetkeseisuga pole tagasisidest kas ka tööle jäi.
Üks tuksis Mini salongi soojendusmootor tahtis ühe puksi vahetust. Puksi asemele sobis suurepäraselt 6mm-i võlli peale käiv väike laager. Mul neid veneajast karpides oma kolm tükki. Tunnike putitamist,tükike plekki, kaks tõmbeneeti ja puksi asemel laager paigas. :D Ma ei saanud mahti uurida mida võiks selline mootorike uuest peast maksta,MiniWordi ajakirja pakkumistest ei leidnud... ja lammarist samasugust otsida.......VALEO kaubamärgi toode oli.
Kasutaja avatar
Kristjan
Postitusi: 895
Liitunud: 17 Juun 2004, 12:59
Asukoht: Tartu / TTÜ
Kontakt:

Postitus Postitas Kristjan » 10 Jaan 2005, 15:01

Starter töötab õlitatult ja olen Sulle nüüd suur tänuvõlglane, ju ta tahtis siis lihtsalt natuke värskendamist saada! AITÄH!
Kasutaja avatar
mikk
Postitusi: 629
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:20
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas mikk » 11 Jaan 2005, 20:26

Ka soojendusmootor kestab nüüd ilmselt aastaid. Tänud igatahes! Vanast urinast on alles vaid vuhin.
mart

Postitus Postitas mart » 15 Aug 2005, 13:42

Suurimad tänud Harryle, kes mu kojamehemootorlie uue elu sisse puhus.
Kuigi mootor töötab, on seal veel ikkagi üks probleem, Kuna kojameeste stardiasend on nüüd millegipärast üleval. Ei aidanud ka Harry soovitus vahetada ringi pluss ja miinus, et mootor hakkaks teistpidi tööle., algasend jäi samaks. Ühesõnaga kojamehed hakkavad pühkima ülevalt alla mitte alt ülesse. Kas keegi oskab soovitada mida teha sellisel juhul? Kas võtta mootor uuesti lahti ja see väntvõlli osa keerata 180 kraadi? või on veel mineid nippe?
Täheldasin, et Kasparil on ka kojamehed puhkeasendis valesti? Või on see lihtsalt minu luulu?
ksuuk
Postitusi: 134
Liitunud: 29 Mai 2005, 00:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ksuuk » 15 Aug 2005, 13:45

mart kirjutas: Kuigi mootor töötab, on seal veel ikkagi üks probleem, Kuna kojameeste stardiasend on nüüd millegipärast üleval.
Ja enne oli õige? Tuleta meelde, mida valesti kokku panid.
mart

Postitus Postitas mart » 15 Aug 2005, 15:21

Kui sa oled ise selle korra lahti võtnud, siis saad aru, et seal ei saa valesti kokku panna. Olen selle korduvalt legoks võtnud.
Üks võimalus on veel see, et lasin mootori korra lühisesse kuna panin kvalesti kokku kojameeste juhtimishoova. Alguses käisid kojamehed valesti , siis õieti ja pärast valesti. Ühesõnaga elektrivärk on võõras ja aru ma sellest loost ei saanud. :(
Harri anna nõu, kas selline lühise asi võis mootori lolliks ajada?
ksuuk
Postitusi: 134
Liitunud: 29 Mai 2005, 00:48
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ksuuk » 15 Aug 2005, 16:32

mart kirjutas:Kui sa oled ise selle korra lahti võtnud, siis saad aru, et seal ei saa valesti kokku panna. Olen selle korduvalt legoks võtnud.
Üks võimalus on veel see, et lasin mootori korra lühisesse kuna panin kvalesti kokku kojameeste juhtimishoova. ?
Seal kuskil on lüliti, mis fikseerib selle nn 0 asendi, see on vist nüüd paigast ära, miski hoob valepidi peal, lülitab vale nuki otsast vma.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 15 Aug 2005, 17:24

Seal kuskil on lüliti, mis fikseerib selle nn 0 asendi, see on vist nüüd paigast ära, miski hoob valepidi peal, lülitab vale nuki otsast vma.[/quote]

Null lüliti saab ainult vales asendis olla kui juhtmete ümbertõstmine ei aidanud....jummala õige....
mart

Postitus Postitas mart » 15 Aug 2005, 23:38

Harri kirjutas:Seal kuskil on lüliti, mis fikseerib selle nn 0 asendi, see on vist nüüd paigast ära, miski hoob valepidi peal, lülitab vale nuki otsast vma.
Null lüliti saab ainult vales asendis olla kui juhtmete ümbertõstmine ei aidanud....jummala õige....[/quote]


Aga siis seletate mulle lähemalt kus see null lüliti on? Ja mida sellega tegema peab?
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 16 Aug 2005, 09:04

Ma oma lego lahtivõtul kunagi sellist asja küll ei täheldanud.. ju siis kehvasti vaatasin ja sel juhul peab ta kuskil seal kojamehe mootori juures kohe olema.. mujal ta olla ei saa..
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 16 Aug 2005, 10:40

Lüliti , või katkesti paikneb minuarust kojamehe mootori küljes, vahetult selle plastjublaka all kuhu juhtmed külge kinnitatakse...
Vasta