Margo 1975 Morris Mini

Lood meist ja minidest
Vasta
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Janno » 20 Apr 2011, 11:50

Olen küll moderaatoriks tembeldatud aga see ei tähenda veel,et saan postitusi liigutada. Saan neid muuta ja kustutada aga liigutada paraku mitte. Liigutamisega peab ilmselt tegelema Kristjan, kui tal selleks aega on.

Mul oli ka see poroloon seal õhuvõtu torus. Kui auto mingi aeg lahti võtsin siis vaatasin ka sinna sisse. Need olid nii paksult tolmu täis,et jube lausa. Lisaks müra summutamisele on need ka ilmselt salongi õhufiltrina toimivad. Ideeliselt saaks sinna ise ka samasuguse asja sisse aretada, kui ostad toruga sama pika 10mm paksuse ja sobiva laiusega porolooni tüki ning keerad selle lihtsalt sinna toru siseküljele. Nii oli see vähemalt minule tehtud. Ise loobusin sellest.
Cooper Sport
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas 90Deville » 20 Apr 2011, 12:55

Ma jätkaks ot'ga, siis vastuseks kust seda asja saada mis torude sees käib pakuks ma toda ehitusel kasutatavat toruisolatsiooni.
Seda on kah eri möötudes saadaval ja peaks asja ära ajama küll.
Üksiku Riley Elfi klubi
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 16 Mai 2011, 14:24

Tervitused,

Kevad möödub üsna kindlas rütmis - esmaspäevast reedeni tööl ja reedest esmaspäevani garaazhis Mini Shveitsiks ette valmistamas. Paari sõnaga viimaste nädalate suurimatest arengutest (asjade tellimise saagat ei hakka kirja panema, seda on iga Miniline üle elanud):

Salongi polsterdus on valmis ja ootab paigaldamist.

Armatuurlaua täiendamine pikaks reisiks on lõpusirgel. Jäänud on veel mõned detailid lahendada ja kogu kupatus paigaldada.

Mini "juhtmestiku" (ei hakka siia kirjutama mida ma inglaste elektriteadmistest tegelikult arvan) kaitsmepesa salongi toodud ja juhtmed üle kontrollitud. Ainuke mis eile hilisõhtul töötada ei tahtnud oli parem suund, kõik muu toimis laitmatult. Koos juhtmestiku parendamise ning uue kaitsmekarbi ja signalisatsiooni paigaldamisega õnnestub ehk ka Mini releendust väheke kaasajastada ja seeläbi ka uitama läinud parem suund üles leida :)

1999. aasta 40 000 miili läbinud MPI Mini kütusepaak käes, üle kontrollitud ja koos uute kütusevoolikutega ootab külge panemist.

Kapoti all natuke ruumi tehtud ;)

Lahendatud on ka viimase paari nädala suurim peavalu - esiklaas. Osad juba teavad, aga kes teemaga kursis ei ole, siis paar nädalat tagasi sai puhtalt oma lolluse tõttu esiklaas ära lõhutud. Uut originaalmõõdus esiklaasi ei olnud raske leida (kuigi tellimimisel ja tähtaegadega 3-12 päeva), kuid selle lõikamisest ei tahtnud ükski klaasifirma midagi kuulda. Parim kommentaar oli: "Miks teil üldse nii imelik auto on. Pange autole originaalmõõdus klaasiraam ja pange õiges mõõdus esiklaas ning mure murtud." Sedavõrd eluvõõra kommentaari peale ei osanud ei naerda ega nutta. :D Pigem hakkas nii kitsa silmaringiga inimesest lihtsalt kahju.
Leidsin ühe ettevõtte kelle sõnul on nad varem sellist asja teinud, on õnnestunud ja on ebaõnnestunud, nii et minu omal riisikol olid nad valmis seda lõikamist proovima. Esiklaase oodates läksid mõtted juba plastklaasi peale, sest kui lõikamisel oleks midagi nihu läinud, siis nii ajaline kui rahaline ressurss poleks sellist avantüüri uuesti üle elanud. Klaasid sain kätte sisuliselt otse tehasest tulnud masina pealt ning ühe sirgega lõikaja juurde. Kuigi see kevad on närve söönud mõnusa isuga, siis need tund - poolteist mis ma klaasimeistri kõnet ootasin olid väga närvesöövad. Lootsin parimat, aga valmistusin mõttes halvimaks. Kui lõpuks tuli kõne esimese lausega "võite järgi tulla", siis mu küsimus oli, et kas tervele lõigatud klaasile või klaasipurule :) Kohale jõudes selgus, et esimene klaas oli lõike viimastel sentimeetritel pisikese mõra valele poole ajanud. Teisest klaasist seevastu aga lõikamine õnnetus, seega kolmas klaas jäi üldse puutumata.
Vaat mis tähendab õppind mehed ja head riistad, mitte halamine, et ei saa, pole võimalik, ennekuulmatu jne. Kõike saab kui nupp nokib ja käed otsas on :)
Seega kokkuvõttes lahenes kõik vägagi hästi ja ÄRGU TULGU MULLE RÄÄKIMA, ET TRIPLEKS ESIKLAASI EI SAA LÕIGATA! :D
Nii et kellel on kiiresti vaja uut selget originaalmõõdus :) Mini esiklaasi, siis mul on hetkel üks pakkuda, hinnaks 55 eurot.

