Õlituli läheb põlema

Prr....prrr.....
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Õlituli läheb põlema

Postitus Postitas archi » 12 Aug 2009, 09:42

Tere.

Mure järgmine, peale 10km sõitmist läheb õlituli madalatel pööretel põlema. Mootor 1,3 sissepritse.
Mida teha?
Kasutaja avatar
Argo
Postitusi: 439
Liitunud: 23 Okt 2006, 08:57
Asukoht: Tallinna tänavad

Postitus Postitas Argo » 12 Aug 2009, 10:41

Õli normis? Juhtmed, andur üle käidud :?:
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 12 Aug 2009, 11:30

Kui madalatel pööretel põleb siis anna gaasi :lol:
Aga vt jah Margo poolt mainitud asjad kõige pealt üle.
Cooper Sport
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 12 Aug 2009, 12:01

Ilmselt siiski on vaid andur see mis saab peetis olla. Kui öli normis siis vaheta see koos filtriga ära,kui sa seda just teinud ei ole. Ja kui andur kontrollitud et korras,öli vahetatud ja probleem ikkagi üleval siis paha lugu.
Ilmselt mootor höre kuskilt ja vajab remonti. Anduri asemel saab keerata mehhaanilise kella mille pealt siis näha kui madal röhk on. Millisest töökojast sa selle leiad ja palju röhk minimaalselt olla vöib ma kahjuks öelda ei oska.
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 12 Aug 2009, 13:23

madalatel pööretel jääbki mootori ölitus kehvemaks, kuivörd ölipump ei tööta nii aktiivselt enam. Ja tänapäevaste niigi vedelate ölidega söita, siis mootori soojaks saades (10 min) on õli maksimaalselt vedel ning vajub kiiresti ära. ning seetöttu jääbki surve madalaks, kuna pole seda tinglikult öeldes kuhugi suruda - köik jookseb eest ära :) ja kui nüüd pump tühikäigul minimaalse koguse seda öli pumpab, siis ongi tulemus käes. ega ilmaasjata ei ole mittesoovitav autol kaua tühikäigul tiksuda lasta - mootori ülemise otsa ölitus jääb nõrgaks.
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 12 Aug 2009, 16:34

Õli tase on normis, kuidas seda andurit kontrollida?

Usku teooria kohaselt peaks siis ju kõigil õlituli põlema.

Proovin teise mootori pealt andurit vahetada, eks siis näeb mis saab.



Rain
Kasutaja avatar
usku
Postitusi: 495
Liitunud: 06 Jaan 2005, 22:05

Postitus Postitas usku » 12 Aug 2009, 17:09

archi kirjutas:Usku teooria kohaselt peaks siis ju kõigil õlituli põlema.
kui pöörded liiga madalaks lähevad, siis hakkabki õli tuli ilmselt enamikel autodel põlema jah. ka uutel. lihtsaim test on see, et minge kohalt ainult siduriga ning laske pöörded peaaegu väljasuremise äärele. või siis laske sidurit lahti ning hoidke pidurit peal nii, et auto veel välja ei sure, aga on väga piiri peal. mõne sek jooksul kaob õlirõhk ära. kui õlipump ei ole enam päris noor, siis jaksab ta vähem survet lükata ning hakkab tuli lihtsamalt põlema.

kuidas iganes seda teooriat ei sõnasta, siis fakt on see, et õlipump töötab mootori pöörete pealt.
madalad pöörded = vähem tööd
= vähem survet
= õli liigutatakse vähem
= vähem jõuab andurini

ning kui nüüd õli on vedelam (ehk voolab kiiremini), siis ongi tulemus see, et ühest otsast pumbatakse vähem õli peale kui kõrgendatud pööretega ja samas jookseb teisest otsast rohkem minema, sest õli on vedelam. Ka minu 1100 hakkab õlirõhu andurit erutama, kui pöörded madalad ja kohapeal tiksub.

kui sõber veel ühes autoteeninduses töötas, siis rääkis, kuidas neil oli probleem pisikeste ESSile ostetud diiselmasinatega, milledel nukad otsa kippusid saama ja mootorite ülemised otsad remonte nõudsid juba 100 000 km läbimisel. Probleem oli lihtsalt selles, et need autod tiksuvad tihti öö läbi tühikäigul kusagil parklas ja mootori ülemine ots jääb halvasti õlitatuks ning kooleb ära.

