1.0 mootori asemele 1.3i

Õpetused kuidas teha peedist pesumasinale trumlit!
Vasta
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

1.0 mootori asemele 1.3i

Postitus Postitas archi » 08 Apr 2009, 08:41

Kas keegi on vahetanud 1.0 mootori 1.3i vastu, kuidas sai elektriühendused tehtud, kommentaarid ?
Uus mootor on nüüd peal, bensiinitorud on uued, sumpa on all ja kõik torud ja voolikud on ühendatud. Nüüd oleks kusagilt "sädet" vaja, ümber mootori olev kaabel koos erinevate otsikute ja ajuga on ühendatud.
12 juhet tuleks õigesti ühendada KUHUGI, siis äkki läheb ka käima, küsimus on kuhu ma need otsad peaksin pistma???
Elektriskeemi (Haynes manual) järgi ma ei suutnud kõiki neid juhtmeid tuvastada.
Oskab keegi aidata Tartu kandis.

Rain
5575684
Kasutaja avatar
Argo
Postitusi: 439
Liitunud: 23 Okt 2006, 08:57
Asukoht: Tallinna tänavad

Postitus Postitas Argo » 18 Aug 2009, 21:49

Viimaste postituste järgi tundub, et uus mootor sai paika. Võiksid kirjeldada protsessi teistele ka, äkki leidub veel mõni huviline, kes sama plaanib :)
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 19 Aug 2009, 08:46

Mootori vahetamine iseenesest pole eriti raske, 3 tundi maha ja umbes sama palju või natuke rohkem et peale saada. AGA kui minna 1.0 karpaga mootorist üle 1,3 sissepritsega mootori peale, siis on vaja palju uut "kola" sinna juurde.
1. Bensiinipaak tuleb välja vahetada, või nagu mina tegin et lõikasin augu paaki ja panin sinna bensiinipumba. Lisaks tuleb panna kaks uut toru, mina panin juba 3 uut: pealevooluks, tagasivooluks ja õhutuseks.
Õhutuse paak on originaalis esitiiva sees, selle ma viisin ka pagassi.
2. Sumpa tuleb panna uus koos katalüsaatoriga.
3. Sissepritsega mootori radikas on sama mis karpaga mootoril, kuid lisaks on sellel elektrimootor ka, mille paigaldamiseks peab augu lõikama radika ette.
4. Kuna sissepritsega mootoril on aju, siis selle asukoht on samas, kus aknapesuvedeliku paak. Sellest tulenevalt pidi selle paagi ka viima pagassi ja tooma vooliku pagasisst ette.
5. Selleks, et mootor käima saada, peab olemas olema terve kapoti alune uus juhtmestik, mis läheb salongi kellade juurde välja. Sest muidu on seda väga raske kokku viia vana süsteemiga.
Ma ei ole ka praegu 100% kindel, et kõik õigesti sai- vähemalt kõik kellad ja tuled töötavad. Lisaks jäi juhtmeid üle mille otsad jäidki lahtiseks.

Uuesti seda enam vist ette ei võtaks, kuigi sissepritsega mootor käivitub hästi ja läheb edasi väga hästi.

Nagu ühest teisest postitusest lugeda võite, siis saan selle mootori varsti uuesti maha ja laiali võtta ning uurida miks ta ei õlita.

Aga muidu on elu ilus :)
Janno
Postitusi: 1944
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 19 Aug 2009, 09:26

Tubli töö! Kustkohast mootri said? Karpa variante ei kaalunud? Oleks ehk vähe lihtsam olnud.
Cooper Sport
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 19 Aug 2009, 12:15

Mootori sain kasutaja Jaani käest, kes tahab Honda mootorit Mini peale panna.
Kuna mootorit oli vaja ja valikut ei olnud, siis nii ta saigi.
MinuMini
Postitusi: 125
Liitunud: 06 Mär 2008, 10:19
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas MinuMini » 19 Aug 2009, 18:39

:D plaanin just seda lisaventi minema visata sealt radika juurest kuna meil pole see ühtegi tiiru siiani teinu.
Sirgu
Postitusi: 147
Liitunud: 01 Nov 2008, 14:18
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Sirgu » 20 Aug 2009, 00:19

