Värske miniomaniku howto
Värske miniomaniku howto
Tere.
Üks 1988 aasta mini, võimalus on see töökorda putitada või siis see isend maha müüa. Korra olen eemalt näinud, seisab teine hetkel pikemat aega juba. Visuaalselt paistis komplektne ja viisakas korras olevat.
Kuid algatuseks mõtlesin asja enne natuke uurida, sestap sattusin siia lehele ja kuna nn FAQ -t ei leidnud, siis heameelega sooviks kuulda teilt mis mind ees ootab?
Ehk mida peab uurima, mis on mini nõrgad küljed, millega peab kindlasti arvestama, kuidas on varosade saadavus ja hinnaklass on, mida peab kindlasti silmas pidama jne?
Üks 1988 aasta mini, võimalus on see töökorda putitada või siis see isend maha müüa. Korra olen eemalt näinud, seisab teine hetkel pikemat aega juba. Visuaalselt paistis komplektne ja viisakas korras olevat.
Kuid algatuseks mõtlesin asja enne natuke uurida, sestap sattusin siia lehele ja kuna nn FAQ -t ei leidnud, siis heameelega sooviks kuulda teilt mis mind ees ootab?
Ehk mida peab uurima, mis on mini nõrgad küljed, millega peab kindlasti arvestama, kuidas on varosade saadavus ja hinnaklass on, mida peab kindlasti silmas pidama jne?
Rooste on vast kõigi autode vaenlane, samas suht lihtsalt tuvastatav. Aga kõik muud, siin foorumis oli mingist pidurivõtmest juttu, kas pidureid peab ise peale keerama? Kuidas üldse pidurid on? Mis on mootori, käigukasti nõrgad küljed? Kuidas sillad vastu peavad? Kas meie teedel üldse sõita kannatab?rustang kirjutas:Minide suurim vaenlane on rooste, muus osas on jupid odavad ja suht hästi saada.
Otsi roostet küljekarpidest, tagarattakoopast, esitiivast ukse serva juurest, tulede ümbrusest, uste alläärtest.... Kui leiad suuremate roosteaukudeta Mini, on Sul hästi läinud.
Ehk palju küsimusi. Kui saaks vastuseid, siis otsustaks kas hakkan asjaga tegelema või loobun.
kas pidureid peab ise peale keerama? Kuidas üldse pidurid on? Mis on mootori, käigukasti nõrgad küljed? Kuidas sillad vastu peavad? Kas meie teedel üldse sõita kannatab?
Olen Mini omanik alates 1994 a. Pidureid ( tagumisi kui ees on ikka ketaspidurid ) peab tõesti käsitsi peale keerama klotside vahetamise käigus. Tüüpilisi nõrku kohti autokesel ei ole. Summuti kärssas küll iga paari kolme aasta tagant aga see on ka loomulik nähtus. Mootor ja käiguosa on väga tugevad kui ikke õige õli panna ja õlifiltrit vahetada. Mini vedrustus on tugev ja näiteks minu teine auto Berlingo laguneb Miniga võrreldes oluliselt rohkem. Vedrustus on suhteliselt jäik nagu sportautol ja mõnda see häirib. Seda kompenseerib väga hea juhitavus, manööverdamisvõime. Rohkem ei oska kommenteerida, teised miniomanikud kindlasti midagi lisavad
Olen Mini omanik alates 1994 a. Pidureid ( tagumisi kui ees on ikka ketaspidurid ) peab tõesti käsitsi peale keerama klotside vahetamise käigus. Tüüpilisi nõrku kohti autokesel ei ole. Summuti kärssas küll iga paari kolme aasta tagant aga see on ka loomulik nähtus. Mootor ja käiguosa on väga tugevad kui ikke õige õli panna ja õlifiltrit vahetada. Mini vedrustus on tugev ja näiteks minu teine auto Berlingo laguneb Miniga võrreldes oluliselt rohkem. Vedrustus on suhteliselt jäik nagu sportautol ja mõnda see häirib. Seda kompenseerib väga hea juhitavus, manööverdamisvõime. Rohkem ei oska kommenteerida, teised miniomanikud kindlasti midagi lisavad
Seda siis kõigil mudelitel? Arvasin, et alates ketaspiduritest pole enam vaja?Harri kirjutas:Olen Mini omanik alates 1994 a. Pidureid ( tagumisi kui ees on ikka ketaspidurid ) peab tõesti käsitsi peale keerama klotside vahetamise käigus.
Ehk võib tavaliikluses vabalt liigelda ja teistele jalgu ei jää? Kuidas mootori osa üldse on? Palju seda timmida saab, näiteks karburaatori osas? Palju õli võtab? Millist õli ja õlivälpa kasutada? Palju ja mis bensiini kasutab? Kuidas see rooliasend salongis, kas selle püstist asendit saab muuta?Harri kirjutas:Tüüpilisi nõrku kohti autokesel ei ole. Summuti kärssas küll iga paari kolme aasta tagant aga see on ka loomulik nähtus. Mootor ja käiguosa on väga tugevad kui ikke õige õli panna ja õlifiltrit vahetada. Mini vedrustus on tugev ja näiteks minu teine auto Berlingo laguneb Miniga võrreldes oluliselt rohkem. Vedrustus on suhteliselt jäik nagu sportautol ja mõnda see häirib. Seda kompenseerib väga hea juhitavus, manööverdamisvõime.
Tehniliselt on Mini tõesti VÄGA vastupidav. Nagu Harrigi, ei oska mina ka mingit spetsiifilist nõrka kohta välja tuua. Alusta kasvõi välimusest - no kõik on kena ja ilusti proportsioonis ning õige koha peal.
Sumps põles Harril läbi eelkõige seepärast, et väikeste velgedega sõites istus auto madalal ja siis toksas see iga väiksemagi müksu vastu, mis teest kõrgem oli. Nüüd on enamus 12-tollistel velgedel (Harri 13-tollistel) ja probleem natuke tagaplaanil.
Aga üldiselt on tõesti mootori ja käigukasti kestmise koha pealt kõige olulisem õli korralikult vahetada (kui sa veel ei tea siis nad kasutavad ühte õli). Õlist on ka siin foorumis juttu juba olnud http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=132
Lühike vastus oleks mineraalõli markeeringuga 10W40 või 20W50 vms. Alumine nummer peaks ikka alla 20-ne jääma ja ülemine peaks olema 40 või rohkem. Muidu on jamad garanteeritud.
Tavaliikluses on Mini pigem sammu dikteerija mitte kaasaastuja ja seda eriti just 1,3-se jõuallika puhul (enamik viimaseid Minisid on sellise mootoriga), sest kaalu on selle ca 60-l hj vaja vedada vaid ca 600-700 kg. Cooperitel on see näitaja muidugi veel parem. Möödasõidud ei ole probleemiks isegi kiiruste puhul 100+ km/h kui sul ei ole just kolm kaassõitjat kaaluga 100+ kg
Mootor on ülimalt vastupidav http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=115 aga seda, nagu öeldud, korraliku õli ja hoolduse korral. Ja timmimist kannatab väga suurte võimsusteni - isegi vabalthingavatest on ligi 200 hj välja võetud aga see muidugi tähendab automaatselt lühemat eluiga jõuallikale. Kasulikku lugemist leiad näiteks sellest thread'ist
http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... c.php?t=81
Eeldusel, et tihendid on korras, ei võta ükski auto eriti õli, eksole. Bensiinist oli meil ka hiljuti juttu http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=146
Kulub seda sõltuvalt võimsusest vahemikus 5-7l/100 km
Rooli püstist asendit saab VEIDI muuta ühe väikese lisavidina abil, mida pakuvad kõik Mini juppide müüjad aga samas on see nii labane, et selle võid ka ise meisterdada suurema vaevata. Poodide pakutav on lihtsalt kroomitud ja siuke edevam.
Sildadest ei saa rääkida. Saab rääkida ainult sillast ainsuses, sest taga on tõesti ainult rattad ja poolraam. Vastu peavad need ilusti isegi meie teede peal, kuigi võiks eeldada, et see jäik vedrustus kõik asjad lahti klopib või puruks raputab. Vahetada tuleb aeg-ajalt ikka tavapäraseid asju nagu šarniirid, rooliotsad, laagrid, piduriklotsid jne. Aga need on tõesti kõik kergelt ise tehtavad ja maksavad vähe.
Lühidalt. Mini on hinna-kvaliteedi suhtes absoluutselt kõige parem hobiauto. Odavamad on veel ehk vaid Mossed ja sapakad aga kvaliteedinäitajad ei ole võrreldavad. Pealegi saad sa Minile tellida UUSI varuosi kataloogi järgi praktiliselt igast varuosade poest. Mina oma muhust loobun(-sin) eelkõige sellepärast, et juppe saab väga kaootiliselt ja ka siis ainult kasutatuid.
Sumps põles Harril läbi eelkõige seepärast, et väikeste velgedega sõites istus auto madalal ja siis toksas see iga väiksemagi müksu vastu, mis teest kõrgem oli. Nüüd on enamus 12-tollistel velgedel (Harri 13-tollistel) ja probleem natuke tagaplaanil.
Aga üldiselt on tõesti mootori ja käigukasti kestmise koha pealt kõige olulisem õli korralikult vahetada (kui sa veel ei tea siis nad kasutavad ühte õli). Õlist on ka siin foorumis juttu juba olnud http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=132
Lühike vastus oleks mineraalõli markeeringuga 10W40 või 20W50 vms. Alumine nummer peaks ikka alla 20-ne jääma ja ülemine peaks olema 40 või rohkem. Muidu on jamad garanteeritud.
Tavaliikluses on Mini pigem sammu dikteerija mitte kaasaastuja ja seda eriti just 1,3-se jõuallika puhul (enamik viimaseid Minisid on sellise mootoriga), sest kaalu on selle ca 60-l hj vaja vedada vaid ca 600-700 kg. Cooperitel on see näitaja muidugi veel parem. Möödasõidud ei ole probleemiks isegi kiiruste puhul 100+ km/h kui sul ei ole just kolm kaassõitjat kaaluga 100+ kg
Mootor on ülimalt vastupidav http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=115 aga seda, nagu öeldud, korraliku õli ja hoolduse korral. Ja timmimist kannatab väga suurte võimsusteni - isegi vabalthingavatest on ligi 200 hj välja võetud aga see muidugi tähendab automaatselt lühemat eluiga jõuallikale. Kasulikku lugemist leiad näiteks sellest thread'ist
http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... c.php?t=81
Eeldusel, et tihendid on korras, ei võta ükski auto eriti õli, eksole. Bensiinist oli meil ka hiljuti juttu http://miniklubi.torumarket.ee/foorum/v ... .php?t=146
Kulub seda sõltuvalt võimsusest vahemikus 5-7l/100 km
Rooli püstist asendit saab VEIDI muuta ühe väikese lisavidina abil, mida pakuvad kõik Mini juppide müüjad aga samas on see nii labane, et selle võid ka ise meisterdada suurema vaevata. Poodide pakutav on lihtsalt kroomitud ja siuke edevam.
Sildadest ei saa rääkida. Saab rääkida ainult sillast ainsuses, sest taga on tõesti ainult rattad ja poolraam. Vastu peavad need ilusti isegi meie teede peal, kuigi võiks eeldada, et see jäik vedrustus kõik asjad lahti klopib või puruks raputab. Vahetada tuleb aeg-ajalt ikka tavapäraseid asju nagu šarniirid, rooliotsad, laagrid, piduriklotsid jne. Aga need on tõesti kõik kergelt ise tehtavad ja maksavad vähe.
Lühidalt. Mini on hinna-kvaliteedi suhtes absoluutselt kõige parem hobiauto. Odavamad on veel ehk vaid Mossed ja sapakad aga kvaliteedinäitajad ei ole võrreldavad. Pealegi saad sa Minile tellida UUSI varuosi kataloogi järgi praktiliselt igast varuosade poest. Mina oma muhust loobun(-sin) eelkõige sellepärast, et juppe saab väga kaootiliselt ja ka siis ainult kasutatuid.