ja teine fakt on see, et kui sul pöördeid töstes rõhutuli ära kaob, siis andur töötab. See on nii lihtsa membraaniga andur, et ta kas töötab või ei tööta. Kui ei tööta, ei saa ta üldse töötada, kui töötab, siis ongi kõik öige. piltlikult võib öelda, et kui anduril on õlisurve taga, siis tuli ei põle ehk vooluring on lahti; kui surve ära kaob, siis tuli põleb ehk vooluring on kinni. see andur ei ole mõeldud mõõtma survet mingil skaalal vaid meetodil on/ei ole.
Kasutaja avatar
Argo
Postitusi: 439
Liitunud: 23 Okt 2006, 08:57
Asukoht: Tallinna tänavad

Postitus Postitas Argo » 12 Aug 2009, 20:31

Minu omal pole õli tuli niisama mitte kunagi põlema hakanud, olgugi et mõnikord teist kohapeal pikalt töötada lasknud.
Algandmed nagu natuke vähesed .. et mis tähendab, hakkab peale 10km sõitmist põlema? Kas tegemist külma mootoriga või ükskõik mis tingimustel peale 10 km sõitmist hakkab tuli põlema?
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 14 Aug 2009, 08:40

Peale mootori soojaks minemist, läheb tuli põlema.

Vahetasin eile anduri ära, ja tuli ikka põles. Siis leidsin ammu ostetud õlirõhu manuaalse indikaatori ja peale 30min tööd sain külge.
Panin mootori tööle ja indikaator hakkas näitama, tühikäigul 0,25 bar ja 3000 pöördel 1,2 bar.

Midagi on valesti :( - sest töötaval mootril peaks olema rõhk 4,2 ja tühikäigul 1 bar.

Järgmisena vaatan milline näeb välja õlirõhu klapp ...
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 14 Aug 2009, 15:44

....ja Usku jutule jätkuks vöin öelda et see tühikäigul tiksumisega seotud ülemise otsa ölituse probleem vöibolla aktuaalne tänapäeva autodel, kuid minil ju pole seal üleval midagi mis niiväga ölitust vajaks,nukkvöll tal ju all.
Kasutaja avatar
Argo
Postitusi: 439
Liitunud: 23 Okt 2006, 08:57
Asukoht: Tallinna tänavad

Postitus Postitas Argo » 15 Aug 2009, 20:09

Kuidas seis, lahendus käes?
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 17 Aug 2009, 09:22

Vahetasin ära ka õli ülerõhu klapi ja muutusi idarindel ei tekkinud.
Mootor käib ilusti, kõik on nagu korras aga õlirõhku nagu pole (on 0,5 Bar).
Mootoris on õlipump või raamsaaled tuksis?

Küsimus, mis juhtub kui sellise mootoriga edasi sõita?
90Deville
Postitusi: 638
Liitunud: 08 Okt 2008, 17:17
Asukoht: Haapsalu/Sthlm

Postitus Postitas 90Deville » 17 Aug 2009, 11:03

Mingil hetkel tekib mootorisse kolin kuna saaled ei saa piisavalt ölitust ja kuluvad väga kiiresti,ja siis edasi vöib näteks keps tulla mootori küljepealt välja päikest vaatama jne. Eks targem oleks vist panustada remonti praegu, pääsed vast ainult saaledega ja vöibolla ka vända lihvimisega. Samuti tasuks üle vaadata/vajadusel vahetada ölipump. Probleem vöib olla veel ka nukkvölli saaledes, kui mootor maas ja laiali siis targem köik üle vaadata.
Ma enam eriti ei söidaks,sest selge on see et ta ise korda ei saa minna.
Kasutaja avatar
archi
Postitusi: 68
Liitunud: 05 Apr 2006, 08:19
Asukoht: Tartumaa

Postitus Postitas archi » 17 Dets 2009, 09:25

Peale kolme kuulist remondiperioodi saan rõõmsalt teatada, et üleeile sai mini mootori jälle tööle :D . Viimati oli kadunud õlirõhk, sai mootor maha võetud ja remondimehele viidud. Lahti võttes selgus, et läbi olid raamsaaled, kepsusaaled, õlipump, hammasratas (see mis viib jõu väntvõllist käigukasti) koos laagriga ning ka see laagri pesa oli pika mõraga. Oli suur ime et see mootor üldse käis ja läks veel hästi edasi ka.
Remondimees ütles, et iga tavaauto mootor oleks ammu juba koos olnud.
Nüüd on Tartus ka üks remondimees juures, kes on mini mootorit teinud.

Tänud Harrile ja Einole, hea nõu ning varuosade eest.

Head aastavahetust minilistele soovides

Archi alias Rain
Janno
Postitusi: 1945
Liitunud: 15 Mai 2007, 20:25
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Janno » 18 Dets 2009, 09:31

Kui saladus pole siis, mis selline töö maksta võiks?
Cooper Sport
Vasta