siduri ja starteri vahetus
siduri ja starteri vahetus
Tere,
Autoks 1990 a MINI MK II Thirty 1.0. Palju võiks sellise aparaadi siduri ja starteri vahetus maksma minna ja kas eestis keegi seda teha võiks?
T.
Autoks 1990 a MINI MK II Thirty 1.0. Palju võiks sellise aparaadi siduri ja starteri vahetus maksma minna ja kas eestis keegi seda teha võiks?
T.
Osade hinna saad tõesti mõnelt veebilehelt, kuid töö maksumust on pea võimatu öelda. Ikka seesama põhjus, et töökodasid, kes sellist asja teeks, Eestimaal sisuliselt pole ja nii teevad enamus omanikke oma remondid-vahetused ise. Aga neli aastat tagasi küsis üks Tartu töökoda ühe hammasratta vahetuse eest käigukastis ca 3000 kr kusjuures hooratas tuli oma raha eest uus osta, sest nad ei suutnud seda ilma ära lõhkumata maha võtta. Üldine tase ongi umbes selline.
Soovitan ise teha - läheb vähem aega (päriselt) ja tead kindlamalt, et mis-kus-kuidas.
Samas - kui kellegil on vastupidiseid (s.t. positiivseid) kogemusi, siis nad kindlasti jagavad seda infot ka siin teemas.
Soovitan ise teha - läheb vähem aega (päriselt) ja tead kindlamalt, et mis-kus-kuidas.
Samas - kui kellegil on vastupidiseid (s.t. positiivseid) kogemusi, siis nad kindlasti jagavad seda infot ka siin teemas.
Starteri vahetus on lihtne, usun, et viiesaja krooni eest teeb suvaline töökoda ära. Keerulisem on siduri vahetusega ( ilmselt siduriketta ) Minuarust peab selleks mootori maha tõstma aga uuri parem Haynes Manualist või Work Shop Manualist järele. Mõlemad eelnimetatud käsiraamatud ripuvad siis foorumis üleval. Vajaminevad jubinad toob sulle kindlasti Minitronist Eino info on jälle siin foorumis olemas...
Toda ma mõtlesingi, et siduri vahetus tähendab mootori mahavõtmist, nagu ka see käigukasti mure. Ja see on lihtsalt mahukas töö. Mitte mingi ületamatu asi, millega koduses garaažis hakkama ei saaks aga siiski võtab veidi aega. Ja iga tund autotöökojas kanalil tähendab otsest väljaminekut.
Kuigi ka sealsamas IMM'il kuulsin legendi poistest, kes vahetasid Clubmanil siduriketta mootorit maha võtmata. See võib isegi võimalik olla, sest Clubmanil on kapoti all tunduvalt rohkem ruumi. Ise pole pidanud veel proovima.
Kuigi ka sealsamas IMM'il kuulsin legendi poistest, kes vahetasid Clubmanil siduriketta mootorit maha võtmata. See võib isegi võimalik olla, sest Clubmanil on kapoti all tunduvalt rohkem ruumi. Ise pole pidanud veel proovima.
Võib-olla isegi võimalik siduriketast ilma mootorit maha võtmata vahetada.Uuematel Minidel ei pea ju siduriketta vahetamiseks hooratast väntvõlli otsast eemaldama. Seega kui õnnestub sidurikoja kaan maha kruvida ja eemaldada siis saab ka juba siduriketta vahetatud. Ma kujutan ette, et need Clubmani poisid, lasid lahti siduripoolse mootori kinnituspadja ja kergitasid mootori otsa üles.Peale seda peaks ka sidurikoja kaane juba maha kruvida saama.....
Tere
Olen Kaspar Kehtas ja ostsin ära selle mini Viljandist millel oli väidetavalt siduriketas ja starter otsas. Siduril oli peapumbamansett läbi ja starteril on pendiks läbi. Kui kellelgil on ideid, kust kohast võiks kõige kiiremini saada pendiksi, võiks äkki teada anda. Autost veel niipalju ,et see vennike, kes ostis ennem mind selle mini ära ja pärast 3 kuud rallimist tõi müügimeestele tagasi, oli ilgelt ratsinud el süsteemi, mille tagajärjel oligi starter lühisesse läinud ja pendiks kokku sulanud.
ok tänud
Kaspar
Olen Kaspar Kehtas ja ostsin ära selle mini Viljandist millel oli väidetavalt siduriketas ja starter otsas. Siduril oli peapumbamansett läbi ja starteril on pendiks läbi. Kui kellelgil on ideid, kust kohast võiks kõige kiiremini saada pendiksi, võiks äkki teada anda. Autost veel niipalju ,et see vennike, kes ostis ennem mind selle mini ära ja pärast 3 kuud rallimist tõi müügimeestele tagasi, oli ilgelt ratsinud el süsteemi, mille tagajärjel oligi starter lühisesse läinud ja pendiks kokku sulanud.
ok tänud
Kaspar