Ma kasutaks ka võimalust kiireks küsimuseks, et kust õlifiltrit saab!?
Tahtsin veel öelda , et peaks tegema ka endale siis KKK (FAQ) lehe....
Kui tahad sõiduomadustest teada , siis kujuta ette , et sõidad kardiga linnas. Raputab küll vähem aga cornering abilities(ehk siis käitumine kurvides) ja kiirendused ja kõik ... SUPER! Kõikidele rullnokkadele võid tagatulesid näidata kui tahad...
Tahtsin veel öelda , et peaks tegema ka endale siis KKK (FAQ) lehe....
Kui tahad sõiduomadustest teada , siis kujuta ette , et sõidad kardiga linnas. Raputab küll vähem aga cornering abilities(ehk siis käitumine kurvides) ja kiirendused ja kõik ... SUPER! Kõikidele rullnokkadele võid tagatulesid näidata kui tahad...
Ma kasutaks ka võimalust kiireks küsimuseks, et kust õlifiltrit saab!?
Minu A blokiga mootoriga läks näiteks Championi toode C 102 ( sama mis vanal Opel Kadetil ) aga sinu auto on A+ blokiga. Vaata mis on filtri peal kirjas , sirgelda inf üles ja trambi näiteks Salomesse, leiavad sulle kindlalt õige
Minu A blokiga mootoriga läks näiteks Championi toode C 102 ( sama mis vanal Opel Kadetil ) aga sinu auto on A+ blokiga. Vaata mis on filtri peal kirjas , sirgelda inf üles ja trambi näiteks Salomesse, leiavad sulle kindlalt õige
Ka hetkel olev auto on sportvariant, seega raputamine pole võõras aga see kiirendus, hmm, kas tõesti? Palju 0-100 km/h on? Või Mini puhul vist peaks hoopis rääkima kiirendusest 0-50 km/h?Kristjan kirjutas:Kui tahad sõiduomadustest teada , siis kujuta ette , et sõidad kardiga linnas. Raputab küll vähem aga cornering abilities(ehk siis käitumine kurvides) ja kiirendused ja kõik ... SUPER! Kõikidele rullnokkadele võid tagatulesid näidata kui tahad...
See juppide saadavus ja hinnasuhe on muidugi argument. Rooliasendi osas tellis mõte, et äkki saaks seda kardaaniabil talutavaks? Netist lugesin veel, karburaatoris on määraval kohal mingi nõel, mida vist on ka eritüüpi, isegi soft oli, et sobivat välja arvutada. Samas võiks ju 98 bensiin isegi natuke võimsust juurde anda, st et vanasti oli kütus reeglina 95?mikk kirjutas:Lühidalt. Mini on hinna-kvaliteedi suhtes absoluutselt kõige parem hobiauto. Odavamad on veel ehk vaid Mossed ja sapakad aga kvaliteedinäitajad ei ole võrreldavad. Pealegi saad sa Minile tellida UUSI varuosi kataloogi järgi praktiliselt igast varuosade poest.
Kõneldes tuttavaga Minist, et kas selline oleks lõbus sõiduriist, siis ta tõdes, et on küll kuni hetkeni, mil oled oma Miniga kahe rekka vahel. See on ka oluline argument, tundub, et Minist ja omanikust jääb vähemagi tõsisema avarii korral vaid mälestus.
Kütusega on nii, et mingil minule segaseks jäänud põhjusel soovitasid inglased vanematel (enne 1960) ehitatud ja pliivabale veel mitte ümber tehtud Minidel kasutada just kõrgema oktaanarvuga kütust. Kas see kehtib ka uuemate kui 1960 kohta, ei tea. Meie teadmiste pagas ei jõua kunagi ligilähedalegi sellele, mida britid ise evivad. Nii et nii spetsiifiliste küsimustega on targem .co.uk laiendiga lõppevaid veebiaadresse külastada.