Sel nädalal peaksid saabuma viimased vajalikud detailid ja nädalavahetus garaazhis tõotab tulla veelgi töisem kui see seni on olnud. Aga noh, pole hullu, väljasõiduni ju tervelt kolm nädalat aega :P
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 25 Juul 2011, 10:19

Kiire kevad ja suve algus on möödas ja panen nüüd väga lühidalt kirja, mis siis sel kevadel Miniga ära tegime.
Kes Miniklubi Suvepäevadel käisid, nägid toimunud muutust oma silmaga. Kel see võimalus puudus, siis siin on nüüd kokkuvõte.

Uksekaardid
Juba eelmisel aastal oli selge plaan teha uksekaardid väheke teistmoodi kujundusega. Kuna klaasplastiga mängimiseks aega pole leidnud, siis seekord mingit „vormikat“ kujundust tegema ei hakanud, vaid lõikasime välja uued kaardid ja katsime materjaliga. Tagumised kaardid said lihtsalt musta riide, kuid esimestega ei tahtnud nii lihtsalt piirduda. Kuna auto olen ristinud Väikeseks (P)Äikeseks, siis temaatika oli juba ammu selge – vähemalt äikesenool peab kujutatud olema. Äikesenoolt „pressida“ ei ole just lihtne asi, tikkimine aga kallis ja nii leidsime huvitava lahenduse – aga mis siis kui prindiks uksekaardi katte. Mõte sündis koostöös Miniklubi kalendrid teinud firmaga ja nemad idee ka teoks tegid. Tulemus sai üle ootuste hea (minu jaoks :)) Kahjuks leidsin oma arvutist vaid valmis uksekaardi pildi, tegemise pildid on veel Kristjani käes:
Pilt

Polsterdus
Kuna uksekaardid pidid tulema edevad, siis ei saanud ju ka põrandale jääda punase Mini hall põhjamatt. Alguses sai uuritud isetegemise võimalusi, aga kuna idast ühtegi mõistlikku materjali ei leidnud, siis otsustasin Inglismaalt tellida. Transpordikulu oli kirves, aga kuna aeg surus takka, siis ei olnud midagi teha.
Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 25 Juul 2011, 10:26

Armatuurlaud
Armatuurlaud oli nüüd üks selline tegevus millele kulus sel kevadel väga palju aega. Vaatamata sellele, et sarnaselt uksekaartidega läksime ajanappuse tõttu lihtsama vastupanu teed ja otsustasime jääda sirge ja sileda vineerist armatuurlaua juurde. Me teadsime mida me sinna armatuurlauda tahame, kuid Mini väiksuse tõttu selle kõige sinna mahutamine kujunes lõputuks mõõtmiseks ja šabloonide tegemiseks, ümberkavandamiseks, jne, jne, jne. Ühesõnaga piiiikk protsess. Kuid kui kõik asjad kokku said, võis esimese sellise tööga rahule jääda. Kõik toimis ja ei näinud väga kole välja.

