1. leht 2-st

Autoga jamad, vajan elektrikut!

Postitatud: 04 Nov 2006, 14:48
Postitas Margus
Räägin lühidalt, mis juhtus.
Eile hommikul sain auto ilusti käima aga lõunale minnes enam ei käivitunud. Lükates läks aga käima ja probleeme polnud, sõitsin umbes pool tundi ringi ja proovisin uuesti starterit-ei miskit. Aku oleks nagu tühi olnud. Starter käis imeaeglaselt ringi. Umbes nädal aega on mul ka geneka rihm veidi libisenud aga ja ei usu et sellest probleem oli tingitud. Aku ostsin aasta tagasi ja siiani probleeme pole olnud. Täna hommikul proovisime teise aku pealt voolu võttes käima saada aga ei õnnestunud. Arvasin, et kuskilt ei saa ühendust ja kiskusin võre eest ja proovisime otse teise aku pealt starterile voolu. Aluses oli sama jama, ehk ei vedanud üldse starterit ringi, klõbises ainult. Veidi ootasime ja käppisin starteri juures igast juhtmeid ja enn-näe käima läks. Hakkasin siis sõitma ja umbes 300m meetri pärast tuli ilge kärsakas salongi ja suits tema järel. Kiirelt auto seisma ja kapot lahti. Mootoriruumis nagu ei suitsenud vaid armatuuri taga kuskil. Õnneks põlema ei läinud. Rohkem puutuda ei julgenud ja nüüd seisab.
Kellel on kuskil tutvusi või teab mõnda head kohta-VAJAN ELEKTRIKUT.

Postitatud: 05 Nov 2006, 17:41
Postitas mikk
Sul on seal mingi kõva lühis kui juba suitsema läks. Seks puhuks soovitan soojalt kõgil vanadel autodel kasutada ohulülitit aku peal, millega saab kiirelt tervelt autolt voolu maha. Minul on. Ja ilmselt säästis auto täielikust mahapõlemisest, sest kaks suhteliselt peenikest juhet läksid voolu alla ja hõõgusid ikka täitsa punaselt kohe. Tänu kiirele lülitusele jõudis hävineda vaid nende konkreetsete juhtmete isolatsioon.

Siiski soovitaks ma sul kõigepealt ise armtuurlaud maha võtta ja vaadata, mis valesti on. Tartus ma teaks küll kelle juurde sind suunata ...

Postitatud: 05 Nov 2006, 19:46
Postitas E-riik
mis puudutab n.ö. massi lülitit, siis vaese mehe versioon on kohe aku otsad maha võtta! aitab täpselt sama moodi.

Ka mina soovitaks rahulikult raamatust oma aastale vastav elektriskeem välja otsida, sellega natuke tutvust teha ja siis ise armatuuri taha vaadata.
kuna ise ühtegi mini elektrit tundvat tegelast sulle soovitada ei tea, siis kuluta parem see aeg ise, et asjale pihta saada. muidu pead sama õppeaja eest kellegile teisele maksma.

Mina võtsin oma masina juhtmestiku viimse kiuni lahti, kontrollisin, mis vaja sai vahetatud, pestud ja uuesti mähitud. siiani toimib laitmatult ja võin kinnitada, et midagi keerulist seal ei ole. natuke joonise lugemise harjutamist ja nokitsemist.

Postitatud: 06 Nov 2006, 09:43
Postitas Margus
Kui süüte välja keerasin jäi suitsemine järgi. Kas võib järeldada, et kala on süütemängus?

