9. leht 14-st

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 03 Mai 2014, 19:25
Postitas 90Deville
Pneumovötme ja tavakeeramise vahe on selles, et pneumo "lööb" impulsidega, ja peksab lahti asjad mis toore jöuga ei tule. Eks seal ole kah omad nipid, aga üljuhul saab sellest vötmest abi üsna tihti.
Ma kardan et oled siiski üle pingutanud selle laagri, kuna ta on sellise ehitusega et muidu völlile kinni pooks vaid jöhkra ülekoormamisega, millega mini puhul ei saa arvestada eriti
Ega seal palju muid variante polegi, veel vöiks selle völli kinni keevitada kui kuskilt ligi saaks, aga ilmselt pole sul ka keevitust garaazis
On veel variant ise pneumovötit simuleerida haamri ja meisliga, ehk üritada nii mutrit lahti peksta. Siis muidugi tuleb arvestada ka uue mutriga, samas nagu ma lekkejutust aru saan siis rattasilindrit on sul enivei vaja. Ei mäleta kas laagrikomplektiga oli mutter kaasas, vist mitte.
Ega rohkem möistagi aidata hetkel

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 03 Mai 2014, 19:41
Postitas eero
Oma üleliigset jõukasutust võin süüdistada tõenäoliselt küll. :smoke:

Aga probleem pole siiski mitte selles, et ei jõuaks lahti keerata. Vaid keeramisel käib kaasa ka kogu võll. Ehk siis jõud ei rakendu mutri lahti keeramiseks. Võll oleks vaja kuidagi fikseerida.

Keevitus on tõesti asjalik idee. Need punktid saaks teha kusjuures veel hoovapoolses otsas ja võibki sisuliselt nõnda jääda. Aga kahjuks jah pole mul vajalikku aparaati omal riiulist võtta.


Aga ma nuputan siin veel ja ehk on hommik õhtust targem. Ega ta kinni ei jää, seda ma luban :smoke:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 03 Mai 2014, 19:44
Postitas 90Deville
No völli sa pead enivei kinni saama/keevitama, kui uue laagri installid, muidu ei saa sellest ju asja
Ja ma saan aru et et ei saa jöudu rakendada, sellest siis see impulssidega löömise jutt, et vöib önnestuda

Edit: Täna selgema pilguga vaadates peaks see völl ka ise keermega seal öötshoova küljes olema ja keerates ära tulema, niiet keera siis kogu kupatus maha. Sest kui laagrid end sinna külge kinni on keevitanud, on sul seda völli kah uut vaja. Üks näidis:
https://www.minispares.com/product/Clas ... 0to%20shop

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 04 Mai 2014, 18:18
Postitas ares
No mul on varuosa kastis ka 2 korralikku õõtsa seismas, seega enne kui tellima hakkad uuri maad :)

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 05 Mai 2014, 09:27
Postitas eero
Hoob ja võibolla isegi võll vist kannatada ei saanud. Aga eks see paistab täpsemalt kui ma ta lahti saan :smoke: Siis hakkan vaatama, mida vaja.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 07 Mai 2014, 08:06
Postitas eero
Nõndaks - eile õnnestus siis toore jõu ja ühe lisaremondimehe abiga siiski see mutter lahti võluda. Pääses keevitamiseta.

Võll näeb üsna kole välja, läheb vahetamisele. Pluss siis muidugi laagrid. Ja kui tegemiseks juba läheb, siis teiselt poolt samuti.

Võlli oleks pidanud tegelikult ehk juba varem välja vahetama - väljanägemine ei erinene suuresti sellest, mis ta minu mäletamise järgi ennem oli :smoke: . Omajagu roostes ja mitte enam ammu vist kenasti ümmargune.


Aga oskab keegi öelda kuidas hinnata õõtshoova seisundit? Peamiselt just seda auku, kus võll istub. Esmapilgul tundub ta olema mul küll kenasti ümmargune, kuid oma kriimude ja kraapsudega. Samas ütleb minu talupoja loogika, et peaasi, et võll seal tihedalt istuks, sest et võll ei pea ega tohigi ringi käia. Õõtshoob muus osas nagu kannatada pole saanud ja ka rattarumm nägi ka hea välja.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 07 Mai 2014, 08:10
Postitas 90Deville
No tee pilt siis sellest völliaugust, kes see jutupöhjal seda ikka hinnata oskab
Kui laagrid nii korralikult kinni jooksid et hakkasid ka seda völli ringi vedama, siis on see auk peetis. Küsimus ongi selles et kas hakkas.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 13 Mai 2014, 10:06
Postitas eero
Olen nüüd vahepeal leidnud minutikese siin/seal jälle autot lammutada. Kahjuks ei leia seda aega nii palju kui vaja. Aga samm-samm haaval.