Kui nüüd armatuurlauale otse otsa vaadata, siis kellad ja kindalaegas jäid vanadele kohtadele, kasutute vendi avade asemele tulid väga head Hertzi kõlarid (Kristjani käest saab täpse vastuse, on need high end või topp end või miski muu end :)). Varem keset armatuurlauda haigutanud avaustele oli algul plaan paigaldada stereo ja täiendavad näidikud, aga kuna üks asi plaanis muutus (sellest veidi hiljem), siis leidsid armatuurlaua keskel endale koha vägagi vajalikud väikesed sahtlid ja topsihoidjad.

Armatuurlaua alumise plaadi peale aga mahutasime ära (vasakult) läpaka sahtli, 3x12V + USB laadija, massi- ja muud lülitid. Mõned pildid tegemisest ja valmis armatuurist:
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 25 Juul 2011, 10:32

Uus esiklaas
Kahjuks läks nii, et ootamatult tekkis vajadus uue esiklaasi järele ja kuigi algul tundus asi lootusetu, õnnestus saada mõistliku hinnaga uued esiklaasid ja ühest neist õnnestus ka õiges mõõdus esiklaas välja lõigata. Paigaldamine sattus kenasti sellele nädalavahetusele, kui Ares ja Helen meil Mini-ehituse-talgutel abiks olid.
Pilt

Pilt

Lisaelektroonika
Minu varasem suhtumine oli, et mida vähem elektroonikat, seda parem. Nüüd aga, kui pidi tegema ettevalmistusi päris pikaks reisiks, siis lisaelektroonikast enam pääsu ei olnud. Minile sai siis paigaldatud kahepoolse sidega signalisatsioon koos kesklukusüsteemiga. Eelpool mainitud kõlaritesse hakkas heli tulema läbi Signat A-klassi võimendi,
Pilt

millele omakorda saatis signaali läpakas. Läpakas aga hakkas lisaks stereo funktsioonile täitma, ka GPSi, raadio, Digi-TV ja sissepritse aju seadistamise funktsioone. Filmide vaatamise või mängude mängimiseni me veel jõudnud ei ole :)
Pilt

Minisse paigaldasime ka 12-220V konverteri ja ehitasime ümber Mini idiootse elektriskeemi, mille käigus tegime suunatulede juhtimise tänapäevasemaks ja tõime kaitsmekarbi kapotialusest ilmastiku meelevallast kuiva armatuuri alusesse. Samuti sai kaitsmete süsteemi korrastatud ja uued lisaseadmed said samuti omale kaitsmekarbis pesad.
Pilt
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 25 Juul 2011, 10:52

Kapotialune
Kõige põnevam muutus toimus muidu kapoti all. Nii nagu ma olin sel kevadel muutnud oma arvamust elektroonikast, toimus muutus ka suhtumises kapotialusesse. Kuna jagaja vajas välja vahetamist, siis jäi pilk juba eelmisel aastal pidama elektroonilisel süütesüsteemil. „Kahjuks“ töötas selline Inglise firma nagu „Specialist Components“ eelmise aasta lõpuks välja lihtsustatud sissepritsesüsteemi A-seeria mootorile ja „kahjuks“ jäi see mulle elektroonilist süütesüsteemi otsides silma.
http://www.twinkam.co.uk/shop/article_S ... 208B.45%26

Seega pärast mõningast mõtlemist otsustasime karburaatori sissepritse vastu välja vahetada. Seda enam, et uus süsteem pidi olema „bolt-on“. Kes kunagigi elus on kokku puutunud „bolt-on“ komplektidega, teavad omast käest kui „bolt-on“ need on :)
Pilt

Paigaldus sujus kenasti kuni selle hetkeni, mil oli vaja hakata vända andurit kinni keerama. Siis selgus, et olemasolevad ketikaane poldid ei sobi ja vaja on pikemaid ning nagu inglastele kombeks – mõlemad poldid on erineva mõõduga. Õnneks olid alles kunagi termostaadi korpuse poldid treinud treiali kontaktid ning eriliseks vedamiseks oli see, et taat veel tegeles selle tööga. Tema abiga sai siis uued poldid treitud, kuigi ka tema nägi ühega kurja vaeva, kuna selle keere ei vastanud ei meeter- ega tollmõõdustikule.
Kui mehhaaniline pool külge sai,
Pilt

tuli tegeleda „software“ga. Sellega vaevlesid Ares ja Kristjan, kuna mina tegin samal ajal Mini kallal muid töid. Ei hakka kirja panema kõiki neid käivitamisüritusi ja seadistamisi ja vändaratta hammaste ülelugemist. Ütlen vaid, et kui auto käivitus oli see ikka ülim hetk :) See kuidas ta töötas oli muidugi hoopis teine teema :D
Pilt