Postitatud: 06 Nov 2006, 10:41
Postitas mikk
Margus kirjutas:Kui süüte välja keerasin jäi suitsemine järgi. Kas võib järeldada, et kala on süütemängus?
Loogiline. Seda lihtsam peaks olema lahendada.

elektrikut vaja

Postitatud: 30 Mai 2007, 09:35
Postitas Octavianus
NB! hoidka kustutit autos või paigaldage pealüliti!

täna hommikul nii 1km peale starti kadus vool ära, parkeerisin tee äärde ja ilge kärsakas ja toss tuli kabiini.
kapoti all kõik oki, siis taipasin pagassi vaadata: mõlemad akujuhtmed leekides.

sain särgist lahti ja pöidlast ka osaliselt.

igatahes, kellel on elektrikut anda. ise ei jaga skeemidest halligi.

Postitatud: 30 Mai 2007, 13:10
Postitas Kristjan
Ohsaaa kurat ! Action !

Tore, et vähemalt teine pöial alles jäi ! Igatahes minu kaastunne särgi puhul...

Postitatud: 30 Mai 2007, 16:23
Postitas Margus
Elekter paistab jah õrn koht Minil olema. Minul on pidevalt jamada ja samuti Janno minil on mingi elektrikamm. Peab ka kinduse mõttes professionaalidel üle lasta vaadata ja igale juhtmele kaitsmed vahele :) .

Ps! Mul on ta juba kaks korda tossama läinud aga leeke õnneks pole veel näinud.

Postitatud: 30 Mai 2007, 22:05
Postitas Janno
Sai siis armatuur maha võetud ja juhtmeid nats uuritud. Kõik sai alguse lambist,mis oli kindalaekasse veetud.Sellele oli toide võetud maki toitelt. Lambis tekkis lühis (võimalik et liiga suur pirn,mis ümbert juhtmeid sulatama hakkas) ja enamus juhtmeid kärssas ära.Sellest ka loomulikult toss salongis.
Homme peaks uued juhtmed panema.Need,mis alles ja korralikud teeme nn salaluku.Õnneks kolleeg jagab elektrit päris hästi ja ehk saab homme taas asja põrisema :wink:

Postitatud: 30 Mai 2007, 22:52
Postitas eino
Möelge ka investeerida uutesse juhtmetesse. ja teil palju turvalisem söita sest nagu inimene vananeb vananeb ka juhtmestik ja eriti kui veel midagi ise ratsida teeb palju paha.komplekt maksab umbes 270euri.

eino :evil:

Postitatud: 30 Mai 2007, 22:53
Postitas Kristjan
Kas Janno on Octavianus?

Postitatud: 31 Mai 2007, 00:26
Postitas Octavianus
ei, miks. Octavianus olen ikka mina. Erik on mu päris nimi.
Ja Janno on Janno :lol:

Postitatud: 31 Mai 2007, 02:15
Postitas miniest
Octavianus kirjutas:ei, miks. Octavianus olen ikka mina. Erik on mu päris nimi.
Ja Janno on Janno :lol:

Ega sa see Erik pole, kes meil siin MINIklubi hingekirjas on. :D

Postitatud: 31 Mai 2007, 07:35
Postitas Janno
Mis värk nüüd nende nimedega on?Igaüks on see kes ta on :lol:
Miks peaks keegi kahe nime all figureerima :?:
Aga tagasi teema juurde.
Eino:kõiki juhtmeid ei plaani hetkel vahetama hakata. Tahaks ehk selle suve niisama ringi rallida ning siis talvel ehk asi natuke põhjalikumalt ette võtta, kuna kere ka mõneest kohast roostes.Teeks enne korda kui läbi hakkab hammustama,

Postitatud: 31 Mai 2007, 08:17
Postitas Octavianus
ei, mina olen ikka teine Erik, aga ikka ka hingekirjas jah, ja peale eilset jama isegi veel hinges :)

aga juhtmetest: kuigi mina pole Janno on mul sama plaan, mõlemad oleme värsked miniomanikud, minu isend sai kohe hüüdnimeks RUSTY.
Seega tõesti, koos kerega võtaks ka muu põhjalikumalt ette, aga seniks prooviks nautida niisama ringi logistamist (kui RUSTY lubab).
270 EUR on sama palju ka sügisel :lol: