Kristo ja Kertu '85 Mini
Postitatud: 29 Juun 2020, 21:23
Et kõik ausalt ära rääkida, pean ma alustama sellest, et mulle on juba pikemalt aega sümpatiseerinud Minid. Ja mitte kõik Minid vaid just klassikalised Minid. Seda kirge on pere liikmete poolt toidetud, tuues mulle järjest suuremas mõõtkavas Minide mudeleid. Viimatine mudel oli LEGO oma, mis tekitas ühel hämaral detsembriõhtul Windsori väikeses pubis Inglismaal palju nalja. Kuna süües kasvab isu siis nii hakkasid ka mulle järjest rohkem silma erinevad Minide müügikuulutused, mis siin-seal pinnale kerkisid. Tudengina ei tekkinud aga kordagi veel sellist finantsilist seisu, et üht endale koju tuua. Kui minul suure kooli lõpetamise tuhina käigus jäi Minide otsimiseks vähe aega, siis kaasa otsustas vaikselt ülejäänud perega Mini kuulutustel silma endiselt peal hoida. Kool lõpetamist ja sünnipäeva sai tähistatud koduõuel koos sugulastega kui juhuslikult veeres vaikse põrina saatel mu seljataha üks roheline kaunitar. Tuli välja, et LEGOst järgmine samm on 1:1le mõõtkavas olev Mini. See üllatus oli teada vaid vähestele sugulastele ja seega oli kuni viimase hetkeni saladus. Sugulane, kes seda enne üleandmist natukene kõpitses ei julenud isegi enda nime all varuosi otsida, sest pelgas, et jääb mulle vahele. Igatahes sellel õhtul mu näolt naeratus ei kadunud. Tegemist on kunagi Leedust toodud paberite järgi 85st aastast pärit Miniga, millel minu andmetel on ainult veidi pindmist roostet. Mootoriks on liitrine karburaatori poolt toidetud isend. Nüüdseks on Miniga maha vuratud juba ligi 70 km ja on tekkinud mõned asjad, mis on endast märku andnud, mille korrastamist ei tundu endale hea mõte edasi lükata.
Nimelt on esirehvid kulunud alla normi, aga õnneks on juba uued rehvid tellitud ja saavad lähipäevil alla. Teise suure probleemina vajab katuse mehhanism korrastust ja katuse riie vahetust. Praegu küljes olev on justkui natuke liiga lühike, ära pleekinud ja pude. Kas keegi oskab anda soovitusi, kust uut riiet on mõistlik hankida? Tagaluuk ootab ka vahetust, sest auto küljes olev on väga roostes. Aga üks tore kaasklubiline müüs enda oma mu sugulastele, kes selle siis mulle kinkisid. Suur tänu selle žesti eest! Gaasi järsemalt vabastades või vajutades käib kogu autost läbi jõnks ja kolks, kas tegemist võib olla pigem mootori patjadega või poolraami puksidega? Auto tundub madal ja väga jäik, kas see on Mini eripära või on põhjust kahtlustada väsinud kummikoonuseid? Varuosi on vist kõige mõistlikum vaadata Minitronist või tuleks pilk pöörata pigem UK suunas?
Esimeseks postituseks on siin infot ja küsimusi piisavalt. Lõpetuseks mõned pildid nii auto kättesaamise hetkest kui ka hilisematest sõitudest.
Tervitades
Kristo, Kertu ja meie Mini
Nimelt on esirehvid kulunud alla normi, aga õnneks on juba uued rehvid tellitud ja saavad lähipäevil alla. Teise suure probleemina vajab katuse mehhanism korrastust ja katuse riie vahetust. Praegu küljes olev on justkui natuke liiga lühike, ära pleekinud ja pude. Kas keegi oskab anda soovitusi, kust uut riiet on mõistlik hankida? Tagaluuk ootab ka vahetust, sest auto küljes olev on väga roostes. Aga üks tore kaasklubiline müüs enda oma mu sugulastele, kes selle siis mulle kinkisid. Suur tänu selle žesti eest! Gaasi järsemalt vabastades või vajutades käib kogu autost läbi jõnks ja kolks, kas tegemist võib olla pigem mootori patjadega või poolraami puksidega? Auto tundub madal ja väga jäik, kas see on Mini eripära või on põhjust kahtlustada väsinud kummikoonuseid? Varuosi on vist kõige mõistlikum vaadata Minitronist või tuleks pilk pöörata pigem UK suunas?
Esimeseks postituseks on siin infot ja küsimusi piisavalt. Lõpetuseks mõned pildid nii auto kättesaamise hetkest kui ka hilisematest sõitudest.
Tervitades
Kristo, Kertu ja meie Mini