Esimese proovisõiduga oli aga ka selge, et sellises seades autoga Tallinna ikkagi ei sõida, sest kilomeetrise sõidu järel oli mootor täiesti tuline, rääkimata sellest, et ega ta väga ühtlaselt ei töötanud. Asi oli nimelt selles, et ajuga kaasa tulnud „map“ oli kirjutatud „full racing“ seades 1380 mootorile. Seega oli selge, et dünost me ei pääse.

Dünos õnnestus käia TKTK-s, kus siis pärast pikka päeva suudeti auto vähemalt ühtlaselt tööle saada. Kuid kuna see juhtus reedel enne Šveitsi sõitu, siis mingeid täiendavaid seadistusi me teha enam ei jõudnud – auto juures oli veel hulga muid asju mis vajasid enne sõitu oma tähelepanu. Edasi toimunut võite lugeda juba IMM 2011 teemas.

Idee järgi peaks sissepritsesüsteem tootma sama võimsust mis Webberi suurimad karpad, ainult et kütusesäästlikumalt ja ühtlasema tööga. Praeguseks hetkeks paistab see võimsus peaaegu olemas oelvat, samuti töötab mootor nii ühtlaselt kui see minu Mini mootori puhul võimalik on (Saaremaal suvepäevadelt naastes oli tee nii igav ja auto töö nii korralik, et igavus tõi lause une silma :) ). Tähelepanu vajab veel kütusekulu ja plaanis on ka see käsile võtta. Teoorias peaks vaid „map“is kütusesegu lahjemaks keerama ja võib-olla veel nipet-näpet korrigeerima. Kuidas praktika kujuneb, eks seda näitab aeg.

Hoopis teine küsimus on õlileke, aga kuna auto on praegu väga hea hinnaga müügis:
http://www.nettiauto.com/mini/1000/4112379
ning piisava õlivaruga sõitma minnes probleeme pole, siis ma hetkel selle lekke kõrvaldamisega ei kiirusta.

Mini müün ära, kuna vajan raha. Seega on müügiga suhteliselt kiire ja kui Mini peaks Eestisse jääma ning siinsele rahvale silmailu pakkuma, siis ei ole ka nettiautos toodud hind kivisse raiutud.
Oleme vennaga ehitanud peaaegu unistuste Mini, aga kahjuks pean sellest nüüd loobuma. Seda väga raske südamega, kuna ma tean, et sellist Mini ma nii pea (kui üldse) enam uuesti ehitada ei suuda.
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas ares » 25 Juul 2011, 12:56

Päris kena kuulutus, edu sulle sellega siis :)
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 21 Sept 2011, 17:00

Tere,

Viimasest sissekandest saadik on nii mõnedki mõnusad kilomeetrid Eestimaa teid maha vuratud :)

Viimane pikim sõit oli Miniklubi Sügistuur. Ei taha nüüd ära sõnuda, aga Mini pidas ennast väga hästi üleval. Garaazhis käivitus esimese korraga, maanteel lippas nagu noor jänes ja kui õlileke välja arvata, siis käitus nagu üks korralik hobiauto käituma peab. Minu jaoks oli see väääga harjumatu :lol:

Augusti algul kui sai Minist videosid filmitud, siis sai ka "kaarti" natuke ümber kirjutatud. Kuna tookord testimiseks palju aega ei jäänud, siis Sügistuur oli selleks väga hea koht. Kõrgetel pööretel töötab mootor väga hästi, ainult madalamatel pööretel sai segu vist natuke liiga lahjaks keeratud, kuna kõrgema käiguga madalamatel pööretel kiirendades kippus natuke detoneerima. Ehk et Mini mootor tahtis töötada selles diapasoonis milleks ta mõeldud on :) GPSi järgi tasus teiselt kolmandale vahetada 70+ km/h ja kolmandalt neljandale 90+ km/h, pigem isegi 95+. Sai ka madalamatel kiirustel, kuid siis pidi arvestama, et kiirendamiseks tuleb käik alla vahetada. Ühtlaselt kruiisida sai ka väiksematel kiirustel kõrgema käiguga. Loodan, et ei tulnud liiga segane tekst :)
Järgmine samm aju osas oleks siis kõrgemate käikude madalamatel pööretel segu väheke peale keerata. Kuid kuna minu jaoks on Väikese (P)Äikese hooaeg läbi, siis vaatab millal seda teeb.

