Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Õpetused kuidas teha peedist pesumasinale trumlit!
Vasta
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas eero » 21 Dets 2010, 08:51

Nii, kuna radikavahetus käimas siis mõtlesin, et mis seal ikka, peseme voolikud korralikult läbi ja teeme ka sisemise soojenduse/ventilatsiooni korda.

Sisemine radikas oli õnneks väga viisakas konditsioonis. Aga mootorike, mis asub radika taga ja keerutab õhku on päris läbi omadega. Suvel ta kiunus, võtsin lahti, puhastasin, ja siis oli kõik kena. Kuni saabus külm - nüüd on kiunimine tagasi ja sellisel moel, et ei kuule oma mõtteidki.


Vahetust vajav mootor on aga üsna haruldus, mulle vähemasti tundub. Ja seega tekkis idee seda süsteemi loovamalt korda seada.

Netist leidsin, et üks vennike on Ford Sierralt mootori sinna sisse saanud: http://www.ken555.plus.com/gtm/february07.html
Oskab keegi öelda, kuhu Tallinnas võiks sammud seada, et siukesi tükke leida? Mõni romula? Aga kus? Pole siukese teemaga varem kokku puutunud.


On kellelgi veel ideid mis võiks seal teha? Ise mõtlesin, et kui mahutada sinna sisse mõned 12V turbiinid, aga siiski kardan, et õhuvool jääb nõrgaks (pigem tahaks enam kui praegu). Pluss siis esimene turbiin saaks kõige paremini õhku aga teised võivad pisut tühja keerelda. Aga ma plaanin seda mõtet veel vähe.
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas 90Deville » 21 Dets 2010, 09:02

Soojenduse mootor vöib töesti sobida ka möne teise auto oma, selleks vöta enda mootor näppu ja külasta mönda romulat.
Esimene mis mulle pähe hüppab asub tallinna ja keila vahel teeääres, vääna-posti vms. Aga neid on kindlasti palju veel, betooni tänaval on üks kindlasti jne.
Sa pead vaatama, et mootor oleks füüsilistelt möötudelt sobiv ja völli jämedus ka passiks kokku sinu tiivikuga, siis muid muresid nagu suurt ei tohiks olla mida väikese nokitsemisega lahendada ei saa.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas eero » 21 Dets 2010, 12:31

Ma arvan, et ükspäev lähen kindlasti kammin ka romulas ringi.

Aga praegu, tundub, et väike hoolduski aitab. Töökaaslane leidis, et kui ikka mootor toimib siis tuleks seal vähe õlitada ja puhastada. Mõeldud-tehtud. Aku pealt järgi pannes on õige väike klõbin ikkagi alles, aga puhtalt õhuvool teeb juba sellist tuuletormi häält, et eriti vast ei sega.

Seega läheb veel vana tagasi peale ja arvatavasti on kõvasti parem kui varem.


Aga noh, kunagi ehk võiks seda siiski edasi aretada. Saaks äkki ikkagi vaiksemaks. Ja võiks ju äkki saada ka mootori kiirust reguleerida (ming PWM kontroller, mis impulsiga mootorit käimas hoiab).
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas 90Deville » 21 Dets 2010, 13:38

Seda lolli häält teevad mootori puksid, millel völl ringi käib. Üks mölemis otsas, vöi äkki on isegi laagrite peale tehtud, ma ei tea sest pole ise kunagi Mini oma näppinud. Nood on liiga kulunud ja kuivad ilmselt, ja ölitamine seal pikaks ei aita. Kui ikka loksud sees on siis tuleb kas uus mootor vöi uued puksid leida varsti, sest miski aja pärast muutuvad lötkud nii suureks et rootor hakkab vastu mähist käima ja tekib lühis ning otsas ta ongi.
Määrimiseks katsu miskit tavotilaadset asja kasutada, mis nii kiiresti ära ei lenda sealt kui öli.

Minu 98a Minil on soojendus juba 2 astmeline, ehk 2 kiirust, mitte vaid on/off nagu vanal.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas eero » 21 Dets 2010, 13:44

Nii palju kui uurinud siis jah, MPi puhul hakkasidki sellised olema.

Puksid paistavad olevat. Aga seal kõik nii tihedalt koos, et mingit tõsisemat määret sinna vist vahele ei aja. Aga väike õli praegu ehk piisab. Suve poole leiab ehk ka siis ikkagi aega sinna midagi uut aretada.
with a mini (in pieces!)
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas ares » 22 Dets 2010, 20:30

Minu 93a SPI-l oli kah 2he kiirusega ventikas :)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas eero » 23 Dets 2010, 10:05

ares kirjutas:Minu 93a SPI-l oli kah 2he kiirusega ventikas :)
Oli juba originaalis või ise peale aretatud?
with a mini (in pieces!)
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas ares » 23 Dets 2010, 13:48

Kes seda teab kui originaalis see oli aga ma arvan küll ,et ka SPI-l oli juba 2he kiirusega.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Soojenduse/ventilatsiooni mootor

Postitus Postitas eero » 23 Dets 2010, 13:52

Nojah, egas see nüüd nii oluline ei olegi, oli originaalis või mitte.

Aga PWM kontrolleri panen vist ikkagi peatselt kokku. Ajaviite mõttes. Eks kui see mootor kunagi vahetamist vajab siis tuleb uus mootor, kontroller sellest ei muutu.

Kui tegemiseks läheb eks annan teada mis ja kuidas.
with a mini (in pieces!)
Vasta