eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Lood meist ja minidest
Vasta
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas eero » 04 Juun 2010, 09:45

Okei! Selge! Eks võtan mingil päeval teekonna ette ja astun läbi kohtadest mis soovitasid.

Eks heameelega pusin ise kui tean mille kallal. Seni olen juhendist ja netist kõik leidnud mis vaja, et mis ja kuidas.

(Müügijärgne teeninduse eest peab ütlema, et 5+ :D)
with a mini (in pieces!)
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Postitus Postitas Alto » 04 Juun 2010, 10:10

mul on käe ulatuses selline diagnostika seade nagu Bosch kts- pole uurinud kas seal midagi sellele autole ka oleks... aga lähi päevil vaatan
Kasutaja avatar
ranno
Postitusi: 313
Liitunud: 01 Juul 2004, 19:27
Asukoht: talin
Kontakt:

Postitus Postitas ranno » 04 Juun 2010, 12:42

Ark-i taha soovitan minagi minna. Firma nimi oli seal minu teada Speedster ja mees nimega Hannes, ta on üks vähestest kellel on jäänud veel oma peaga mõtlemisvõime alles, sest stendid võivad sul näidata, kui mingi jupp on läbi, kuid ei anna vastust, kust võib saada näiteks lisaõhku või kui pritsungil on mõni peenike voolik seal sisselaske juures läbi. Aastaid tagasi see Hannes näiteks tuvastas mul, et see õhuvoolik mis ajusse jookseb on umbes. Võtad maha ja puhud, kõik korras, aga peal ei tööta. asendas uuega ja kõik oli korras. Rangelt soovitatav mees :-))
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 07 Okt 2010, 10:14

Kuna foorumi otsing ei taha toimida ja Google abil ka ei leia, siis küsimus järgmine: nagu on mingeid teemasid lugedes kõrvu jäänud, et ECU'd saab kuidagi resettida. Oskab keegi öelda mismoodi ning mis andmed ta siis ära nullib?

Esmaspäeval üritan saada kätte ka auto veakoode, nii vähe kui Mini ECU neid üldse jagab. Äkki on tolku küttesegu häda tuvastamisel.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 07 Nov 2010, 13:48

Pisut unarusse olen jätnud teema. Täna on põhjust uuendada (kahjuks pisut kurbades toonides).

Aga kõigepealt. Roveri meeste juures veakoode lugeda ei õnnestunud. Kaaplijuppi mis arvuti järgi vaja ei olnud neil ja mis silma järgi sobis ei andnud midagi. Aga abi õnnestus saada Speedsterist kus Hannes igast kavalaid asju vaatas ja kui vaakumvoolik korralikult kinni ja kütuse rõhk pisut alla toodud oli kohe palju uhkem elu mootoril.

Kuna minu plaan on Minit aasta läbi sõidus igapäeva autona hoida siis tekkis vajadus talvekummide järele. Veljed õnnestus saada foorumlaselt Margolt. Vanad plekkveljed said uue ilme ArcoColoris (liivaprits ja värv). Ja nüüd ootame rehve.

Aga kahju, et ootame... Sest täna sai lähem plekitutvus tehtud ka teise autoga ja pisut ilmastikule kohasem kumm oleks aidanud. Napilt enne kella 11 tuli siuke ootamatu lörtsisadu. Kodust välja minnes veel päike siras ja lumi sulas. Järve selveri parklast väikese kallaku peal aga suvekummidega pidama ei saanud (eks ka minu süü, seni ikka ABS päästnud). Õnneks sain viimasel hetkel ikka pisut keerata ja kahjud on minimaalsed. Teine auto pääses suht kahjudeta - sajus ei suutnud üldse midagi leida, aga ju värv ikka midagi sai. Mini vasaku esinurgaga läks aga lausa nii õnneks, et pampergi ja tuled terved. Suunatule alla aga sai omajagu mõlgike. Eks selle korda tegemine jääb kevadesse.

Niiet üldiselt õnnelik õnnetus. Ainult väike plekikahju. Ja homme peaks siis talverehvid alla saama.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 10 Nov 2010, 20:27

Täna said siis lõpuks alla 12" veljed koos talvekummidega (Yokohama IG30 145/70 69Q). Homme katsun ka mõne klõpsu üles panna. Kuna veljed ei ole nii laiad kui suvised siis nad istuvad pisut naljakalt seespool, aga samas mulle natuke isegi meeldib.

Velgede saagast veel ka niipalju, et Margolt saadud velgedega selgus, et üks erines teistest (kolmel oli sissepoole väike offset plaat lisatud). Kuhu on jäänud neljas ei tea keegi, vb juba tulnud väljamaalt nõnda. Aga õnneks oli 90Devilleilt saadud tagavararattal sellele üksikule paariline. Niisiis sai ette ilma ja taha offsetiga veljed (kuigi silmaga nagu ei saagi aru). Ja nagu siis öeldud ArcoColoris liivapritsiga puhtaks ja mustaks.

Igatahes, talveks valmis.


