eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Lihtsalt teadmiseks ,et VW Lupo-l ja arvatavasti ka Polo-l on samasugused topsihoidjad. Vahe vist selles ainult, et nad ei nurga all vaid täitsa sirged.
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Mini on osutunud üheks parimaks ehitusmaterjalide transpordivahendiks - uuema aja sõidukite tagaluugist ei mahu lihtsalt peaaegu midagi sisse.
Siin stiilinäide - http://uustuus.ee/diy-a-shiny-letter-la ... rete-eero/
Siin stiilinäide - http://uustuus.ee/diy-a-shiny-letter-la ... rete-eero/
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Üritasin täna ülevaatust läbida. Kahjuks ei õnnestunud.
Üllatajaks olid tagumised pidurid ning šarniirid. Pidureid saab õnneks peale keerata, võibolla tasuks ka vedelikku värskendada - kahtlustan, et talvega võib sinna omajagu kondensi olla kogunenud. Ja mis seal siis ikka - uued šarniirid. Annaks ju vist seal neid seibe timmida, aga kurat ise on raske kontrollida, kas sai ka hea.
Üllatajaks olid tagumised pidurid ning šarniirid. Pidureid saab õnneks peale keerata, võibolla tasuks ka vedelikku värskendada - kahtlustan, et talvega võib sinna omajagu kondensi olla kogunenud. Ja mis seal siis ikka - uued šarniirid. Annaks ju vist seal neid seibe timmida, aga kurat ise on raske kontrollida, kas sai ka hea.
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Nii sa jäädki ju igavesti neid sarniire vahetama, kui ise ära ei öpi kuidas nende seibidega majandada. Uutega ju sama lugu et vaja paika regullida....
Üksiku Riley Elfi klubi
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Mnjah, eks ta tõsi ole. Oma peas kirusin küll, et no kuida nendega koguaeg häda on. Aga no vaatame. Eks ma kisun nad lahti ja siis näis.90Deville kirjutas:Nii sa jäädki ju igavesti neid sarniire vahetama, kui ise ära ei öpi kuidas nende seibidega majandada. Uutega ju sama lugu et vaja paika regullida....
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Täna üritasin taas ülevaatuselt läbi saada. Šarniiridega sai nüüd hästi - võtsin maha, puhastasin, timmisin seibe. Aga kuramuse tagumised pidurid ei saanud ikka. Keerasin peale nagu manuaalis õpetatud. Lisaks veel õhutasin. Ja tulemus null. Homme kisun lahti, kuid ega eriti ei tea, mis sealt oodata või mida ette võtta. Käsipidur on hea. Kas siis on trass umbes? Leket kusagilt ei näikse olevat.
Ainuke päris idee on uued klotsid - teab keegi soovitada kas neid homme Tallinnas kusagilt saada võiks?
Ainuke päris idee on uued klotsid - teab keegi soovitada kas neid homme Tallinnas kusagilt saada võiks?
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Viska see pidurirõhu piiraja junn torude vahelt minema ja asi ants. Muidugi pead arvestama et libeda teekattega hakkab pidurdades tagaotsa ette viskama.
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Endal jäi ka kord ülevaatus läbimata tagumiste pidurite pärast. Ise sai lihtsalt laisk oldud , ei lükanud pidurisilindreid peale seismist liikuma. Olid teised kinni jäänud.
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Mul eelmisel minil jäid ka talvel seismisega kinni silindrid taga, vötad lahti ja puhastad ära ja jälle valmis.
Üksiku Riley Elfi klubi
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Sain eile ülevaatuse kirja, kuid ikka napilt ja pooleldi heamehe poolest.
Hommikul kiskusin tagumised trumlid maha ja puhastasin korralikult. Kuid midagi näha küll polnud - kõik mis peab liikuma, liikus, kõik mis peaks paigal seisma, seisis. Trumlid peale. Siis õhutasin veel uuesti - üleeile netis eeltööd tehes haarasin kõikvõimalikke ideid - jälgisin, et käsipidur oleks õhutamise ajal kindlasti maas, ja õhutamise järjekorra osas sain ka targemaks (Hayne'sist ei saa ma skeemidest järelikult ikka aru). Õppisin selgeks reegli, et alustada tuleb peasilindrist kõige kaugemalt ja lähemale liikuda. Mini puhul siis juhi pool tagumine, kaassõitja pool tagumine, juhi pool esimene, kaassõitja pool esimene. Ja siis keerasin trumli regulaatorit niimoodi, et ikka veerand pööret veel ja trummel on täiesti kinni.
Ühesõnaga, by the book... Aga ülevaatusel ikka, tagumisi pidureid ei ole. Esimesed ja käsipidur said hinnanguks "vägev", ehk siis ülevaatuse mehed andsid hinnagu, et trumlid, klotsid ja see on ikka korras, asi on hüdraulikas. Soovitati sama mis Eino - võta regulaator vahelt ära.