Eelnevalt sai mainitud Mini filmimist. Siin on siis meie esimene katsetus filmimise ja algelise videotöötluse vallas :)
http://www.youtube.com/watch?v=vREXj4Er8Io
Videoklippe on veel, aga kuna need on tehtud sama väikese kaameraga, millega Suvepäevadel filmisin, siis nende lõikumine seisab riist- ja tarkvaralise ebapäedevuse taga :)
Kasutaja avatar
Oliver
Postitusi: 414
Liitunud: 23 Aug 2009, 23:15
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Oliver » 22 Sept 2011, 14:47

Kas see oli kaamera sul katusel, kui tiirutasid ringi peal?
Italy Kuller :twisted:
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 23 Sept 2011, 17:32

Jah, üks kaamera oli katusel ja teine paremal küljel. Nende väikeste kaameratega tehtud materjali töötlemisega ongi probleeme.
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 03 Veebr 2012, 12:36

Päike teeb juba kõrgemaid kaari ja ega plusskraadid, kuiv asfalt ning lõpuks uus hooaegki enam kaugel ole. Kui sellele lisada veel teadmine, et Väike (P)Äike seisab mul endiselt garaazhis ja pole uut omanikku leidnud, siis vaikselt hakkab hinge pugema igituttav kihk - maantee kutsub.

Viimane kord Andrease, Arese ja Siimu projekte kaemas käies ütles Ares midagi, mis kahe kõrva vahele pidama jäi ja on seal siiani ning püüab "juuri alla ajada".
Sellepärast otustasin viimast korda Mini hinda langetada, enne kui ise toimetama hakkan. Mis ei tähenda, et Mini müügimõttest täielikult loobuksin, kuid odavmüügist siis enam juttu ei ole, ega tule.

Kui ma õigesti mäletan, siis kõige olulisimad asjad mis auto juures tähelepanu vajasid olid mootori õlileke ja koostöö lõpetanud spidomeetri tross. Kui need kaks kõige olulisimat asja korda teha, saaks Miniga juba täitsa edukalt sõita.
Kuid enne ei hõiska, kui asi pole mõtetest tegudeni jõudnud.
ares
Postitusi: 716
Liitunud: 01 Apr 2009, 02:49
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas ares » 03 Veebr 2012, 17:15

Arvestades palju minidel tavaliselt vigu on, siis sinu oma on ju põhimõtteliselt korras :) küll sa selle trossi kah kellegilt saad :)
Kasutaja avatar
Margo
Postitusi: 679
Liitunud: 05 Aug 2008, 21:26
Asukoht: Tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas Margo » 06 Mär 2012, 17:23

Kuigi veebruarist on märkamatult märts saanud, siis Väikese (P)Äikese osas päris käed rüpes istunud ei ole ;)

Esimene taaskohtumine pärast enam kui viiekuulist pausi Vabariigi sünnipäeva pärastlõunal:
Pilt
Algne plaan oli Miniga töökotta sõita, kuid kõiksugu toredad sekeldused võtmete, akude ja täkujuhtmetega viisid lihtsama lahenduseni - jeebile köis sappa ja Miniga kelgutama.

Tööpõld:
Pilt

Sünnipäeva üks olulisimaid tööriistu:
Pilt

Tulemused:
Pilt

ja
Pilt

Mootor "pestud, kustud ja kammitud" ootamas opilauale minekut:
Pilt

Praeguseks on mootor juba opilaual ja lähiajal algab ka opp ise.
Kasutaja avatar
andreas
Postitusi: 408
Liitunud: 28 Nov 2009, 13:37
Asukoht: tallinn

Re: Margo 1975 Morris Mini

Postitus Postitas andreas » 06 Mär 2012, 21:50

Kas teed südamele väikese ilukuuri ka?
Natuke limpsi ja pintslit?

a.
Vasta