Geneka rihma sai ka pingutatud. Selle käigus kirutud muidugi kui hästi insenerid on kõik kapoti alla ära mahutanud. No mitte ei saanud ligi. Lõpuks ikka eest võre ära ja siis sain ligi. Ja aina enam tundub mulle, et kui sa Mini kallal midagi üksi tehtud ei saa siis teed valesti :) Suuremad tööd muidugi välja arvatud.
with a mini (in pieces!)
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas 90Deville » 10 Nov 2010, 20:55

Eelmisel talvel olid mul seal nood micra veljed all, ja oli ikka kole küll :D
Selline mulje nagu rattad asuksid kuskil auto kesktelje lähedal, tänu laienditele siis.
Aga kui söitma peab siis pole midagi teha, peab välja kannatama.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 19 Nov 2010, 16:52

Ülevaatusel käidud ja kõik on väga viis! Hannese tööd Speedsteris ei jõua ära kiita. Ülevaatus sai tehtud E-Tehno meeste juures kes olid ka väga asjalikud. Muidugi juba Mini ise tegi suhtumise soojaks ja sõbralikuks. Ning Speedsteri mehed olid ka seal tuttavad ning öeldi, et kui Hannes on käe külge pannud siis pole kahtlustki, et asjad normis.

Igatahes lihtsalt rõõm ja tore oli oma pisikese autoga sealt kiirelt läbi vupsata kui kõrval koduperenaised oma uuematsorti maasturitega maadlesid küll läbipõlenud tuledega ja muude probleemidega.
with a mini (in pieces!)
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Alto » 20 Nov 2010, 10:02

Kuidas esimene lumi tuli/läks ?
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 20 Nov 2010, 11:41

No päris esimene lumelöga lõppes pisikese plekkimõlkimisega (mõned postitused eespool lähemalt ka juttu).

Aga nüüd kus talvekummid all on teine tera. Õnne tahtel pidin sel esimesel sajuhommikul varakult Jürisse sõitma ning teeolud olid Tartu maanteel ikka jubedad, praktiliselt keegi polnud veel sõitnud. Aga kenasti sai hakkama. Ainuke häda oli see, et teele oli kogunenud selline konarlik jääkirme mis Mini sees vast paremini kuulda ja tunda kui muus masinas.

Talveoludega võitlemisest ka seda, et seni on külmema ilmaga kenasti käivitunud. Kuigi tõelised miinused alles on ees. Ja nüüd kus kütuse rõhku alla sai toodud on segu külma mootoriga pisut lahja - aga seda pole vist mõtet fixidagi, siis jälle muudes oludes miskit häda juures. Tuleb lihtsalt õppida masinat tundma ja saab kenasti sõidetud. Kusagil 5 minutiga sõidab aga juba nagu unistus.

Ja talve eel on ka mõningast autokeemiat proovitud. Ei tea kuidas teistel kondensatsiooniga on märgadel hommikutel, aga Mardi Mini millega proovisõitu tehtud ja minu oma igatahes kiskus olukord vägagi vesiseks klaasi sisepoolel. Aga autopoest hangitud vastav keemia teeb imet! Tõesti aitab. Pluss lukud õlitatud, kummikraam silikoonmäärdega kokku tehtud. Proovisin ka mingeid klaasi deicer'eid jms aga need ei ole hommikul ikkagi hea kiire lahendus. Seega nuputan nippi kuidas saaks klaasid ööseks kinni katta ja hommikul kate maha ja sõida. Ja klaasi välispinnale rain repellentit sai ka proovitud. Toimib, isegi et hästi. Aga tahan ka teisi marke proovida, see mis praegu võiks nagu pisut efektiivsem olla.


Igatahes, praegu on lootus ikkagi, et Miniga tõesti kannatab ka talvläbi liikuda.
with a mini (in pieces!)
Alto
Postitusi: 219
Liitunud: 14 Aug 2009, 12:01
Asukoht: Tartu

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas Alto » 21 Nov 2010, 19:23

Ei kahtlegi et talve üle ei ela. Ainus probleem olla soojendusega mis toimetab usinalt esiklaasil aga külje klaasidele jääb väheks :P Mina sõitsin kalts käes aeg ajalt külje klaase pühkides.
Seda uuemat klaasi keemiat peaks ise ka proovima. Varasemad vigurid ei andnud küll kahjuks tulemust :S
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 29 Jaan 2011, 14:55

Nii. Radioaatori/soojenduse/jahutusvedeliku saaga (loodetavasti) lõpetuseks sai nüüd peale uus termostaat. Et need tööd trehvavad mul ikka soojema ilma peale siis ei saa veel kinnitada, kas soojenduse osas asi ka parem sai, aga praegu tundub nii.