Eeeehh...
Tead, ma ei usu et lisaventi näiline mittetöötamine oleks piisav alus selle maha kakkumiseks. Jah, on tõepoolest jõle, et seal ees V. koopas on vendiava kuhu kõik sodi ja virts ratta alt lendab, aga midagi pole parata kui võimast mootorit omada tahad. Mulle iseenesest tundub, et lisavent 1.3 mootori puhul on pea sama „must have” asi kui ketaspidurid ees. [esimene mootori tervise aspektist vajalik, teine Sinu tervise aspektist :D)

Mulle ka vahetult peale mini soetamist jäi mulje, et see lisavent on tal sihuke asi mis õite harva tööle hakkab. Et kui, siis ainult maanteel. Tegin valge markeriga tiivikule märgise, tõdesin: ei liigu iial, mõtlesin: mis jama on?! Andsin akult otse voolu –tegi vist oma esimesed tiirud üldse. Hiljem vahetasin ära need nigelad kontaktid mis tal radiaatori nurgas on, tegelsin termostaadi ja kõige muu jahutussüsteemi puutuvaga, kuid anduriga ei mässand üldse. Nüüd vurab teine suht koguaeg kui päike lõõmab ja sõitmist omajagu.

Kui keegi on selle tembu teinud ja vastunäidistusi rääkida ei tea, siis okei. :) Aga mina pigem seda elektrilist lisaventilaatorit ära ei kaotaks. Hakkad veel kokkutulekutel maantee ääres peatusi tegema ja ise radiaatorile peale puhkuma. :P
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Postitus Postitas eino » 20 Aug 2009, 08:54

hea vastus :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Janno
Postitusi: 1944
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 20 Aug 2009, 10:39

Mul oli ka selle anduriga mingi jama.Või olid need kontaktid (ei mäletagi enam). Vist oli nii, et kui ära ühendasin siis hakkas vent kohte täiega tööle (kuigi mootor külm). Peaks selle asja ikka ette võtma ja korda tegema. :roll:
Cooper Sport
MinuMini
Postitusi: 125
Liitunud: 06 Mär 2008, 10:19
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas MinuMini » 20 Aug 2009, 15:15

jh a kuna pole andurit seal olnudki siis nagu ei käi see tahestahtmata ringi olgu külm või kuum. ja siiani pole nagu temp näidik ka midagi müstilist näidand kuigi usun et kui ta (see vent) töökorras oleks siis tiirleks koguaeg ringi.
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 21 Aug 2009, 10:48

ma pean ka need kontaktid veel üle vaatama, sest ma proovisin mootorit otse aku külga ja töötas, kuigi töötamas teda nüüd näinud ei ole. Aga paigaldades asja uurides selgus, et ära mina teda visata ei tohi.
Võibolla ma pean selle anduri ära vahetama radika küljes.
Kasutaja avatar
Argo
Postitusi: 439
Liitunud: 23 Okt 2006, 08:57
Asukoht: Tallinna tänavad

Postitus Postitas Argo » 22 Aug 2009, 20:19

Üle eelmise aasta suvetuuri algus tegi selgeks, et seda ventikat on ikka vaja küll. Nimelt pikka aega 130 km/h ilma lisa ventikata oli tulemuseks, et temp näidik oli punases ja kees teine.
Janno
Postitusi: 1944
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 23 Aug 2009, 10:05

Jajah!Ilmselt see ventikas ongi mõeldud kiiruste 130+ jaoks :lol:
Cooper Sport
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas ares » 23 Aug 2009, 11:38

Minul ta töötab igatahes kenast, maanteesõidul lükkab sisse ehk siis nii 110'ga sõites. Niipalju vast on tast kasu ,et ma pole veel kordagi märganud ,et sõltumata tingimustest ja kiirusest temperatuuri näidik eriti kõiguks.
Kasutaja avatar
Harri
Postitusi: 500
Liitunud: 17 Juun 2004, 16:57
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Harri » 23 Aug 2009, 22:10

Lisaelektriventikas on näiteks palava ilma tarbeks. Kui auto seisma jätta siis mehhaaniline ventilaator jääb seisma ja auto mootor kipub mingiks viieks, kümneks minutiks üle kuumenema. Elektriventikas lülitub tööle ja väldib seda. Mõned aastad tagasi oli siin suvesid kus temperatuur oli tihti 30 kraadi lähedal. Mul küll kippus auto mootor üle kuumenema ning mul on ainult mehhaaniline vent. Mina seda ventilaatorit välja ei viskaks. Eespool oli juba juttu kuidas selle korda saab ja kuidas selle korrasolekut kontrollida.
Vasta