Margo Mini teema kisub väga helisummutus ja isolatsiooni teemaks, aga noh.... las ta siis olla siin koos piltidega. Seda müra vaigistamise juttu on nii eestikeelsed kui ingliskeelsed autofoorumid täis ja ma ei saa öelda, et ma seda hoolega lugenud poleks.
Lihtsad tõed ja kiire abi (alati saab rohkem ja paremini):
Tulesein seestpoolt pigimatiga - pigem kaks kihti 2 mm paksust kui üks kiht 4 mm paksust. Sinna peale umbpoorne paksema materjali kiht. Oluline on kinni saada kõik augud, kust tulevad läbi juhtmed või trossikõrid. Suht mõttetu on paksult polsterdada kui jääb kuskile väiksemgi auk, kust kapotialune müra otse salongi tuleb. Kõige peale siis sobivat tooni vaip.
Vältimaks olukorda, kus kapoti alune mootoriruum moodustab kõlakoja, tuleb kindlasti töödelda ära kapott ise. Mina kavatsen sinna panna vastu plekki pigimati, millel on fooliumkiht peal ning sinna peale 15 mm umpoorse kuumakindla materjali.
Need kaks tegevust peaks oluliselt vähendama mootorimüra salongis ning esirataste koobastest tulevat rehvimüra.
Esiotsaga edasi tegeledes saab müra vähendada sellega, et rattakoopad väljaspoolt migi kivikaitse või muu paksema mastiksiga katta (töötab mürasummutaja nagu pigimattki). Vist audifoorumist lugesin mingi tegelase projekti kohta, kus ta pani rattakoobastesse veel kõige peale vaiba, et summutada rehvide alt paiskuvate kivikeste klobinat (väidetavalt pidi uuematel ja kallimatel Audidel see vaip rattakoobastes juba tehasest olema).
Inglise keelsest foorumist leidsin arutelu selle kohta kui palju mõjutab mootorimüra ja vibratsiooni kandumist salongi see, millisest materjalist poolraami pukse, mootori- ja käigukasti stabilisaatori pukse kasutada. Kokkuvõtvalt - polüuretaanist puksid ning ka nailonist puksid teevad küll auto jäigemaks ning parendavad juhitavust, kuid ühtlasi suureneb mootorimüra ja vibratsiooni edasikandumine salongi. Soovituslik on jätta esimese poolraami tagumised puksid originaalseteks (kummipuksid). Kõik sõltub muidugi iga inimese sõidustiilist, kuid linnas kulgemiseks peaks see OK variant olema.
Mina vaevan hetkel pead sellega, kuidas saada lahti minuarust ühest suuremast müraallikast - see soojendusradikasse tulev jäme toru, mis on ju sisuliselt nagu ruupor seal kapoti all ning mida mööda lärm otse salongi tuleb. Üks mõte on teha see õhuvõtu ava poritiiva küljele nagu on vanadel Land Roveritel. Esiteks lüheneb oluliselt õhuvõtu toru ise, mis töötab hetkel kõlakojana ning teiseks peaks poritiiva külje peal olema oluliselt vähem lärmi, mida mööda toru soojendusradika plekist kopsikusse edastatakse.
Kõik, kes kasutavad koonusfiltreid kuulevad ilmselt, kuidas õhku mootorisse imetakse. Need, kes karburaatormootoriga Minidega ringi vuravad - võtke õhupuhasti mõnel mitteväga tolmusel päeval maha ning minge paarutage paar ringi. Vahe on kõrvaga kuulda. Seega kui otsustad koonusfiltri kasuks - too see sealt tulemüüri juurest ettepoole - iluvõre taha näiteks. See, kuidas seda õigesti teha ja millest teha, on muidugi jälle omaette teadus.
No ja siis saab veel müra vähendada kui vahetada plekist õhuke klapikambrikaas paksema alumiiniumist tehtud kaane vastu. Hoolitseda selle eest, et mootoris oleks puhas ja kvaliteetne õli, veepump ei teeks häält, genekas ei kiunuks, igasugused klapid ja tõukurid ja tõstukid käiks korralikult ja kolinata, rattalaagrid ei undaks ja nii edasi.....
Kui kõik see on tehtud, peaks saama päris vaikse Mini. Jääb üle teha ainult veel kõik see, mida Margo postitatud piltidel tehtud on ja ma usun, et saab kuradi hea ja vaikne. Ilmselt saab sõidu ajal analoogkella tiksumist kuulata