Eks oma rumalusest sai termostaadi sisse need lisaaugud tehtud, tolku sellest ei olnud. Nüüd aga uus peal ja temperatuuri näidik nihkus igatahes pisut enam keskmise kriipsu poole, mille tulemusena hoiab ka aju tühikäigul pöördeid madalamal ja ehk on ka väike positiivne areng kütusekulu osas. Ja salong läks ka mõnusalt soojaks, aga nagu öeldud pole väljas valitsev väike sula just hea hetk seda hinnata.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
eero
Postitusi: 769
Liitunud: 18 Apr 2010, 08:12
Asukoht: Tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eero » 09 Apr 2011, 09:13

Mõned kuud on lausa muretult sujunud. Jah, käreda pakasega olid siin mõni hommik, kus käivituda ei tahtnud, aga samas rollis olid ka oma uute maasturitega mõned naabrimehed.

Olgugi, et hangesid veel küllalt on, võib vist öelda, et Mini on linnas talvel täiesti mõnus sõiduvahend. Kuigi jah, teinekord hakkas ära tüütama, kui klaasid ka seest jääs ja autos suurt soojem ei olnud kui õues. Ja kütusekulu tekkis omajagu puhtalt sellest, et 10 minutit mootoril soojeneda lasta. Aga selles osas sai ikka pisut parendusi autol tehtud ja ehk järgmine hooaeg tuleb etem. Mõned parendused mõlguvad veel ka meelel, mis ehk omakorda lisa annavad.


Kevade alguse puhul peab ikka nentima, et küll talv on teid närinud. Kahjuks on mõnest august ikka nii läbi vuratud, et kahju kohe autost. Aga väiksem sõidutempo ja ettevaatlikkus peaks hullema ära hoidma.


Esimesed kevadvihmad tõid muidugi ka esimesed probleemid. Kui lume asemel vihma hakkas sadama siis otsustasid kojamehed töö lõpetada. Ütlemata kehv ajastus ja sajus nõnda läbi linna koju sõita - mitte just rahustav ettevõtmine.

Esimene mõte muidugi - elekter. Mõtlesin siis, et kurat sellega, ja vahetasin lihtsalt kõik kaitsmed ära. Selle tulemusena muidugi ei töötanud enam kütusepump ja suunatuled :D Natuke õigeid kaitsmeid logistatud ja need hakkasid tööle. Ja tööle hakkas ka rattakoopas peituv lisavent. Kuigi selle puhul kahtlustan ma vigast termostaati radika küljes, sest vent töötab külma mootoriga ja jääb seisma kui mootor on soe. Peaks ju vastupidi olema.

Igatahes... Kojameeste elu ei paranenud. Haynes raamatust leidsin märke, et kehv maandus võib nii mõnigi kord tingida asjade ebaloomuliku käitumise või lausa teistes seadmetes avalduda. Niisiis jätkasin elektriprobleemidega. Kojameeste mootor sai maha võetud, lahti võetud, kontakte puhastatud, isegi otse aku küljes proovitud, et kas kiirused on teised. Kõige tulemusena järeldus - elektris vist asi ei ole.

Netis otsides pakkusid mõned, et mootoris ehk vesi. Kuid minu mootor nägi seest üsna ilus välja.

Aga siis käis mu õde välja idee, et äkki on asi siiski kojameestes ennastes. Ok, kiskusin kõik siis välja ja nõnda oligi. Juhipoolne ajam oli nii kinni kiilunud, et käega seda keerata ei suutnud. Kui selle küljest sai siis teine liikus jumalikult. Ok, aga uut ajamit pole võtta ja sõita on vaja. Niisiis paigaldasin kõik tagasi ilma tolle ajamita ja töötava panin juhi poolele. Aga oh häda, miinus üks fiks punkt ja süsteem liikus ise rohkem kapoti all kui kojamees tuuleklaasil. Uuesti maha. Siin tuli midagi natuke teistmoodi välja mõelda. Kinni kiilunud ajamil viilisin osa hambaid ära nii, et vedur selle ajami sees vabalt liiguks. Ja süsteem sai tagasi pandud, kinni kiilunud ajam lihtsalt selleks, et fikseeriks asju kapoti all. Ja õnneks andis see kõik rahuldava tulemuse. Nüüd on ajutiselt küll mu Mini tuuleklaasil üks kojamees, aga praeguseks sellest piisab ja vihma võib kallata palju tahes.
with a mini (in pieces!)
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas andreas » 09 Apr 2011, 11:13

OH :roll: . Kas poleks olnud lihtsam see kinni kiilunud ajami osa roostest lahti sulatada.
Ma kahtlustan et praeguse remondi tulemusena tegid endale karuteene. Kui sa sealt mingid nuurid maha viilisid, siis kuidas sa plaanid need taastada.
Ülevaatusel aksepteeritakse mõlema kojamehe korrasolu.

a.
eino
Postitusi: 1132
Liitunud: 13 Jaan 2006, 22:39
Asukoht: Saue

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitus Postitas eino » 09 Apr 2011, 11:23

Põhimõtteliselt kui huvi on siis peaksin leidma mõne kasutatud töökorras ajami. Aga selleks pead oma Miniga Sauele vurama ja ehk oskan siis ka mõne nõuandva sõna öelda. Kodu olen kuni homme(pühap.) õhtuni.

Eino :bounce:
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Vasta