Ainuke tükk mis ma tean, et seal vahel, on see: http://www.minispares.com/product/Class ... M7821.aspx
Ma pole aru saanud, et kas seda saab ka timmida või on lihtsalt tükk. Ja minu mõistus ütleb seda, et kui insener on heaks arvanud selle sinna vahele panna, siis ju ta on mingil põhjusel ka vajalik. Ja kõige narrim on see, et möödunud kevadel sai see lekke tõttu välja vahetatud uue vastu - kallis tükk, ei tahaks uut jälle ostma hakata.
Igatahes kui ma mootoripatju millalgi tegema hakkan siis võtan selle tüki vahelt ära ja proovin vaadata, kas häda seal ja mis sellega edasi.
Hommikul kiskusin tagumised trumlid maha ja puhastasin korralikult. Kuid midagi näha küll polnud - kõik mis peab liikuma, liikus, kõik mis peaks paigal seisma, seisis. Trumlid peale. Siis õhutasin veel uuesti - üleeile netis eeltööd tehes haarasin kõikvõimalikke ideid - jälgisin, et käsipidur oleks õhutamise ajal kindlasti maas, ja õhutamise järjekorra osas sain ka targemaks (Hayne'sist ei saa ma skeemidest järelikult ikka aru). Õppisin selgeks reegli, et alustada tuleb peasilindrist kõige kaugemalt ja lähemale liikuda. Mini puhul siis juhi pool tagumine, kaassõitja pool tagumine, juhi pool esimene, kaassõitja pool esimene. Ja siis keerasin trumli regulaatorit niimoodi, et ikka veerand pööret veel ja trummel on täiesti kinni.
Ühesõnaga, by the book... Aga ülevaatusel ikka, tagumisi pidureid ei ole. Esimesed ja käsipidur said hinnanguks "vägev", ehk siis ülevaatuse mehed andsid hinnagu, et trumlid, klotsid ja see on ikka korras, asi on hüdraulikas. Soovitati sama mis Eino - võta regulaator vahelt ära.
Ainuke tükk mis ma tean, et seal vahel, on see: http://www.minispares.com/product/Class ... M7821.aspx
Ma pole aru saanud, et kas seda saab ka timmida või on lihtsalt tükk. Ja minu mõistus ütleb seda, et kui insener on heaks arvanud selle sinna vahele panna, siis ju ta on mingil põhjusel ka vajalik. Ja kõige narrim on see, et möödunud kevadel sai see lekke tõttu välja vahetatud uue vastu - kallis tükk, ei tahaks uut jälle ostma hakata.
Igatahes kui ma mootoripatju millalgi tegema hakkan siis võtan selle tüki vahelt ära ja proovin vaadata, kas häda seal ja mis sellega edasi.
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
See seesama junn on jah. Kui äravõtad siis pidurid lähevad kergelt plokki kuna mini perse on kerge ja eks seda tea iga juht mis siis juhtub kui asfald märg on.
Konkreetselt seda junni reguleerida ei saa aga varuosapoed müüvad nii öelda tuuning osana mida saab regullida, maksab mingi 60-80€
Konkreetselt seda junni reguleerida ei saa aga varuosapoed müüvad nii öelda tuuning osana mida saab regullida, maksab mingi 60-80€
vahendan minitronist osi. +358405940508 või eino.fn@gmail.com, +37256608941,
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Mõtlesin, et kordki enne kevadhooaja avaüritust saan Miniga varakult korda, ülevaatuse tehtud ja puha. Nädalavahetusel käisin, määrisin kõike mida andis määrida, käisin üle kõik vedelikud jms. Pluss kuna tagapidur oli möödunud aastal probleemiks, siis õhutasin need nüüd jala abiga - enne seda on-man-kit'i kasutatud - ja nagu tundub parem. Loodame, et pole probleemiks, muidu tuleb tõesti lihtsalt kolmik vahele panna.
Üllatajaks oli aga sidur - pool paagikest tühi. Mnjah. Täitsin ära ja õhutasin - asi nagu klaar.
Täna oli siis plaan linnas tiirutada, kat soojaks ajada, ja ülevaatusel ära käia. Aga ei vedanud - siduripaak jälle pooltühi. Eks tuleb siis nädalavahetusel lahti lammutada ja otsida, kust lekib. Eks ole näha, kas hooaja avaüritusele jõuab.
Ahjaa - muidu olen plaani teinud ka, et mis edasi. Järgmisel talvel tahaks kere üle lasta (kas keegi soovitab keremeest, ise küll ei jõua), ja midagi mootoriga ette võtta. Iirimaa sõit ju seisab ees
PS: suitsu hakkasin ka jälle tegema.
Üllatajaks oli aga sidur - pool paagikest tühi. Mnjah. Täitsin ära ja õhutasin - asi nagu klaar.
Täna oli siis plaan linnas tiirutada, kat soojaks ajada, ja ülevaatusel ära käia. Aga ei vedanud - siduripaak jälle pooltühi. Eks tuleb siis nädalavahetusel lahti lammutada ja otsida, kust lekib. Eks ole näha, kas hooaja avaüritusele jõuab.
Ahjaa - muidu olen plaani teinud ka, et mis edasi. Järgmisel talvel tahaks kere üle lasta (kas keegi soovitab keremeest, ise küll ei jõua), ja midagi mootoriga ette võtta. Iirimaa sõit ju seisab ees

PS: suitsu hakkasin ka jälle tegema.