Vahepeal olen saanud selgusele, et see õõtshoob on omadega ajalugu. Inglise foorumid räägivad, et selle võlli eemaldamiseks/paigaldamiseks on tarvis 10 tonnist survet: http://www.theminiforum.co.uk/forums/to ... -problems/

Minu võll tuli peale laagrite lahti saamist aga lupsti välja. Uus võll istub samuti vaba käega sisse ja istumises on väike lõks sees, ei istu tihedalt tsentris. Teoreetiliselt saaks muidugi vist seda auku suuremaks teha ja vajalikus mõõdus puksi sinna paigaldada, või Ares pakkus ka välja võll lihtsalt kinni keevitada, aga hetkel mulle tundub siiski, et aja ja mõistuse säästmise nimel tuleks hoovad välja vahetada. Loodan, et Arese omadest saab asja.


Vähemasti tegemise rõõm ei saa otsa :smoke:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 15 Mai 2014, 22:06
Postitas eero
Täna sai käidud külas Arese garaažis ja tema tagavaraosade kastist sain tagumised õõtshoovad ning sinna kaasakäivad laagrid. Eks tuleb siis jälle see laagrite paigalduse horror läbi teha.

Õõtshoovad said maha kistud ja nüüd siis saab hakata taas autot kokku ehitama. Oh oleks vaid seda vaba aega.

Äkki saab keegi aidata nende nailon "tass"idega, milles vadrustuse muna õõtshoova sees istub. Neid ei saa ju kuidagi korralikult sealt seest kätte. http://www.miniklubi.com/foorum/viewtop ... f=9&t=1849

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 17 Mai 2014, 07:23
Postitas eino
Ära siis unusta korralikult laagritele määret panna. Koonusrull laagreid olen mina keerand nii et kinni ja veerand ringi tagasi, siis proovima kuidas rumm ringi käib, kui tunneb takistust siis veel lahti keerata. Ja kinnikeeramisel üldiselt pole vaja mingit erilist jõudu kasutada. Lõpp kokkuvõttes väääääike lõtk peab jääma.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 17 Mai 2014, 11:17
Postitas ares
Kurb on selle juures see ,et Haynes manuaal soovitab laagrid nii kokku keerata ,et nad suht kohe läbi lähevad.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 28 Mai 2014, 19:28
Postitas eero
Nõndaks - täna sai auto taas oma ratastele. Määret paning igale poole rõõmuga ja kinni keerasin ka suht tundeliselt. Siiski ehk nõksukese kõvemini kui Eino kirjeldas. Kõhutunne ütleb, et vast sai hea. Loodame, et nii ka on.

Homme torgin väheke pidureid - kusagilt lekib. Ja kui see sujub, siis ehk jõuan homme ülevaatuselegi. :smoke:

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 29 Mai 2014, 20:14
Postitas eero
:smoke:

Edukalt ülevaatus läbitud!

Piduristendi abiga selgus, et parem esimene pidur viskab - ju see nõka-nõka oligi mida juba eelmisel suvel tundsin. Kuidagi kergelt lähevad need kettad. Lisaks uuriti ja puuriti seekord tõsiselt kapotialust. Suurimat tähelepanu sai soojaõhu kang - mis see ikka teeb, kuhu ühendatud on. Ei tea kas taheti meelega miskit viga leida või oli kahtlus, et kapoti all miskit keelatut võib leida.

Sai siis suur naeratus näol läbi linna vuratud - olin unustanud mis emotsioone Mini ikka sõitjas ja ka teistes tekitab. Nüüd kui tuleks vaid ka mõnusat sõiduilma...

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 30 Mai 2014, 11:04
Postitas ares
Jannol peaks vist üks sirge kasutatud ketas veel olema. Natuke peab vaeva nägema rooste eemaldamisega aga lõpuks täitsa asjalikud kettad :D

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 30 Mai 2014, 11:57
Postitas eero
ares kirjutas:Jannol peaks vist üks sirge kasutatud ketas veel olema. Natuke peab vaeva nägema rooste eemaldamisega aga lõpuks täitsa asjalikud kettad :D
No vaatame. Tegelikult said uued kettad neli aastat tagasi pandud, ehk vahetan klotsid ja kettad täie rauaga välja, pluss sadulaid võiks ka väheke üle vuntsida 8)