1. leht 3-st

Mini rool paremalt vasakule

Postitatud: 08 Dets 2004, 15:04
Postitas rustang
On ise tehtav lihtsate vahenditega, minul kulus selleks paar õhtupoolikut. Kõik tähtsad avad on Minil mõlemal pool olemas. Abiks on Haynes vms. manuaal, kus vastavad osandamisprotseduurid kirjas on s.t. kuidas demonteerida roolisammast jne. Jutt kehtib 1985. a. MIni City kohta, kus "kellad" juhi ees - need millel kellad keskel on - neil 1 mure vähem :)

1. Osta (uus 1100.- eek) vasaku rooli jaoks mõledud roolilatt.
2. Eemalda piduri- ja siduri peasilindrid ning vastavad torud.
3. Eemalda pedaalid koos kronsteinidega.
4. Eemalda näidikuplokk
5. Eemalda soojendusseade
6. Eemalda roolisammas
7. Eemalda vana roolilatt (see on siinjuures kõige töömahukam, vaja on eesmine raam osaliselt kere küljest lahti lasta)
8. Paigalda uus roolilatt
9. Paigalda piduri- ja siduripedaalid
10. Kinnita piduri- ja sidurisilindrid, tee uued pikemad torud (ca 90cm)
11. Paigalda roolisammas
12. Gaasipedaal on vaja enne külgekruvimist pisut ümber teha, painutada ja keevitada.
13. Instrumendipaneeli kinnitus ka ei sobi, mina lõikasin selle relakaga lahti ja panin "peegelpildis" kokku.
14. Kojameeste mehhanismi saab ka lahti võtta ja ümber pöörata.
15. Kõik juhtmed ulatuvad ilma suurema vaevata, mingit pikendamist ei ole tarvis.
16. Esirataste kokkujooks on vaja paika reguleerida.
17. Armatuurlaua kunstnahast "polstrid" või katted tuleb mingist pehmest asjast uued lõigata, vanade peegelpildis.
Ongi valmis :)

Postitatud: 09 Dets 2004, 14:46
Postitas ranno
Ära ütle et sul see kõik juba tehtud on :) . Muidu hakkan nutma. Mul tehti autot mingi 200 aastat.., sa said eile auto ja homme on juba valmis...

Postitatud: 09 Dets 2004, 15:18
Postitas Harri
Kasutusjuhendi järgi tundub kõik see tegevus tõesti lihtne nagu multifilmis.... :D Roolilatti vahetanud olen kunagi ja kahjuks polnud mul tarka juhendit käepärast mis selgitaks ,et nutikas on poolraam tagant ja ülevalt kahest suurest poldist ( räige tegevus, eeldab 33 mm padrunit ja 2 m pikkust käepidet sellele ) lahti lasta. Teisel päeval jõudis tarkus alles minu peakolusse kohale :D Ja kui Valteri juttu uskuda ( ta tõstis oma Mini pick up-il MK1 rooli vasakule) siis uut nn.vasakpoolset roolilatti tingimata osta ei tule kui ta just keskpaigast liiga kulunud pole. Peaks saama lihtsalt selle tiguhammasratta kus nuutliide otsas on teiselt poolt roolilati korpust sisse pista ja asi "antst" Jutt kehtib ainult MK 1 roolilati puhul. Uuematel Minidel MK 2 ja edasi tuleb siiski uus komplektne vasak roolilatt osta ! Hammaslatt kaldub keskosast rohkem kuluma kui äärtest mida kastutatakse harvemini. Kulumist saab kontrollida kui hammasratast peale keerata, siis kulunud lati puhul on keskasendis rool suhteliselt kerge ja mida rohkem rattaid välja keerata seda raskemaks läheb......Sai pikk ja segane selgitus aga ehk kellelgi on sellest jutust kasu..........
Aa veel pidavat saama kindaks teha roolilati tüüpi järgmiselt, kui U- klambrite vahel millega kinnitatakse roolilatt kere külge on õhukesest plastist tihendid siis on tegu MK2 või uuema latiga kui ei siis MK1. Tegelikult on see selgitus siis asjakohatu , sest Eestis on enamasti kõik uuemad Minid :)

Postitatud: 24 Mär 2005, 08:37
Postitas usku
Harri kirjutas: Kulumist saab kontrollida kui hammasratast peale keerata, siis kulunud lati puhul on keskasendis rool suhteliselt kerge ja mida rohkem rattaid välja keerata seda raskemaks läheb......
räägi mulle, kust ja kuidas seda hammakat peale keerata saab? mul on kerge rooliloks sees, teiselt austinilt saadud latti pole jõudnud vahele panna.
ülevaatuse tegemiseks ja sel suvel sõitmiseks ehk piisab peale keeramisest?

u.

Postitatud: 25 Mär 2005, 18:06
Postitas Harri
Minu mäletamist mööda hammasratta pikilõtku reguleeritakse regul. seibide lisamise,eemaldamisega. Hammasratta survet vastu roolilatti reguleerkruviga. Umbes nädala pärast võin kindlamalt öelda ,sest siis tuleb endal sellise tööjuures olla......

Postitatud: 19 Juul 2005, 00:33
Postitas mikk
Nii-nii. Veidi hilinemisega aga siiski - minu auto nüüd ju ka Eestis legaalne sõita. Suveürituse piltidelt juba näha ka. Siiski. Aega läks minul rohkem kui paar õhtupoolikut. Aga midagi keerulist ei ole seal tõesti kui vajalikud riistad ja uued vasakule sobivad jubinad olemas on. Mul lihtsalt kõiki neid ressursse piiratud hulgal.