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Sidur iseenesest koosneb mitte millestki ja kui öli ära kaob siis vaid tuvastada millisest, kas pea vöi- töösilindrist
Töösilindrit on näha kastipealt ja peasilindrist vöib lekkida kabiini sisse
Muidugi on veel väike vöimalus et voolik lekib, kuid seegi on silmaga nähtav
Ahjaa, kui topsik poolenisti tühjaks saab aga mitte täiesti, siis ehk on topsik ise läbi ussitanud
Töösilindrit on näha kastipealt ja peasilindrist vöib lekkida kabiini sisse
Muidugi on veel väike vöimalus et voolik lekib, kuid seegi on silmaga nähtav
Ahjaa, kui topsik poolenisti tühjaks saab aga mitte täiesti, siis ehk on topsik ise läbi ussitanud
Üksiku Riley Elfi klubi
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Tänud! Vaatasin ka ise raamatust, et ei ole õnneks keerulised asjad ega raske ligi pääseda. Eks nädalavahetusel sukeldun kapoti alla.90Deville kirjutas:Sidur iseenesest koosneb mitte millestki ja kui öli ära kaob siis vaid tuvastada millisest, kas pea vöi- töösilindrist
Töösilindrit on näha kastipealt ja peasilindrist vöib lekkida kabiini sisse
Muidugi on veel väike vöimalus et voolik lekib, kuid seegi on silmaga nähtav
Ahjaa, kui topsik poolenisti tühjaks saab aga mitte täiesti, siis ehk on topsik ise läbi ussitanud
with a mini (in pieces!)
Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)
Pugesin siis täna peale tööd kapoti alla siduriahela leket otsima.
Peapüti juures ei täheldanud midagi - salongi poolel oli kõik puhas ja mootori poolel kõik küll ajastutruu mustuse all, aga ei midagi värsket. Manuaali järgi tundus, et kõigele saab suht hõlpsalt ligi, aga ikkagi Mini - edasi jookseb trass üsna peitu ja olin juba ahastuses, et pean terve sisse/väljalaske maha kiskuma. Enne aga aju maha, et slave silindrit vaadata (kuidas seda üldse eesti keeles kutsuda?).
Ja sealt kummikatte vahelt läikis värske vedelik vastu ja all poolraamil suur loik. Ei hakka detailselt kirjeldama, et kui mugav on suurte mühakate kätega seda silindrit sealt kätte saada, ammugi veel tagasi panna. Aga maha ma ta sain ja näha oli, et välimine kummikaitse on oma aja ära elanud. Sealt oli sisse pugenud mustus ja niiskus ning silindri ots oli üsna õnnetu. Ju siis oli piisavalt prahti sinna sisse tõmmatud ja see sattus sisemise tihendi vahele ja tasapisi immitses sealt vedelik välja.
Kolb ise ja ka sisemine kummitihend olid aga suht okeid. Puhastasin nii palju kui puhastada andis ja panin tagasi kokku. Kõvasti vandudes sain silindri tagasi peale, õhutasin ja tundub, et esialgu hoiab survet. Eks nüüd üleöö ole näha, kas ka tegelikult hoiab.
Muidugi see on ajutine lahendus, aga annab ehk mulle piisavalt aega, et ülevaatusel ära käia ja kuniks jupid Inglismaalt jõuavad. Äkki jõuan homme veel Einogi juurde.
Peapüti juures ei täheldanud midagi - salongi poolel oli kõik puhas ja mootori poolel kõik küll ajastutruu mustuse all, aga ei midagi värsket. Manuaali järgi tundus, et kõigele saab suht hõlpsalt ligi, aga ikkagi Mini - edasi jookseb trass üsna peitu ja olin juba ahastuses, et pean terve sisse/väljalaske maha kiskuma. Enne aga aju maha, et slave silindrit vaadata (kuidas seda üldse eesti keeles kutsuda?).
Ja sealt kummikatte vahelt läikis värske vedelik vastu ja all poolraamil suur loik. Ei hakka detailselt kirjeldama, et kui mugav on suurte mühakate kätega seda silindrit sealt kätte saada, ammugi veel tagasi panna. Aga maha ma ta sain ja näha oli, et välimine kummikaitse on oma aja ära elanud. Sealt oli sisse pugenud mustus ja niiskus ning silindri ots oli üsna õnnetu. Ju siis oli piisavalt prahti sinna sisse tõmmatud ja see sattus sisemise tihendi vahele ja tasapisi immitses sealt vedelik välja.
Kolb ise ja ka sisemine kummitihend olid aga suht okeid. Puhastasin nii palju kui puhastada andis ja panin tagasi kokku. Kõvasti vandudes sain silindri tagasi peale, õhutasin ja tundub, et esialgu hoiab survet. Eks nüüd üleöö ole näha, kas ka tegelikult hoiab.
Muidugi see on ajutine lahendus, aga annab ehk mulle piisavalt aega, et ülevaatusel ära käia ja kuniks jupid Inglismaalt jõuavad. Äkki jõuan homme veel Einogi juurde.
with a mini (in pieces!)