1. leht 14-st

eero Mini Cooper ('93, 249BBK)

Postitatud: 29 Mai 2010, 20:49
Postitas eero
Üritan siis ka teha väikese kokkuvõtte oma Mini kohta ja klubilisi tegemistega kursis hoida.

Algusaastad on hägune maa nagu väljamaalt toodud autodega ikka. Eestisse tõi masina Indrek, tema tegi ka esimesed ja ehk kõige suuremad ja hädavajalikumad remonditööd. Kõigest saab lähemalt lugeda Indreku oma sõnades siit.

Auto ost toimus maikuu esimestel päevadel. Ostuplaaniga sai juba suuresti Haapsallu sõidetud ja auto oli väga meele järele. Ning Indrekuga saime kenasti nii jutule, et sõitsin veel samal õhtul autoga Tallinnasse.

Ja suu on siiamaani kõrvuni.

Eks väikeseid hädasid on olnud, kuid suuresti on auto kenasti korda tehtud. Olen ise peamiselt toimetanud elektriga - kaitsmeid tuleb aegajalt loksutada, teinekord on ka läbi läinud.

Vahepeal olen pannud esilaternatele ka "kulmud". Aga kas mulle meeldib koos või ilma ei suuda siiamaani otsutada. Küljesuunad said vahetatud läbipaistva korpuse vastu. Aknapesurid said vahetatud, sest eelmised olid lootusetult umbes (kuigi ma alguses kahtlustasin pumpa, mis siiani teeb minu meelest kurja häält, kuid vaikselt harjub ka sellega). Juhiistmele sai lisatud vahetükid, et pikemale mehele veel veidike ruumi juurde teha. Ahjaa, ning WD40 on lastud pea igasse auku. Et nagu, when in doubt, lubricate!

Aga nagu näha, siis suuresti sellised mugavusega seotud väikesed parendused. Suurematest ettevõtmistest on kunagi plaanis elekter täielikult renoveerida, et pääseda sellest kaitsmete logistamisest. Pakiruumi sooviks kenamaks teha. Ning minekus on aegajalt väike auk sees, eriti külma mootoriga. Sellest rääkis ka Indrek oma teemas. Et eks peab süüdlast hakkama selgitama. Ning sooviks ka ehk välja nuputada mingi arvutiasja, et ECU käest ka mingeid numbreid saaks.

Kuid midagi pakilist otseselt ei ole ja eks jõudumööda nokitsen.


Ja täna sai siis ette võetud ka üks vähe suurem töö. Konditsioneer sai täielikult välja kistud, tükkideks lammutatud, kraamitud ja uuesti kokku lapitud. Vahepeal kippus ta tegema ebameeldivat ininat ning mitte elutähtsa osa laiali lammutamine tundus täiesti jõukohane.

Konditsioneeri seest leidsin hulgem prahti ja puru ja kaks Saksa marka. Must oli see seest tõesti. Paksu musta kihi all. Ning matikesed (materjali nimi ei meenu kohe) olid muutunud nii rabedaks, et murenes puutumisel nagu liivakook. Muidu on aga üsna lihtne ettevõtmine, keera ainult kruve. Ja paar tundi hiljem paitas konditsioneeri sumin lausa kõrvu, ei inise enam. A good days work!

Pilt

Pilt

Pilt

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:14
Postitas 90Deville
Konditsioneer :D
Too tegi jah aegajalt imelikku häält, kahtlustasin ise ahjumootori pukse/laagreid vöi nende määrimata olemist. Lahtivötmiseni ei jöudnudki.....
Talvel oli nii, et esimesed 10min undas, ja siis jäi vaikseks.

Pane möni pilt ka, kuidas "kulmudega" on!

Ja edu urgitsemisel, väga töenäoliselt ei saa see kunagi otsa :)

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:17
Postitas eero
Eks jah, nii ta käis, et väheke inises ja siis rahunes maha. Aga no millestki pidin ju alustama :D

Ja pilte saab kindlasti, ootan vähe paremat ilma, et korralikult klõpsu teha.

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:22
Postitas Alto
Seda külma kuuma kraani nägid ? mul toimib kuidagi poolikult - just külma pool ei keera päris kinni

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:28
Postitas eero
Alto kirjutas:Seda külma kuuma kraani nägid ? mul toimib kuidagi poolikult - just külma pool ei keera päris kinni
Temperatuuri reguleerimine on tegelikult mujal. Seal kasti sees on ainult turbiin, mis õhku ringi ajab, selle ees radikas millele (ma eeldan) jookseb mootorist peale õli, et kuuma teha. Sooja õhu hoob tõenäoliselt avab siis kapoti all mingi klapi. Kui sul soe päris kinni ei lähe siis viga peab vist kapoti alt otsima.