Mis puudutab su ülejäänud küsimusi, siis sa oled jõudnud järeldusele, mille on inglased teinud juba mõnikümmend aastat tagasi: Mini on kõige kvaliteetsem auto (edestab mitme erineva uuringu põhjal ka end "kõige-kõigemaks" tituleerivat RR-i) samas ka kõige ebaturvalisem. Ehk siis töökotta on temaga vähem asja kui teiste autodega aga crash test'idel oli ta alati viimane. Sellele viimasele võib mitut moodi vaadata: avarii põhjustaja on 99% õnnetustest auto juht. Hullude kaassõitjate eest pakub natuke kaitset väike kogu, millele on vähemalt tõenäosusteooria järgi raskem otsa sõita. Mootorattaga või jala oled sa veel kaitsetum. Üldiselt on turvalisus kõikide vanade autode probleem. Olenemata suurusest. Selle vastu püütakse astuda näiteks "puuriga" (roll-cage), mis kinnitatakse salongi sisse. See annab jäikust ja tugevust salongi osale aga samas võtab ruumi ja ilus ta ka ei ole.
Kui tahad turvalist autot siis sa nii ilusat pilgupüüdjat sellise raha eest lihtsalt ei saa.
Mis puudutab su ülejäänud küsimusi, siis sa oled jõudnud järeldusele, mille on inglased teinud juba mõnikümmend aastat tagasi: Mini on kõige kvaliteetsem auto (edestab mitme erineva uuringu põhjal ka end "kõige-kõigemaks" tituleerivat RR-i) samas ka kõige ebaturvalisem. Ehk siis töökotta on temaga vähem asja kui teiste autodega aga crash test'idel oli ta alati viimane. Sellele viimasele võib mitut moodi vaadata: avarii põhjustaja on 99% õnnetustest auto juht. Hullude kaassõitjate eest pakub natuke kaitset väike kogu, millele on vähemalt tõenäosusteooria järgi raskem otsa sõita. Mootorattaga või jala oled sa veel kaitsetum. Üldiselt on turvalisus kõikide vanade autode probleem. Olenemata suurusest. Selle vastu püütakse astuda näiteks "puuriga" (roll-cage), mis kinnitatakse salongi sisse. See annab jäikust ja tugevust salongi osale aga samas võtab ruumi ja ilus ta ka ei ole.
Kui tahad turvalist autot siis sa nii ilusat pilgupüüdjat sellise raha eest lihtsalt ei saa.
Ehk oled kuulnud autoajakrijanduse klassikast - BBC Top Gear. Siis seal on tegemist maailma ilmselt pea kõige kogenumate autotestijatega. Need mehed teevad ikka kõige hullemaid asju. Näiteks kihutavad luksus Jaguariga Alpides slaalominõlvast alla (loomulikult suusatajaga võidu)
Jutu point: Testides ükskõik millist uut imeautot , kuuleb väga tihti kommentaari: " Njaa see on ikka väga hea juhitavusega auto, väga hea. Aga jah vanale heale Minile ikka vastu ei saa... "
Superluksklassikanuh!
Jutu point: Testides ükskõik millist uut imeautot , kuuleb väga tihti kommentaari: " Njaa see on ikka väga hea juhitavusega auto, väga hea. Aga jah vanale heale Minile ikka vastu ei saa... "
Superluksklassikanuh!
OT: Hm.. lugedes neid kauneid ja Minisid suurepäraselt kiitvaid postitusi jääb veel ainult üks küsimus... Et kui Mini niiii hea on, et miks üldse autode tootearendusega edasi tegeleti... Samas eks iga autoklubi esindajad kiidavad ikka enda kallimaid. Samas ühinen eelkõnelejatega, et auto on suht vastupidav, odav ülalpidada kui ta on sul korda tehtud ja loomulikult piisavalt edev, et ennast linnapeal näitamas käia. Loomulikult on tal ka praktiline väärtus, sest autosse mahub neli inimest ja õllekast piknikule sõitmiseks...