Jauhtusvedelik ja radiaator

Prr....prrr.....
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 06 Jaan 2011, 18:34

Ja nii paljut ta mul siis sõitis :x

Täna siis jälle - jahutusvedelik otsas. Esimene mõte, et ju siis mõni klamber sai kehvasti radikat peale pannes vms.

Lähemalt uurides paistis, et kohe lausa voolab välja nagu peale kallan selle koha pealt kust jäme voolik veepumpa jookseb - seal on ühenduskoht vist veel mingile voolikule. Aga jumala eest sealt ma midagi lahti ei ühendanud. Kuhu sealt see voolik üldse jooksma peaks? Ja kuida ta mul siis mõned päevad sõitu vastu pidas?
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 06 Jaan 2011, 21:09

Vot tegemist on siis selle kohaga kus pildil veel pumbal voolik küljes. Näpuga aga ei suutnud küll tunda, et plokikaanel oleks ka vastav ots. Radikat vahetades ei puutunud seda kohta aga kindlasti.

Kas see ots peaks siis äkki täitsa kinni olema? Kas on üldse reaalne, et sealt nüüd mõne päevaga jahutusvedelik välja jooksis?

Pilt
Viimati muutis eero, 07 Jaan 2011, 10:54, muudetud 1 kord kokku.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 06 Jaan 2011, 21:28

Nii, sattusin sellisele foorumilehele: http://www.theminiforum.co.uk/forums/lo ... 34665.html

Tundub siis tõesti, et minu autol ei tohiks olla vajadust selle vooliku jaoks ja võibolla on siis mis iganes sealt vedeliku voolu takistas ära tulnud ja kaotsi läinud.

Eks järgin selle foorumilehe soovitusi ja panen kuidagi kinni selle otsa ja teen ka vajadusel termostaadi serva sisse paar auku - jutu järgi peaks see talvel vähe paremini salongis sooja andma. Ja eks siis tuleb jälgida, et üle ei kuumeneks (praeguse ilmaga pole vist karta väga) ja et mul seda vedelikku mujalt ei lekiks.

Tänana tähelepanu eest! Eks täna töölt tulles oli emotsioon laes, et no jälle siis!
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas 90Deville » 06 Jaan 2011, 21:41

Sul ei tohiks seal miskit olla, vahetasin ju veepumpa kunagi. Aga vat enam ei tule meelde mis süsteem seal oli, kuidas see asi kinni pandud oli....plokikaande igatahes mingit väikest voolikut ei läinud.
Aga eks püüa täpsemalt aru saada kuskohast tuleb vedelik, siis saab edasi möelda.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 06 Jaan 2011, 21:44

Väga naljaka nurga alt kui pistan pea kapoti kaane alla ja samal ajal vedelikku peale kallan siis näen, et sealt igatahes vedelikku välja voolab. Muidugi on võimalik, et ka kusagilt mujalt lekib, aga see on esimene koht mis silma hakkab ja sealt ikka jookseb kõik kohe ladinal.

Ja veel üks tore foorumilink samal teemal: http://amccub.freeforums.org/water-pump ... r-t40.html
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas andreas » 06 Jaan 2011, 22:53

Kardan et oled vitsa kinni keeramisel vana ja habrast lõdvikut vigastanud.
Sellise koha pealt kust sinul jahutusvadelikku lekib ei tohiks olla rohkem lekkekohtasid peale veepumba, lõdviku ja plokikaane.
Mootori veekorgid asuvad ka teisel pool küljel, ning ploki eespool servas.

Mina kahtlustan ikkagi lõdvikut.
( või siis mis mootr kaunitaril hõlma all? )

a.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 07 Jaan 2011, 07:13

Eks jah see võimalik, et uued klambrid said korralikult pingutatud ja lõdvikud ei pidanud vastu. Aga samas said nad maha võetud ja läbi pestud ja tundusid heas korras olevat.

Igatahes on ikkagi esimene asi see veepumpa möödajooksu ühendus. 1275 mootorile on kaht tüüpi pumpasid. Minu SPi puhul oleks tarvis sellist kus see möödajooks on kinni (nii palju kui aru saan on SPi'l mingi maagia koht, et seda möödajooksu vaja ei ole). Aga pump mis peal on ilmselgelt auguga. Seda näen oma silmaga kuidas vedelik sealt välja paiskub. Oma peas mõtlesin välja sellise teooria, et kui külma mootoriga veel termostaat kinni siis vaikselt sealt välja immitses, termostaat lahti siis pump tõmbas vedeliku kõik hooga ära. Et siis iga kord kui sõitu alustasin jooksis vedelikku välja seni kuni termostaat lahti läks. Näiteks, see võib muidugi väga väär arusaam olla ka. Ma nii oma peaga :D

Pilt
Viimati muutis eero, 07 Jaan 2011, 10:54, muudetud 1 kord kokku.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas andreas » 07 Jaan 2011, 09:20

See termostaadi ja möödajooksu jutt eriti ei klapi, sest sooja mootoriga tõuseb kogu jahutussüsteemis rõhk u 1 bar ni.
Arvan et seal kogu jama selles et uuel veepumbal ( kui ta on selle termostaati jooksu avaga ) on tehasest juba peal selline plastikust kork mis on sinna päris kõvasti otsa surutud.
Sinu masina puhul juhtus ilmselt see et vana radikaga ei saanudki süsteemis rõhk tõusta kuna radikas oli vigane, ning vaikselt susises sealt välja.
Nüüd uue radikaga oli süsteem umbne, ning rõhk sai tõusta normaalsuse piiridesse, millele ei pidanud vastu loomulikult see veepumba kork, mis on sinna tehasest lihtsalt otsa torgatud ( loe transportasend, et ei satuks prügi jne ).

Lahendus
Sinna instaleerida väike tükk lõdvikut mille teine ots umbseks tehtud, või siis pump välja vahetada.
Keemilist metalli, või mingit muud pläga ei soovita.


terv

a.
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas 90Deville » 07 Jaan 2011, 10:07

Selles plaanis on ainult üks väike viga, nimelt ei kadunud selle aja jooksul mis mina autot omasin vedelikku mitte kuhugi :D
Niiet misiganes seal juhtus, juhtus see nüüd. Too korgi teema et see sealt irdunud on vms kölab köige töenäolisemalt, ma kahjuks töesti ei mäleta mis süsteemiga see seal kinni oli.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 07 Jaan 2011, 10:56

Seda minagi - üle poole aasta ju muretult sõidetud. Mis nüüd siis pidi juhtuma, ei tea - äkki seal see ots ikka kuidagi kinni oli ja see on ära tulnud ja kaotsi läinud.

Igatahes homme püüan kinni saada selle ja eks siis näis, kas ka veel mujalt lekib.

edit:

andreas, jah, sinu teooria tundub reaalne. Ma ise ka mõtlesin, et ju ikka mingi rõhk seal on mis lihtsalt selle korgi eest ajas. Plaanin leida kusagilt kas mingi punni, mille sinna kindlalt püsima jääks või tõesti jupp voolikut otsa, mis ühest otsast kinni. Kuidagi kinni täita ei kavatse, äkki teinekord on vaja ka lahti võtta. Veepumpa aga vist vahetama ei hakka veel.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas andreas » 07 Jaan 2011, 11:18

Punni sinna otsa lüüa vast ei õnnestu.
Pigem pane sinna jupp lõdvikut sisemõõduga 12mm klambritega kinni.
Teine ots proovi ka käepäraste vahenditega tummaks teha.


a.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 10 Jaan 2011, 14:42

Nii, remonditöö tehtud ja hetkel näib toimivat. Eks hoian tähelepanelikult vedeliku hulgal silma peal, aga praegu tundub, et mujalt ei leki.

Ja ei tea kas asi üldiselt soojemas ilmas või siiski aitasid termostaadi sisse puuritud augud, aga salongisoojendus jõudis üsna kärmelt end tuntavaks teha.


Tehtud saigi siis nii, et 12mm sisemõõduga lõdvikule sai ühte otsa sisse keeratud 14mm polt kuhu vahele Loctite 5920 silikooni. Klamber ka veel kindluse mõttes otsa. Teine ots siis veepumba külge klambriga. Kuigi kuradi suur jebimine see töö oli. Ikka mitu korda sai üritatud voolikut otsa ajada, sisemine mõõt oleks võinud nõks suurem olla. Aga lõpuks ma ta peale sain. Loodame ka, et peab.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 18 Jaan 2011, 10:23

Tänaseni sõidab siis Mini kenasti. Ja suudab täiesti paremini salongi soojendada ja aknaid puhtana hoida. Varem tähendasid miinuskraadid seda, et aegajalt kraapisin sees klaasidelt jääd maha :) Praegu küll pehmem ilm, aga sellegipoolest tundub, et seda muret on nüüd vähem.


Muidugi sai tehtud ka väike karuteene kui termostaadi sisse augud tegin - mootor ei jõua minna piisavalt soojaks ja kardan, et see mõjub jõudlusele ja kütusekulule. Pisut vaatan ja kalkuleerin ja võibolla ehk tuleks paar auku kinni panna näiteks.
with a mini (in pieces!)
spets
Postitusi: 22
Liitunud: 10 Nov 2009, 08:25
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas spets » 19 Jaan 2011, 10:16

Kindlasti tuleb need augud kinni panna. Kui termostaadis ei ole ühtegi möödajooksu ava, mida ma hästi ei usu, siis võib 2mm augu puurida termostaadi ülemisse serva, et süsteem ennast paremini õhutaks. Kes see üldse sulle sellist infot andis, et augud termostaadis asja võiks paremaks muuta?
Viimati muutis spets, 19 Jaan 2011, 10:45, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: Jauhtusvedelik ja radiaator

Postitus Postitas eero » 19 Jaan 2011, 10:29

Selles foorumiteemas juttu: http://www.theminiforum.co.uk/forums/lo ... 34665.html
Kasutaja bmcecosse juttu järgi on tulemuseks tunduvalt parem salongisoojendus talvel. Otseselt ühtegi auku termostaadil polnud, üks kus mingi metallijublakast stopper ees, nagu oli.

Aga jah, võibolla sai auke liiast :D Aga ega teada ei saa ju ilma proovimata.
with a mini (in pieces!)
Vasta