Minu kogemus ütleb, et lisaks uuele roolilatile on vaja ka uusi esitulesid ja kojamehi. Muud detailid on kohendatavad. Ka gaasipedaali ei pidanud ma keevitama. Üsna (originaal)vormist välja siiski väänama. Kojamehed tegelt tegin ka vasakpoolsele roolile sobivaks lihtsalt toore jõuga (kruustangi abil).

Hind

Postitatud: 07 Jaan 2006, 12:28
Postitas Neander
Kui palju selline lobu maksta voiks? Olen parempoolse rooliga Mini omanik ja kaalun juba tosiselt Eestisse soita ja auto arvele votta. Asi nimelt selles, et pole ise suurem asi remondimees, kui asi roolilati jms. vahe karmima asja juurde jouab

Postitatud: 07 Jaan 2006, 14:25
Postitas mikk
Sellist lõbu ei võta ükski professionaalne autoteenindus küll ette. Päris kindlasti kohe. Mingid fanaatikud ehk (Hüürus näiteks). Nii et mingit hinda on sellele asjale raske panna. Töötunde kulub vastavalt oskustele aga proffid teeks ilmselt kahe-kolme tööpäevaga. Eks sa siis ise korruta. 250 kr tahetakse tavaliselt tunni eest. Ei tasu ära.

Kui sul garaaž on olemas, siis aja sinna sisse ja hakka otsast lahti võtma. Kui tekib tõrge, siis kutsud mõne mehe appi, kes on varem sama protsessi juba läbi teinud (Rustang, Valter, siinkirjutaja). Aga kohe täitsa päriselt ütlen sulle, et kui sa oled varem autol ratast vahetanud ja aru saad kuidas kojamehed töötavad (elik sul on veidigi tehnilist taipu) siis ei ole see töö üldse keeruline. No tööriistad ja kanal (või tõstuk) peavad siiski olemas olema.

selge

Postitatud: 07 Jaan 2006, 16:33
Postitas Neander
Vaatan siin et vastaja naol tegu Tartu inimesega. Rattavahetamisega saan kyll hakkama ja natuke rohkemagagi aga kui paris hatta jaan siis ehk voin yhendust votta? Tartusse see auto nagu tulemas on kevadel.

Postitatud: 10 Jaan 2006, 11:17
Postitas miniest
Tartus jälle üks masin juures, aga miks sa tahad parempoolse rooliga Mini vasakpoolseks teha, kui vöiksid jätta selliseks nagu ta on?

Postitatud: 10 Jaan 2006, 15:14
Postitas E-riik
Kui see masin juba arvel on, siis pooldaksin ka mina parempoolst. Miskid mugavused kindlasti kaovad, kuid linnasõidu peaks ära kannatama küll.

mäletan omast käest, et kui inglismaal sõitma õppisin, siis alatasa seda vastassuunas tehtud sai. ei juhtund hullu midagi, mõni signaal ja mõni fuck - oligi uhkem tunne :D

Postitatud: 10 Jaan 2006, 16:15
Postitas Margus
"Postikanadel" on ju ka au nautida parempoolset rooli. Vähemalt Tallinnas Corollad on parempoolse rooliga- hea postkaste tühjendada. :D
Eks ta ole harjumise asi.

Postitatud: 10 Jaan 2006, 17:58
Postitas Kristjan
Minu teada ongi asi nii , et kui su auto on registreeritud eriotstarbeliseks siis võib tal olla parempoolne. Tartus sõidavad prügiautod ka nõnda.

Postitatud: 10 Jaan 2006, 18:39
Postitas Harri
Tartus sõidavad prügiautod ka nõnda........

Ja Mini tagaaknale võidki kirjutada, " Olen tilluke prügiauto " :D :D


Kui selle roolilatindusega Tartus probleem siis õpetamisega tulen ma hästi toime, iseasi kas ma sinna kapotialla ise ronida tahan :lol: Tegelikult pean veel sellel kevadel oma Minil roolilati maha võtma, sest üks sisemine liigend tahab korrastamist....Tuleks see kevad oma soojade ilmadega kiiremini....

Postitatud: 11 Jaan 2006, 13:12
Postitas mikk
Kui juba varasemast EV autoregistrisse ei ole kantud, siis välismaalt tuues ei ole võimalik parempoolse rooliga autot registreerida. Ei vasta standardile ja kõik. Juba proovitud. Sirje Ginter'il on parempoolse rooliga Mini aga selle registreerimine oli tal ka paras sahkerdamine (väitis et postiauto jne) ja mai usu, et nad seal autoregistris päris juhmid ka on. Ta tõi selle ammu ja siis oli see standardite ja tavade puudumise/uudsuse tõttu isegi võimalik. Aga kui sul on Eesti Postis tuttavaid siis on võimalik ka praegu sahkerdada ilmselt.
Ja lisaks. Minu tagasihoidliku arvamuse kohaselt on briti skeemiga autod siiski briti teede jaoks mõeldud. Ja nendega siin sõitmine on lihtsalt veiderdamine. Peale kõige muu ka lihtlabaselt ohtlik (proovige näiteks möödasõitu maanteel). Mini on niigi irmpisike ja sõitjat sisuliselt avarii korral ei kaitse.