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:35
Postitas Alto
Seal on siiski ringluses tosool....aga ühtegi kraani siis seal polnud ? ei kujuta ette kapoti all seda aga kindel ei ole

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:35
Postitas 90Deville
See kraan on jah kapoti all, sellest pole vöimalik mööda vaadata, vooliku vahel, plastmassist ja tross jookseb külge.

Postitatud: 29 Mai 2010, 21:40
Postitas eero
Alto kirjutas:Seal on siiski ringluses tosool....aga ühtegi kraani siis seal polnud ? ei kujuta ette kapoti all seda aga kindel ei ole
Selge, tosool. Taaskord targem. Aga kraani ei ole tõesti. Üks voolik jookseb sisse, teine välja - kohe gaasipedaali kõrval, can't miss. Peale selle on konditsioneeril vaid kaks elektrikaablit ja ongi kõik. Üsna lihtne ja lollikindel.

Postitatud: 29 Mai 2010, 22:37
Postitas eino
Paistab et päääris roheline inimene tehnikas. Selleks ka väike parandus see pole mitte konditsioneer vaid salongi soojendus. Kraan asub kapoti all. Kui eest vaatad siis juhi pool kusagil karbussi kõrval. Ehk siis aja kapoti all voolikuid taga ja siis leiad ka kraani.

Postitatud: 29 Mai 2010, 22:47
Postitas Alto
Mina näpin homme kraani...
Mis uut oled veel avastanud masinavärgil

Postitatud: 30 Mai 2010, 08:13
Postitas eero
eino kirjutas:Paistab et päääris roheline inimene tehnikas.
Mis seal salata - roheline mis roheline. Aga algus on vähemasti tehtud. Ja rõõm millegi korda tegemisest on ikka sama suur, olgu ettevõtmine ükskõik kui mahukas.

Postitatud: 30 Mai 2010, 08:50
Postitas eino
Väga tore. Kuskilt tuleb ju alustada et oma elu teadmisi ja kogemusi ahmida. :D
Edu.

Postitatud: 01 Juun 2010, 01:26
Postitas ares
Mini on hea auto millega õppida, sest võimaluste puudust juba ei teki :D

Mootor puperdab

Postitatud: 04 Juun 2010, 08:50
Postitas eero
Ei hakka vist eraldi teemat tõstatama. Niikuinii kõik loevad suuresti kõik läbi :D


Igatahes nagu eelmine omanik Indrek siis ka mina tunnen, et kusagil on minekus mingi auk sees. Ja vahest kipub mootor väheke puperdama - täna esimest korda esimese käiguga. Tuleb ikka korralikult pöördeid anda, et välja ei sureks. Siis jälle kenasti kõik korras mõneks ajaks. Üldiselt tundub see külma mootoriga esinevat.

Igatahes, mida ma tahtsin küsida on see, et ehk oskab keegi soovitada kedagi kes võiks pilgu peale visata, katsuda leida, milles häda. Remonitima kohe ei hakkakski (võinoh, sõltub, mis leiab), kuid vähemasti teaks mis toimumas on ja teaks reageerida. Nagu eelnevatest aruteludest selgub siis ise ma veel niipalju ei jaga, et oskaks midagi arvata.

Postitatud: 04 Juun 2010, 09:20
Postitas 90Deville
Üldiselt, mina läheksin söidaksin selle maja juurde kus Ark asub(mäepealse/vöi aluse tn, see mustamäe ark), selle maja küljepeal peaks asuma garaaz kus targad mehed tööd teevad. Tegelevad just sissepritsesüsteemidega ja nende elustamisega.
Rahulikult kohale minna ja oma mure ära rääkida, ehk suudavad aidata.

Teine koht kust ma kunagi vähe teist marki auto puhul suurt abi sain on nn bochi keskus, asub pärnu maanteel endise kalevi kommivabriku läheduses.
Samas kunagi siit keegi vist käis oma mini co probleemiga seal ja öeldi lihtsalt et diagnostikapistikut pole ja miskit teha ei saa-ei tea mina, eks see on rohkem suhtlemise küsimus ma usun. Et kui tahetakse aidata siis aidatakse ja kui ei siis ei-töömehe tujus kinni ilmselt. Sest tahtmise korral möödetakse lihtsalt need andurid eraldi üle millel asjaga seos on ja pole seal diagnostikapistikust lugu siis.

Nagu siin erinevaid teemasid lugedes selgeks on saanud, siis ega ei olegi tegelikult mitte ühtegi töökoda kus minidest otseselt midagi jagatakse, ja sama on siinsete liikmetega-puudub kindlasti mees kes sissepritse veaotsinguga tegeleda oskaks ja kellel kogemused olemas oleks sel alal.

Sul ongi vaja veadiagnoosi, et mis kalab, seda asja vahetada saad ilmselt ise sest andureid vahetada on suht kerge, kui muidugi keegi sulle ette näitab kus see asub :)