1. leht 1-st

hommikused käivitused

Postitatud: 30 Apr 2007, 13:41
Postitas Octavianus
ehk siis laiemalt külma mootori käivitamine.

kirjeldage kuidas toimite? karbussversiooni omanikud ainult.
ideaalis muidugi keerad võtit ja vurrvurr?

ma käivitan mingi aeg (5 sek), korra paar tallan bensu samal ajal, ei miskit.
siis ootan mingi aja ja taas sama operatsioon, heal juhul hakkab siis lubama - turts turts - ja gaas põhja, seejärel toores välja.
ei tundu korras olevat just, a milles viga võiks olla?

Postitatud: 30 Apr 2007, 14:52
Postitas Kristjan
Mina võtaks ikka kohe algusest peale õhuklapi lahti !

Postitatud: 01 Mai 2007, 19:24
Postitas E-riik
toore klapp ikka kohe lahti!

Postitatud: 01 Mai 2007, 19:31
Postitas Octavianus
tänud. täiesti teine tera.

aga vastake veel, et mille tunnus on see, kui külma mootoriga ja toores lahti tuleb benssu sumpsist läbi (lõhn + suits). sooja mootoriga sellist asja pole.

Postitatud: 01 Mai 2007, 19:46
Postitas Kristjan
Noh järelikult ei põle sul kütus silindrites ära.Kas liiga kange segu või siis süütega mingi jombe.

Kui muidu sõidab norm. siis ilmselt ikka segu ja karpa probleem!!

Postitatud: 01 Mai 2007, 23:28
Postitas E-riik
Kristjan kirjutas:Noh järelikult ei põle sul kütus silindrites ära.Kas liiga kange segu või siis süütega mingi jombe.

Kui muidu sõidab norm. siis ilmselt ikka segu ja karpa probleem!!
Pole päris nõus.
kuna tegemist on igivana mootoritehnoloogia ning suht koht lihtsa karpaga, siis on see täiesti normaalne. ja pole millegi pärast põhjust muretseda. küll aga, kui hais on päris hull, siis peaks hakkama mootori hingeellu süvenema.

mis puudutab karpa regullimist, siis saab mini karpal toore osas reguleerida vaid tühikäigu pöördeid (mitte tava tühikäigu pöördeid vaid just toore klapi oma). segu kruvi mõjutab mootori tööd soojalt ja kui see on ok, siis MITTE NÄPPIDA.

Postitatud: 02 Mai 2007, 10:31
Postitas usku
Octavianus kirjutas:tänud. täiesti teine tera.
jah, aga seleta meile, kust sul tekkis selline vahva mõte tooreklapp alles pärast käivitamist avada? :) ja mida tähendab "andsin bensu juurde" - gaasipedaaliga liigutad sa ju õhuklappi, tooreklapp annab ennekõike rohkem bensiini juurde...
Octavianus kirjutas: aga vastake veel, et mille tunnus on see, kui külma mootoriga ja toores lahti tuleb benssu sumpsist läbi (lõhn + suits). sooja mootoriga sellist asja pole.
kui toores lahti, siis karpa nõel põhimõtteliselt bensiini voolu oluliselt ei takista - tulebki ohtralt bensiini peale ning segu on väga rikas. ja ta peabki lõhnama, kuna see ei jõua lihtsalt kõik ära põleda. samal põhjusel ta ka tossab. sooja mootoriga ei ole sellist asja, sest sul on tooreklapp täitsa kinni ja kütus põleb paremini ära. kui sa sooja mootoriga toore peale tõmbad, hakkab samamoodi haisema...

ja üldse, nagu E-riik ütles, sis vanad mootorid ja vana tehnoloogia puhul on lausa vältimatu kerge bensiinilehk. igaüks meist on ilmselt vana GAZ tüüpi veoauto taga sõites nostalgitsenud.. ja sõida ükskõik millise mini (ilmselt ka teiste sama ajastu karpamootorite) taga ning ikka on kerge bensukas üleval. olgu sul mootor nii korras kui tahes :)

bensiinilõhna anomaalia kaob koos katalüsaatori tulekuga :P

Postitatud: 02 Mai 2007, 10:57
Postitas Octavianus
no mis ma ikka vastata oskan..
"palju toredaid mõtteid" ja ZIP?
:twisted:
tegelt on mul mingid ähmased mälestused kas Fiat 127 või Volvo 343 ajast 1990. paiku, need olid siis viimased karbussimasinad mul.

ja seal oli just nimelt nii: "toorest ei tohtinud kohe avada, vaid peale käivitumist ja jalaga pumpasid süüde sees - enne käivitamist, muidu ei olnud tuksuma hakkamist lootagi"

aga tänud vastuste eest, tõsiselt kergem hakkas hingel:)
esimene 800km on selja taga Miniga, keskmine kulu alla 6L.