5. leht 14-st

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 22 Nov 2011, 22:27
Postitas andreas
Kata kindlasti kinni ka rattakoopa ja radika vaheline võre, millest tõmmataksegi külm õhk läbi jahutusradika.



a.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 22 Nov 2011, 23:32
Postitas eero
Minu mudelil on seal lisaventikas, mis läheb umbes vist 98 kraadi juures käima. Keeruline katta. Alustan esivõrest ja siis vaatame edasi.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 23 Nov 2011, 12:04
Postitas eino
Kahjuks vendikas surub õhu läbi radika rattakoopasse. :lol:

eino

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 23 Nov 2011, 13:28
Postitas 90Deville
Ma pidin kah sedasama ütlema a siis hakkasin endas kahtlema..... :)

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 23 Nov 2011, 22:40
Postitas andreas
Eks ta loogiline oleks ka, vastasel juhul oleks kogu mootori ruum kaetud paksu tolmuga :doh:
Kuigi papi radika vahele toppimine takistas õhu voolavust ning tõstis mootori tempi küll.


a.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 25 Nov 2011, 21:20
Postitas eero
Täna oli palju sõitmist, isegi maanteele jõudsin. Igatahes, kui koju saabusin, leidsin, et kui nüüd ei ole mootor õige temp. juures, siis ei saagi olema.

Radika kork maha ja termomeeter sisse. Nii kusagil 83-86 kraadi vahel kõikus, seega toimib kõik nagu vaja ja pigem näidik on laisake. Ja no linnas foori tagant foori taha polegi vast viga, iseasi kui ilmad külmemad.

Aga eksperimendi mõttes panen esivõre ette midagi ja vaatame, mis saab. Küljeauku vast päris kinni katma ei hakka - kusagilt peaks ikka õhk liikuda ka saama.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 02 Dets 2011, 10:41
Postitas eero
Kui kedagi huvitab kütusekulu siis minu Mini oma saab näha siit: http://www.fuelly.com/driver/eerootsus/mini-cooper
Novembri kuu kulud on sees, hinnad on siiski eurodes, kuigi sümbol on seal lehel kroon.

Seal ka mõni Mini veel, kuigi nad ei tundu agaralt lisama infot.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 19 Sept 2012, 14:57
Postitas eero
Pole pikalt jaganud, mis minu Miniga toimub.

Sõidab! Ja hästi.

Suve alul sai veljed üles vuntsitud. Osad on juba näinud, osad ehk piltidelt. Sai siis liivapritsiga puhtaks lastus. Klaaskuul oleks parem olnud, aga see ikka kallis lõbu ja väga keegi ei tahtnud seda tööd ette võtta. Eks liivaprits sõi pisut, aga mitte hullusti. Ja värvisin ise kodus. Tulemus ehk 3+ hindele, aga all näevad ikka magusad välja ja eks jõuan värvimist edaspidi ka harjutada.

Siis suure suve sõitsin rahulikult ringi, isegi õli ei raatsinud hoolsalt kontrollida ja kõik oli kena. Korra palava ilmaga Tartu maanteel 130ga vurades ja palju möödasõite tehes suutsin siiski ka keema ajada. Tablool temperatuur oli normis. Ju siis ikka termostaat tahaks vahetamist, et vähemalt teaks ette, kui kuumaks hakkab minema. Sai jupp isegi tellitud, aga no see on nii porno koha peal, et hetkel ei kavatse vahetamist ette võtta. Ehk kevadel.

Siis Andrease eeskujul sai peale see: http://minispares.com/product/Classic/F ... |Back%20to
Auto hääl on palju magusam ning minekut ka tiba rohkem. Mootor ikka tahab hingata.

Ja siis nüüd möödunud nädalavahetusel sai ära vahetatud roolilatt, latiotsad ja esimesed rattalaagrid. Ja ka need pingutused ei läinud luhta, tulemus tuntav ja igasuguseid kolinaid ka vähem.

Täna sildade reguleerimisel sain ka rohkem auto alla piiluda ja kõrb tõdeda, kuid tagumine poolraam on ikka eriti kurvas seisus. Kaasaarvatud tagumised piduritrassid jms. Et ülevaatuselt läbi saada pean tagumised pidurid renoveerima, vanad ikka omadega läbi, kuid tundub, et järgmisel hooajal tuleb taga ette võtta suurem töö.

Ahjaa, ja sumpa põhjas leidus ka üks väike läbi roostetanud auk.


Seega - sõidab ja jääb sõitma! Aga nõuab jätkuvalt palju aega ja armastust.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 23 Sept 2012, 22:07
Postitas eero
Tagasisõit Pärnumaalt andis hea võimaluse armatuurlauale pikalt tõtt vaadata ja välja nuputada, mis ma temaga taha tahan.

Lähteülesanne: mulle väga puit sõidukis ei meeldi ja seega asendaks selle hea meelega millegagi, mis kaasaaegse sõidukiga paremini kokku sobib. Ning teiseks on kindalaegas tilluke ja sinna suurt midagi ei mahu ja selle hulgast, mis mahtus, ei leia tihtipeale otsitut üles. Seega tahan teha lahtise riiuli.

Igatahes. Mida siis kavatsen teha.
  • armatuuri peale (seal kus on õhuavad mis esiklaasile puhuvad) nurkadesse mahutada kõlarid, et siis Andreas ei saa enam pahandada ja seletada inimkõrva füsioloogiat.
  • armatuuri peale keskele teha avatav paneel, mille all peitub telefoni laadija (docki kujul) ja ideaalis jõuaks sama pistikut pidi ka muusika autostereosse. Nagu siis telefonihoidja.
  • puitpaneel üldse ära kaotada ja teha kõik lahtiseks
  • õhuavad külgedel ülespoole nihutada, et saaks paremini suunata külgklaasidele kui ka juhile/kaassõitjale. neist allapoole paigutada väljatõmmatavad topsihodijad.
  • paneelid/indikaatorid või kuidas neid kutsudagi keerata natuke nurga alla, et ma pika mehena saaks neid sirgemalt vaadata
  • makk liigutada sinna, kus hetkel on see lülitite rida.
  • lülitite reast ära kaotada udutulede nupp (ei ole ju tulesid), tulede, ohutulede ja tagaklaasisoojenduse nupule leida uus koht, pidurivedeliku indikaator liigutada keskmisele paneelile samamoodi nagu seal laadimise indikaator (milleks üldse indikaatorile nupp)
  • suunatulede indikaatorid samamoodi liigutada keskmisele paneelile kummalegi poole kaugtulede indikaatorit
  • ühe ideena tahaks tuua puhurmootori sinna, kus makk hetkel, eesmärgiga saada õhuvool esiklaasile efektiivsemaks. samas hõivaks see meeletult just vastloodud riiulipinnast.
Suures plaanis siis selline tegevuskava talveks,

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 16 Jaan 2013, 18:33
Postitas eero
Vahepeal on juhtunud nii, et auto on seisma jäänud. Vahetult enne kehtiva ÜV läbisaamist said tagatrummlid täieliku renoveerimise. Ja siis ülevaatusele mineku päeva hommikut saatis avastus, et alt on pudenemas summuti - lumevallid olid vastu põhja käies oma töö teinud. Seega siis nii... Püüan nüüd ta peagi garaaži saada ja siis ka mõned suuremad tööd auto kallal ette võtta enne kevadet.

Aga küsimus - kuidas summuti esimest osa kätte saada, see mis väljalaske külge ühendub? Ainuke vist auto alt pika-pika padruniga? See tõstatab mul kohe uue probleemi - kuidas auto alla saada, et seda teha. Seni olen esimese või tagumise otsa üles tõstnud pukkidele ja ühe käega all suranud ja nii toimetused tehtud saanud. Aga terve kerega ennast alla ajada ei julge, kui auto nii pukkidel, lihtsalt ei julge. Seega mõtlesin, et kuidas saaks auto ohutumalt kõrgemale, kanalit või kallist tõstukit mul ju pole. Mis sellisest lahendusest arvate: http://www.zhome.com/ZCMnL/PICS/jackUpC ... UpCar.html (edit: see meetod 2, puuplokkidel)

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 16 Jaan 2013, 18:43
Postitas 90Deville
Kuna sa kodus ilmselt keevitada ei saa, siis kas sul on selle alt ära kiskumisest üldse kasu?
Äkki on mötekam katsuda veereda kuhugi summutimeistrite töökotta, et need ise selle töö töstukil ette vötaks.
Selleks et ise seda kätte saada peaks auto vist maast vähemalt 50cm körgusel olema, toru on ju nö nurgaga ja ulatub ülespoole.
Töökotta vöib söita ka ilma ülevaatuseta.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 16 Jaan 2013, 18:58
Postitas eero
Jah, nii ma vahepeal ka plaanisin. Aga enamus summutit on juba force majore korras niikuinii eemaldatud ja seega mõtlesin, et võtaks ta ise tervenisti alt ja käiks ainult summutiga remondikojas. Sest ma hea meelega need toimetused, mis ma ise saan, prooviks ise ära teha. Ja seal põhja all vaataks ehk niisamagi hea meelega rohkem ringi.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 16 Jaan 2013, 19:12
Postitas 90Deville
Möte on iseenesest hea, aga sellejaoks et summuti öigesti kokku saaks keevitatud/jupid vahetatud on ikkagi autot vaja. Muidu pärast ei istu alla ja pead sama asja uuesti ette vötma.
Aga ülespoole saamiseks vöiksid ehk kaaluda möne umbes 30cm läbimööduga ehitusploki vöi kivi sebimist mölema esiratta ette ja siis mööda lauajuppe üles söita vaikselt. Nii on tehtud ja tehakse ilmselt ka edaspidi :)

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 16 Jaan 2013, 21:25
Postitas eero
90Deville kirjutas:...et summuti öigesti kokku saaks keevitatud/jupid vahetatud on ikkagi autot vaja. Muidu pärast ei istu alla ja pead sama asja uuesti ette vötma.
Ahhaa! Vot selle peale ma ei mõelnudki. Ju siis tuleb plörina saatel töökotta sõita.

Re: eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 20 Veebr 2013, 10:52
Postitas eero
Rõõm lugeda, kuidas talvel töö käib.

Kiire kokkuvõte ka mis minul toimumas:
MINI SAI GARAAŽI! Tegemist klassikalise nõukogude aegse boksiga, aga Minile ruumi parajalt ning isegi kanal on, mis on juba ennast kuhjaga ära tasunud.

Nüüd saingi summuti esimese otsa kätte vaid 10 minutiga, kui muidu oleks kulunud pool päeva puhtalt kuidagi auto üles tõstmisele. Summuti ise on kahjuks üsna õhtal omadega, tervenisti uus on aga üsna kallis rõõm. Seega selle koha pealt veel uurin ja mõtlen, kuidas lahendan.

Lisaks sai lahti võetud armatuur, et hakata seal tegema plaanitud ümberpaigutusi. Ning kapoti all vaatan ka juba ringi, et vist peaks seal kõikvõimaliku korraks maha kruvima, ära puhastama, värvima, kaabeldust värskendama jms.

Plaan oleks saada pluss kraadidega ilmadeks auto uuesti sõitma ja siis võtta jupphaaval ette järgmisi asju. Ja see on lihtsalt mõnus, mida jõuab paari tunnikesega peale tööpäeva ära teha.